Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Wij hebben hier in huize Geleick toch enige momenten stil gestaan bij het overlijden van Theo Rekkers. Theo was samen met Huug Kok ( †) vanaf de begin jaren van Andree van Duin het management van André. En ze waren samen "De Spelbrekers" die furore maakten met "Katinka" Behalve mijn vrouw die vele jaren samen gewerkt heeft met Theo en dus ook met André heb ik ook mooie herinneringen aan Theo die ik tijdens m'n werkzame leven vele malen heb ontmoet. "Er is een Rottedammer heen gegaan" Voor de jeugdige op dit forum hier "Katinka" door de Spelbrekers. Juul http://www61.zippyshare.com/v/59963067/file.html http://www.nu.nl/muziek/27…

• 5 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  2. Started by ruudam,

Pauw gisteravond (dinsdag) over bijzondere muziek instrumenten. Samen met Tijl Beckand. Een van de instrumenten is een Theramin, een soort electronische viool, die wordt voorgesteld samen met een theramist, jawel. Verhaal erbij, foto erbij van de uitvinder - een verder onbekende rus -, en een demonstratie. De Theramin is vrij onbekend omdat ie nog geen honderd jaar oud is. Ja, ja, niemand maar dan ook niemand bij het programma Pauw kent het nummer Vibrations van de Beach Boys. Giga hit, nog steeds gedraaid. En daar zit opvallend het geluid van een Theramin in. Het is triest gesteld met de kennis in Nederland, en zeker bij de redacties vna talk - shows. Meestal te …

• 2 antwoorden
    • 723 weergaven
  3. Started by Juul,

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/10/23/thuiskopieheffingen-ongewijzigd.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 0 antwoorden
    • 900 weergaven
  4. Started by Ben,

Deze komen uit het archief van Helmut Slawik. Een promo en wat voorpagina's van het tijdschrift Radio News. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Started by cdb,

Het wordt je tegenwoordig steeds moeilijker gemaakt om gewoon met een niet al te duur apparaat, een opname te maken van een radioprogramma. Dan heb ik het over een apparaat met timer instelling, niet via een computer. Ik heb zitten en lopen te prakkiseren en gezocht op het internet, maar wat ik zoek is er niet of het is veel te duur. Het mooiste zou zijn een combinatie van een DAB radio - mp3 recorder/player met timer-instelling. Alleen al een niet al te dure digitale recorder (mp3) met timer-instelling zou al mooi zijn. Maar ja, ik denk dat ik mijn super VHS recorder of mijn DAT recorder maar weer eens ga uitproberen.

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Started by Juul,

bron: BBC [verborgen inhoud]

7. bron: NH nieuws [verborgen inhoud]

8. Started by Vincent,

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  9. Started by Rob Veld,

Het was even schrikken toen ik dit zag: [verborgen inhoud] Bij deze beterschap Tineke.. Rob Veld

• 1 antwoord
    • 735 weergaven
  10. Started by Henk-Anna Loog,

Gelezen op RTL nieuws Tineke de Nooij per mail ontslagen bij Radio Veronica: 'Zo ga je niet met mensen om' | RTL Nieuws Tineke de Nooij per direct ontslagen bij Veronica..... Ik hield er al rekening mee toen het oormerk van "oldies" verviel bij de nieuwe frequentie. Veronica was een leuke oldies zender maar zal nu wel weer een volgende "538" kloon worden. Dank U, luisteraars van 50 jaar en ouder, zoekt U maar wat anders.... Toch maar weer een andere "voorkeur keuze zender" op mijn autoradio instellen... Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 957 weergaven
  11. Started by Juul,

Vandaag hoorden we dat oud collega Tineke Verburg is overleden. Veel mensen denken dat zij alleen maar op TV was maar niets is minder waar. Gedurende twee seizoenen werkte ze ook bij de radio. We deden een programma dat heette "wegwezen". We bezochten diverse plaatsen in Nederland gedurende de zomer en dat werd live uitgezonden op Hilversum 1. Ze presenteerd dat samen met Ron Brandsteder. Helder staat mij nog voor de geest dat Tineke in het Brabantse Heesch ietwat te veel wijn op had en lopende in Heesh niet meer wist waar ons hotel was.................Uiteindelijk zijn we gaan zoeken en vonden haar, want zo groot is Heesch nu ook weer niet. Wij b…

12. Started by Juul,

Bron "de Gooi" zoals wij in Hilversum zeggen. [verborgen inhoud]

13. Started by holly59,

Beste vrienden, Heeft er iemand soms de uitzendingen 1 tot en met 10 voor mij? Groeten. Danny.

• 0 antwoorden
    • 706 weergaven
  14. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Voor de liefhebbers: een website vol Britse en Amerikaanse docu's en radioshows over The Beatles: http://beatlesradiowaves.blogspot.nl/ Paul

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Gast Paul

Als je nog een leuk dagtripje zoekt voor in de zomermaanden: tot oktober is in het Haarlemse Teylermuseum een tentoonstelling te zien over de geschiedenis van de muziekapparaten, van de allereerste fonografen en radio's tot en met de mobieltjes en de streamingdiensten van nu. Meer info: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 540 weergaven
  16. Started by Rene van den Abeelen,

Gisteren bezorgde de pakketdienst een doosje met de eerste exemplaren van mijn eerste boek! Errug leuk! Je grijpt er toch telkens weer naar om het te bekijken. De uitgever heeft ook mijn ontwerp voor de omslag gebruikt, dus het is echt 'mijn boek'. Ben er blij mee!

17. Started by Lumpie,

http://www20.zippyshare.com/v/83812964/file.html Deze soundtrack wordt regelmatig gebruikt in televisieprogramma's. Heb mij altijd afgevraagd welk nummer dit precies is. Weet iemand wellicht de uitvoerende en de titel? alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by FrankV,

Beste allen, Voor een muziek kwis zit ik nog vast op één intro die ik niet kan thuis brengen. Ik zoek dus uitvoerder + titel. Wat ik wel weet is dat de artiest moet meezingen in het achtergrondkoor van een zanger/groep die meedeed aan het Eurosongfestival. De artiest moet ook ooit in de Top 40 gestaan hebben. Mocht iemand de ultieme tip hebben, zou die zeer welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken. Het fragment is hier te horen of te downloaden: [verborgen inhoud] Tnx, Frank

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 943 weergaven
  19. Omdat ik geboren en getogen Hilversummer ben en dan ook nog 40 jaar bij de Omroep heb gewerkt lees ik wel iedere dag "De Gooi" zoals wij de krant noemen. En daar las ik het volgende stuk dat over het bezoeken aan het top 2000 programma gewijd is. Ik zit dat soort zaken met stijgende verbazing te lezen. En ik zag vanmiddag ook nog een flits op TV, op elkaar gepakte mensen die maar "staan te staan"..... Tjonge jonge, je moet het maar leuk vinden.............. [verborgen inhoud]

20. Dit kwam ik tegen op een DAT, blijkbaar heb ik alleen 't geluid opgenomen. Is er belangstelling voor alleen audio?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 785 weergaven
  21. Uit mijn jeugd, ik weet het nog goed. bron: NOS [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Vorig jaar heb ik hem ook al eens opgeschreven, nu weer aktueel: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 697 weergaven
  23. Started by Juul,

Erg leuk van Rundgren de cover van Youp z'n "Flappie". Maar hoe zou dat komen? [verborgen inhoud] Todd Rundgren?...................In de USA een hele grote jongen. Hij is-was producer-technicus en zanger.

24. Started by Juul,

Ik kreeg bij Veronica van de promo man van de platenmij deze prachtige LP van de Todd Rundgren radio show. Al die jaren heb ik 'em achter mij "aangesleept". Ik heb 'em geremasterd. Ik kwam er afgelopen week achter dat er maar 500 ex van gemaakt zijn en de LP wordt aangeboden voor soms $ 400,- !!!!! Je kunt 'em hier downloaden. [verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

Toetsenist Keith Emerson, mede-oprichter van de popgroep Emerson, Lake and Palmer is overleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 603 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.