Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Kenden jullie deze al? http://www.youtube.com/watch?v=I9i1LA9xRgM
-
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Erg aardig om te zien. http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=1
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben Miguel en ik woon in Engeland. Ik heb in de jaren 80 bij VLOH in Hoofddorp en bij Lokatel in Den Haag gewerkt. Ik ben nu, onder anderen, bij Radio Seagull en Firebrand Rock Radio. Ik ben vooral geinteresseerd in alle vormen van radio vanaf het midden van de jaren 80 met name de stations uit Den Haag en Amsterdam.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Heeft ie wel verdiend vind ik: http://nos.nl/artikel/432747-oeuvre-award-voor-felix-meurders.html
-
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Recensie: Top 400 Aller Tijden, de strafste en sappigste weetjes uit 40 jaar popmuziek Auteur: Professor Serge Haderman 448 pagina’s, geïllustreerd Uitgeverij: Standaard, Antwerpen, 2012. www.standaarduitgeverij.be ISBN 10 9002252110 Afmetingen: 35x230x150 mm Prijs: Euro 24,95 Ook leverbaar als E-Book Ik voel me vereerd, een recensie te mogen schrijven van, wat direct als standaard werk voor de hedendaagse radiomaker mag worden bestempeld. Serge Hadermann, die door zijn uitgebreide kennis over de muziekhistorie van de afgelopen vijftig jaar, al in Vlaanderen als absolute kenner bekend staat, kan – nu het boek ook in Nederland verschenen is …
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Alweer een dj met die rot ziekte: http://www.rogerday.co.uk/ Robin
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb het genoegen gesmaakt om Jerney al vanaf haar Earth en Fire tijd te mogen kennen. Ook in m'n TROS tijd heb ik vaak met haar gewerkt, diverse radioprogramma's gemaakt en concerten opgenomen. Ik schrok erg van het bericht dat ze lijd aan de ziekte van Parkinson. En mooi dat ze zoals dat tegenwoordig heet een "rol model" wil zijn, of te wel een voorbeeld als je dat zo kan noemen voor anderen. Vanavond, 18 oktober is ze te zien in het tv programma Pauw en Witteman. http://pauwenwitteman.vara.nl/Gast-detail.1575.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=27607&cHash=dae0c2b25a05fb1d48b569ecf2ce66b3 Juul
-
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Newsweek verdwijnt uit de schappen. De luisteraars van Radio Caroline in de jaren tachtig, toen men nog krachtig haar programma’s vanaf de MV Ross Revenge de ether instuurde, herinneren zich zondermeer de krachtige reclame die er werd gemaakt voor het Amerikaanse opinieweekblad Newsweek, dat gekoppeld was aan de nieuwsbulletins van Radio Caroline. Ik haal zo de reclame weer in gedachten, gevolgd door het nieuws gelezen door Jay Jackson. In de diverse tijdschriften winkels lag het weekblad in die tijd, en trouwens ook heden ten dage, voornaam in de schappen. Newsweek is een Amerikaans wekelijks nieuwsmagazine gepubliceerd in New York City. Het magazine wordt in h…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Deze avond werd ik onverbiddelijk geconfronteerd met mijn ouderdom. Of anders gezegd, met het verstrijken der jaren raak je meer en meer visueel gehandicapt. Immers, sinds 2 jaar gebruik ik te pas en te onpas een leesbril. Ik heb vroeger wel honderden soorten pluggen aan kabels gesoldeerd. Eerst de huls opschuiven, kabel aansnijden en solderen maar... Vandaag moest ik ff een kabel solderen voor tussen een geleende synthesizer en de computer. Niet zo héél erg moeilijk zou je zeggen. Toen ik klaar was had ik totaal geen signaal. Eerst controleren of ik hem wel in het juiste gaatje had gestopt, niets dus... Toen de hardware op de computer gechecked,…
-
Schrijvend journalist en jinglekenner Jelle Boonstra dook vanavond op in het RTL Nieuws, in een reportage over de vondst van een scheepswrak in Kampen. Geen zendschip natuurlijk, maar een kogge uit vermoedelijk de 14e eeuw.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
De waaghals is live te volgen vannavond: En deze is mooi: http://www.youtube.com/user/redbull/stratos
-
- 3 antwoorden
- 959 weergaven
-
-
Afgelopen week zat ik naar een uurtje van Britain Radio te luisteren en daarin hoorde ik een leuk nummer van Floyd Cramer. Na in de archieven te zijn gedoken ontdekte ik dat het nummer On the rebound heette. Om een lang verhaal kort te maken , nummer opgezocht in cd kwaliteit en eens geluisterd. De vervorming spoot me om de oren, maar toch heeft dit nummer wat ! Affijn, alles door de molen gehaald en er kwam een bruikbaar geheel uit. On the rebound : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XFIIT6LUNCML.mp3 Volgens het Tunes boek is dit nummer gebruikt door Rob Ronder op Mi Amigo in Gangboord. Rien (die zich afvraagt of ie soms op zoek moet naar een andere b…
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Sinds 1999 woon ik in Flevoland. Mijn vrouw en ik besloten toen een huis te kopen in Almere. Op dat moment woonden wij nog aan de andere kant van het Gooimeer; in Huizen. In eerste instantie verliep het allemaal soepel maar plotseling begonnen de problemen met het verkrijgen van de hypotheek. Marian werkte op het hoofdkantoor van de bank waar die hypotheek was aangevraagd en zij kon dus soepel en snel op nieuwe ontwikkelingen reageren, maar ik werkte in die tijd thuis en zat me te verbijten over de problemen en tegenslagen. Op een gegeven moment ging ik mijn frustraties van me afschrijven in een nogal humoristische, dagelijkse e-mail aan wat vrienden en bekenden. Dat …
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: ik heb nog een aantal exemplaren van de Veronica Top 40 uit 1971 en 1972, in uitstekende staat bewaard gebleven, tegen een redelijke vergoeding beschikbaar. Ook nog van het weekblad de allereerste uitgave, 4 september 1971. En de boeken 'Kapers voor de kust' en 'Veronica speelbal van de golven'.
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Prins Roy (Roy Bates) is gisteren 9 oktober 2012 overleden. Sealand News Groet Hans
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hij haalde zoiets van 48-duizend handtekeningen op, destijds, voor een klassieke zender. Popzender Veronica, met honderdduizenden adhesiebetuigingen net van zee gepest, mocht Hilversum 4 openen. Zondag 28 december 1975, 8 uur 's ochtends. Het eerste uur van de nieuwe aspirant zendgemachtigde.
-
- 0 antwoorden
- 896 weergaven
-
-
Heb vandaag gehoord dat Birgit out de dochter van Rob en Marion is overleden. Wie weet meer?
-
- 5 antwoorden
- 8,1k weergaven
-
-
Stel je voor, je hebt een Apple iPad en je wilt eens wat anders........."een houten keyboard wellicht". bron: www.onemorething.nl http://www.onemorething.nl/2012/10/houten-toetsenbord-is-duurzaam-en-cool/#more-46730
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vanochtend in de GPD-dagbladen: Veronica mogelijk terug in omroepbestel HILVERSUM (Gerard den Elt /GPD) - De Vereniging Veronica voert gesprekken met 'meerdere omroepen' over terugkeer naar het omroepbestel. Kleinere omroepen als BNN, WNL, Omroep Max en PowNed zouden meteen de status van A-omroep krijgen als zij samenwerken met Veronica dat ruim zevenhonderdduizend slapende leden heeft. Voorzitter Yoeri Albrecht van de Vereniging Veronica bevestigt dat gesprekken worden gevoerd met 'diverse zendgemachtigden'. Een terugkeer zou volgens hem 'zo maar kunnen'. Met welke omroepen hij en het Veronica-bestuur in gesprek zijn, wil hij niet zeggen. "Sommige namen zi…
-
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft voor mij een mp3 van Oh Magdalena van George Baker? Hans Knot met dank en groet
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Met het schaamrood op de kaken wil ik jullie het volgende vragen. Voor mijn radioprogramma van aanstaande zaterdag op Radio 90FM (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en het Kromme Rijngebied) ben ik op zoek naar een mp3 van 'Indian uprising' van The Garnets uit 1974. Iedere week behandel ik een Top 40 van de dag van uitzending maar dan zoveel jaar geleden. Komende zaterdag staat de Top 40 van 12 oktober 1974 centraal waarvan ik ieder uur twee singles draai en dan het liefst de net wat onbekendere plaatjes. Heeft iemand die single en wil hij/zij die aan mij beschikbaar stellen middels MP3? Als het kan (i.v.m. de soundprocessing) graag in 192 kbs of hoger. Ik zou …
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Van Hans van Dijk voor de zomervakantie een tas vol met oa Free Radio Magazine's gekregen. Inmiddels zijn we gestart met het scannen van die enorme stapel. De eerste: maart 1977
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar deze uitgave van Freewave. Is er iemand die mij aan een scan (300dpi) kan helpen van deze uitgave?
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gisteren kwam ik op de onvolprezen site van Nico Spilt (Langs de Rails) een promotiefilm tegen van de NS. Zo'n 18 minuten lang vertellen NS medewerkers waarom hun bedrijf zo goed is. Ik zet daar mijn vraagtekens bij, zeker gezien het feit dat we voornamelijk bobo's voorbij zien komen die als dagelijkse taak hebben alles zo positief mogelijk naar buiten te brengen. Maar goed, afgezien daarvan is het een mooie film die ondanks de Youtube kwaliteit toch zeer mooi is om te zien. Klik bij het kijken even op kwaliteit en zet die maximaal en klik daarna op beeldvullend. uw prutsert, die treinen leuke dingen vind
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Mijn naam is Peter Boer, en ooit was er een vriendin die zei: oooh ben je DJ dan noem ik je van af nu MRDJPeter, vandaar mijn nicknaam. Maar waarom ben ik hier, Toen ik als klein joggie rond fietsten in mijn geboorte-dorp Sliedrecht had ik een ouwe draagbare radio op mijn stuur gemonteerd en knalde steevast Radio Monique963 uit de veel te kleine speaker. en ik wist dat het ietst te maken moest hebben met een piraat die we vroeger in Sliedrecht hadden, die hete tenslotte ook Radio Monique en die jingles klonken wel heel bekend in het begin. maar verder had ik toen geen idee. tot ik jaren later ging werken in een discotheek, en bleek …
-
- 2 antwoorden
- 944 weergaven
-