Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Martin1968,

Schrijvend journalist en jinglekenner Jelle Boonstra dook vanavond op in het RTL Nieuws, in een reportage over de vondst van een scheepswrak in Kampen. Geen zendschip natuurlijk, maar een kogge uit vermoedelijk de 14e eeuw.

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. De waaghals is live te volgen vannavond: En deze is mooi: http://www.youtube.com/user/redbull/stratos

• 3 antwoorden
    • 959 weergaven
  3. Started by Martin1968,

Vanochtend in de GPD-dagbladen: Veronica mogelijk terug in omroepbestel HILVERSUM (Gerard den Elt /GPD) - De Vereniging Veronica voert gesprekken met 'meerdere omroepen' over terugkeer naar het omroepbestel. Kleinere omroepen als BNN, WNL, Omroep Max en PowNed zouden meteen de status van A-omroep krijgen als zij samenwerken met Veronica dat ruim zevenhonderdduizend slapende leden heeft. Voorzitter Yoeri Albrecht van de Vereniging Veronica bevestigt dat gesprekken worden gevoerd met 'diverse zendgemachtigden'. Een terugkeer zou volgens hem 'zo maar kunnen'. Met welke omroepen hij en het Veronica-bestuur in gesprek zijn, wil hij niet zeggen. "Sommige namen zi…

4. Started by Andree,

Heb vandaag gehoord dat Birgit out de dochter van Rob en Marion is overleden. Wie weet meer?

• 5 antwoorden
    • 8,1k weergaven
  5. Gast thevandijks
    Started by Gast thevandijks,

Prins Roy (Roy Bates) is gisteren 9 oktober 2012 overleden. Sealand News Groet Hans

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Hij haalde zoiets van 48-duizend handtekeningen op, destijds, voor een klassieke zender. Popzender Veronica, met honderdduizenden adhesiebetuigingen net van zee gepest, mocht Hilversum 4 openen. Zondag 28 december 1975, 8 uur 's ochtends. Het eerste uur van de nieuwe aspirant zendgemachtigde.

7. Started by hans knot,

Wie heeft voor mij een mp3 van Oh Magdalena van George Baker? Hans Knot met dank en groet

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze uitgave van Freewave. Is er iemand die mij aan een scan (300dpi) kan helpen van deze uitgave?

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Started by Juul,

Stel je voor, je hebt een Apple iPad en je wilt eens wat anders........."een houten keyboard wellicht". bron: www.onemorething.nl http://www.onemorething.nl/2012/10/houten-toetsenbord-is-duurzaam-en-cool/#more-46730

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by erik1981,

Met het schaamrood op de kaken wil ik jullie het volgende vragen. Voor mijn radioprogramma van aanstaande zaterdag op Radio 90FM (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en het Kromme Rijngebied) ben ik op zoek naar een mp3 van 'Indian uprising' van The Garnets uit 1974. Iedere week behandel ik een Top 40 van de dag van uitzending maar dan zoveel jaar geleden. Komende zaterdag staat de Top 40 van 12 oktober 1974 centraal waarvan ik ieder uur twee singles draai en dan het liefst de net wat onbekendere plaatjes. Heeft iemand die single en wil hij/zij die aan mij beschikbaar stellen middels MP3? Als het kan (i.v.m. de soundprocessing) graag in 192 kbs of hoger. Ik zou …

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  11. Started by rien1959,

Gisteren kwam ik op de onvolprezen site van Nico Spilt (Langs de Rails) een promotiefilm tegen van de NS. Zo'n 18 minuten lang vertellen NS medewerkers waarom hun bedrijf zo goed is. Ik zet daar mijn vraagtekens bij, zeker gezien het feit dat we voornamelijk bobo's voorbij zien komen die als dagelijkse taak hebben alles zo positief mogelijk naar buiten te brengen. Maar goed, afgezien daarvan is het een mooie film die ondanks de Youtube kwaliteit toch zeer mooi is om te zien. Klik bij het kijken even op kwaliteit en zet die maximaal en klik daarna op beeldvullend. uw prutsert, die treinen leuke dingen vind

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  12. Started by Rene van den Abeelen,

Leed blijkbaar al een jaar aan blaaskanker. Schitterende stem! En zijn Music To Watch Girls Go By is, instrumentaal, voorgoed verbonden aan Kletskop met Annet van Trigt.

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  13. Gast mrdjPeter
    Started by Gast mrdjPeter,

Hallo allemaal, Mijn naam is Peter Boer, en ooit was er een vriendin die zei: oooh ben je DJ dan noem ik je van af nu MRDJPeter, vandaar mijn nicknaam. Maar waarom ben ik hier, Toen ik als klein joggie rond fietsten in mijn geboorte-dorp Sliedrecht had ik een ouwe draagbare radio op mijn stuur gemonteerd en knalde steevast Radio Monique963 uit de veel te kleine speaker. en ik wist dat het ietst te maken moest hebben met een piraat die we vroeger in Sliedrecht hadden, die hete tenslotte ook Radio Monique en die jingles klonken wel heel bekend in het begin. maar verder had ik toen geen idee. tot ik jaren later ging werken in een discotheek, en bleek …

• 2 antwoorden
    • 942 weergaven
  14. Started by Juul,

Een legendarische plugger is heen gegaan. Een erg aardig en kundig mens. In mijn Veronica tijd ( de zeezender ) was Jan samen met  de andere legendarische pluggers Ron Mol en Ron Brandsteder een prachtig trio.En hij zat regelmatig in ons zondagmiddag programma Sangria. Jan was een klasgenoot van Ron Brandsteder die destijds bij een platenmaatschappij werkte ,CBS Inmiddels was Jan al jarenlang 1 van de beste platenpluggers van Hilversum. In de zomer van 1973 deed jan, onder invloed van drank enz. een stemtest, we hebben vreselijk gelachen, natuurlijk werd het niks want aan het eind zuchte jan;"ik ga neuken". ( Sorry voor 1 keer moet dat kunnen - Juul). Die stemte…

• 1 antwoord
    • 2,8k weergaven
  15. Started by Peter Vrakking,

Heeft er iemand ooit gehoord van Network Whisper Disc? Het zijn LPs net zoals Sounds of Broadcasting vol met productie muziek in allerlei lengtes. Afgelopen weekend kocht ik er 5 op een kerkbraderie voor 20ct per stuk......

• 4 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  16. Started by Harm,

Ik kan de CD nergens meer vinden maar zoek alleen dit nummer als mp3, wie o wie...

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. Started by Harm,

Wie kan mij helpen aan een mp3 in 256Kbps of hoger?

• 14 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  18. Started by Juul,

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/1

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. Started by Juul,

Wie o wie kan mij voorzien van Monin’-Henry Mancini orchestra? Juul

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Started by Harmen,

... en toen escaleerde het vannacht voor mn huis uit de hand.

• 14 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  21. Started by rien1959,

Afgelopen weekend meldde mijn vrouw dat de wasmachine (Bosch) niet meer werkte zoals het hoorde. Technisch als ze is had ze alles al uitgezocht en was ze tot de conclusie gekomen dat de verwarming niet werkte. Vandaag heeft ze op het Internet alles uitgezocht en er waren drie mogelijkheden : 1. verwarmingselement kapot. 2. NTC weerstand kapot. 3. relais uitgebrand. Vanavond heeft ze de voorkant van de wasmachine verwijderd en daaran mocht ik aan de slag met de multimeter. Al snel was duidelijk dat het element nog heel was, net als het PTC element (temperatuursensor). Op mijn aanraden heeft ze de voorkant weer dicht gemaakt en toen de bovenkant verwijderd. …

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik ben op zoek naar de tune van het Veronica programma "Even bijtanken". Het is van Rob Franken met Sun flower. Iemand enig idee?

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Martin1968,

VORDEN (ANP) - Ger Smit, stemacteur in onder meer De Fabeltjeskrant, is afgelopen vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden in Vorden (Gelderland). Dat heeft de familie van Smit maandag bekendgemaakt. Smit was stemacteur, toneelspeler en zanger. Hij werd vooral bekend als de stem van dieren als Bor de Wolf, Ed Bever en Zoef de Haas uit De Fabeltjeskrant. Ook leende hij zijn stem voor de Smurfen en Sesamstraat en speelde hij zwerver Mak in de kinderserie Mik en Mak die in 1962 en 1963 op televisie te zien was. De acteur wordt vrijdag begraven in zijn woonplaats Amsterdam. Ger Smit was al geruime tijd ziek, aldus zijn familie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ger_S…

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  24. Started by Audioot,

Hoe origineel Apple's design nu echt is: https://twitter.com/reybango/status/243033373432487936/photo/1/large

• 6 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  25. Started by Juul,

Deze trof ik in het NRC. http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/16/deze-radio-ziet-eruit-als-de-londen-underground/?utm_campaign=nieuwsbrief&utm_source=email

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.