Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Richard079,

Ik ben een enorm grote fan van de jingles van Top Format uit de jaren '80. Het liefst van lokale radiopiraten in Nederland en vrije radio in Vlaanderen. In de loop der jaren ben ik aan mooi materiaal gekomen, maar er blijven nog altijd van die pakketten die ontbreken in de collectie. Wie kan me helpen (en het genot is belangrijker dan eventuele slechte kwaliteit) aan bijvoorbeeld jingles/pakketten van Radio Mebora, Enterprise of Apocalyps. Op de bekende democassettes van Top Format staan enkele jingles van deze zenders. Wie o wie heeft misschien nog iets moois liggen. En uiteraard heb ik altijd wel mooi materiaal liggen om te ruilen of hier te plaatsen op het het forum. I…

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  2. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 734 weergaven
  3. Started by skybird,

Gisteren Dinsdag is Acteur en zanger David Cassidy op 67-jarige leeftijd overleden. We kennen David nog wel van de serie The Partridge Family. Dirk

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  4. Started by Juul,

Ik kan al de hele dag geen mail versturen ( KPN ), lastig dat wel. Ook wel lekker rustig.

5. Dan wordt de Nederlandse Top 40 geëerd met een glasplaat in de Wall of Fame van Beeld & Geluid! Aanleiding hiervoor is de toekenning van Ere-Zilveren Reissmicrofoon aan het Top 40 programma. De feestelijke onthulling vindt plaats in Beeld & Geluid tijdens de live-uitzending van Het Top 40 Hitdossier van Omroep MAX, gepresenteerd door mister Top 40 Erik de Zwart, op zijn 66e verjaardag. De live-uitzending van het NPO Radio 5-programma Het Top 40 Hitdossier duurt van 18.00-20.00 uur. Tijdens de uitzending blikt De Zwart samen met oud-presentatoren terug op het roemruchte verleden van de Top 40. "For the record" ; Het is een besloten festiviteit e…

6. Started by ruudam,

Pauw gisteravond (dinsdag) over bijzondere muziek instrumenten. Samen met Tijl Beckand. Een van de instrumenten is een Theramin, een soort electronische viool, die wordt voorgesteld samen met een theramist, jawel. Verhaal erbij, foto erbij van de uitvinder - een verder onbekende rus -, en een demonstratie. De Theramin is vrij onbekend omdat ie nog geen honderd jaar oud is. Ja, ja, niemand maar dan ook niemand bij het programma Pauw kent het nummer Vibrations van de Beach Boys. Giga hit, nog steeds gedraaid. En daar zit opvallend het geluid van een Theramin in. Het is triest gesteld met de kennis in Nederland, en zeker bij de redacties vna talk - shows. Meestal te …

• 2 antwoorden
    • 731 weergaven
  7. Started by Juul,

Ik heb maar eens gekeken of ik "gevaar loop" als het water hier de eerst komende uren stijgt. Welnu, tot aan 3 mtr. heb ik geen problemen zo aan de rand van het Randmeer ( Elburg ) Test je eigen hoogte: http://ahn.geodan.nl/ahn/viewer3/postcodetool.html

• 1 antwoord
    • 730 weergaven
  8. Started by Juul,

bron: BBC [verborgen inhoud]

9. Met op 2 juni de concertregistratie 'Sgt. Pepper 50 jaar later: Live in concert’ Uitzending documentaire: donderdag 1 juni om 22.55 uur bij de NTR op NPO2 Uitzending concert: vrijdag 2 juni om 22.55 uur op NPO 2 Website: www.ntr.nl/hetuurvandewolf Op 1 juni 2017 is het vijftig jaar geleden dat het legendarische Beatles-album ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’ verscheen. In het kader daarvan zendt de NTR in Het Uur van de Wolf op donderdag 1 juni de documentaire The Analogues – Sgt. Pepper 50 jaar later uit. In aansluiting op de documentaire is een dag later het concert van The Analogues te zien, waarin het legendarische album integra…

• 0 antwoorden
    • 728 weergaven
  10. Started by Juul,

Die technicus heeft goede oren aan z'n hoofd. Hij mist niks . Ik heb van m'n TV collega's geleerd dat je het instrument dat in beeld is ook te horen moet zijn en andersom ook .Erg mooi ! En mijn alltime favoriet !!!!! Ik heb het geluk gehad pm haar te mogen interviewen voor Poster. een erg aardige dame. En zingen dat ze kan !

11. [verborgen inhoud] Kan iemand morgen deze uitzending opnemen?

• 3 antwoorden
    • 727 weergaven
  12. Zijn er voor dit jaar nog aktiviteiten/ bijeenkomsten / radiodagen gepland , jammer dat er geen Veronicadagen meer zijn, ik weet dat museum Rockart wat doet i.v.m. 50 jaar na radio Veronica. Is dat ergens terug te vinden ? Frank

• 0 antwoorden
    • 725 weergaven
  13. Started by Juul,

Eén van mij helden. En ik ben bijna een leeftijd genoot................................... In de zomer van 1967 was ik met een vriendin aan het zwemmen in Loosdrecht en hoorde ik Good Vibrations steeds op de radio. Terwijl de single al maanden uit was. De originele USA single heb ik nog steeds uit de Veronica discotheek. Brian Wilson, brein achter legen...Brian Wilson, brein achter legendarische band The Beach B...Hij wordt gezien als het brein achter The Beach Boys, die in de jaren 60 en 70 de grootste successen boekten.Ik zal 'em altijd blijven herinneren als ik ze op de radio hoorde, vandaar deze ode aan de radio. Bron: vrt [verborgen inhoud]

14. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 724 weergaven
  15. Started by Juul,

Je zal er maar mee te maken hebben: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  16. Started by Drumbeat,

I saw this in Facebook...

• Treurig
    • 2 antwoorden
    • 723 weergaven
  17. Started by Juul,

Misschien ben ik de komende dagen wat minder aktief, ik woon nl aan de overkant van het festival terrein. Kortom "TERINGHERRIE" En ik woon nog wel op het oude land. Als je de foto ziet aan de overkant van het water....Randmeer. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 723 weergaven
  18. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

19. Started by Juul,

Nadat m'n iMAC het begaf enkele weken terug ben ik gelukkig in het bezit gekomen van een MacBook. Maar ja, die speakers hé? Geluid lijkt nergens op. En ineens bedacht ik mij dat ik in een verhuisdoos nog 2 Fostex versterkers heb. Toen ik met pensioen ging mocht ik ze meenemen.............Dus al die tijd hebben ze werkloos in de verhuisdoos gezeten. Zonde eigenlijk. En ja, snel aangesloten en perfect geluid. Ik ben een tevreden mens.

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  20. Started by Juul,

Tijdens m'n werkzame leven als programmamaker las ik erg veel bladen, veelal buitenlandse, die over popmuziek gingen. Zo was daar ook het Engelse Record Collector. Je haalde daar soms erg veel inspiratie uit. Hier een erg lezenswaardig artikel uit september 1997 over de "Sunshine pop'. Hier kun je het ophalen; [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 722 weergaven
  21. Started by Juul,

Hij wordt "bedankt" : [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  22. Gast hoppy
    Started by Gast hoppy,

Beste, Ik ben André, 25+ en gek op radio!! :)

• 2 antwoorden
    • 722 weergaven
  23. Started by Juul,

Laten we zeggen dat ik dit een mooi stukkie TV en politiek vindt. Ik moest voor m'n werk wel in Den Haag- Binnenhof zijn en heb me toen al verbaast wat zich daar allemaal afspeelt. Maar nog nooit heb ik een politieke partij zich de laatste jaren zo zien inspannen om een minister "uit de wind te houden". Maar wat een prima werk van journalist van Nieuwsuur Bas Haan om dat allemaal boven water te krijgen. En het is duidelijk dat de mensen op V&J ook wel af wilden van de minister. Maar we moeten wel in gedachten houden dat het verkiezingstijd is….. Ik ben geen fan van Pechthold maar dit is mooi om te zien. Terwijl "Steur" al wist dat ie ging aftred…

• 2 antwoorden
    • 721 weergaven
  24. Gast knutselsmurfje
    Started by Gast knutselsmurfje,

wie ben ik ,nou ik ben het knutselsmurfje uit het mooie Drentse land...... en natuurlijk een super Veronicafan ....dol op muziek,een ijverig bijtje in vele hobby,s . wil je meer weten ,dan hoor ik het wel ......

• 2 antwoorden
    • 721 weergaven
  25. Started by Nerd,

Hallo, Bij ieder bezoek moet ik mijn wachtwoord herstellen. Nadat ik deze heb hersteld kan ik die niet meer gebruiken bij een volgend bezoek. Ik krijg dan de melding dat het wachtwoord niet juist is. Is dit een bekend probleem? Groet, Richard

• 3 antwoorden
    • 721 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.