Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Harry Knipschild heeft nu ook een mooi stuk geschreven over de introductie van de cd, gezien vanuit het perspectief van de platenindustrie: http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1574 Paul
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Voor wie dit leest: Als je meer dan gemiddeld geinteresseerd bent in Engelse en Amerikaanse popmuziek uit de jaren zestig, zijn deze podcasts werkelijk perfect: http://cometothesunshine.podomatic.com/ Presentator en producer Andrew Sandoval draait elke week twee uur lang meer of minder obscure muziek van zijn favoriete artiesten, waaronder nogal wat Britse bands (hollies, hermans hermits, kinks, maar ook verrassend leuke liedjes van mindere goden) en artiesten van de Amerikaanse westcoast (brian wilson, harry nilsson, the byrds, noem maar op.) Daarbij kiest hij vaak voor een minder bekende mix of versies die nooit op cd zijn verschenen, met als gevolg dat je zel…
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Een uitje naar Harwich op 2 augustus Voor diegene die nog niets heeft op donderdag 2 augustus is het misschien leuk een tochtje over de Noordzee, vanaf Hoek van Holland, te maken om in Harwich de speciale bijeenkomst van de fanclub van Keith Skues mee te maken. De happening vindt plaats in de Electric Palace Cinema in de havenplaats, start om 12 uur. Om 2 uur volgt dan een rondleiding op het lichtschip LV18, dat diverse malen voor RSL uitzendingen als wel voor BBC Pirate Radio Essex is gebruikt. Uiteraard zal Keith Skues aanwezig zijn, evenals Dave Cash. A day out to Harwich on August 2nd For those who have not any activity planned around August 2nd it should be …
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Kwam ik tegen. Aardige website. http://www.steveengland.com/ID_Jingles.aspx Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Zo, de pc's staan weer aangesloten na wat schilder en opknapwerk en weer wat tijd voor de hobby. Dacht ik toch dat ik de Veronica actiejingle's met Patricia op de HD had staan, maar nee, helaas niet. Is er iemand die mij kan helpen aan een goede kwaliteit Veronica Actiejigle's zoals bijv. die met A Wither Shade Of Pale aub? Alvast dank voor het zoeken.
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Behalve muziek heb ik me in het verleden ook bezig gehouden met geluidsopnames en dan hoofdzakelijk van treinen. Bij het project "Het geluid van Nederland" heb ik diverse geluiden neergezet als mp3. In het begin met een mono Philips recordertje, maar later een Sony Pro 5 cassettedeckje met een zelf gebouwde kunsthoofd stereomicrofoon. Ook heb ik diverse geluiden gekregen, want opnames uit 1955 kon ik nog niet maken. Vraag is, wat vinden jullie van deze geleuiden ? Vertrek stoomloc met een personentrein uit Amsterdam CS 1955 Kolentrein passeert Amsterdam CS met een ouderwetse stomer. Een elektriche locomotief type 1500 bij Den Haag. Omroepberich…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ik zoek van de volgende drie fragmenten de juiste atiest/titel gegevens. 19730318-1-ARTIST-TITEL 19730325-1-ColinBlunstone-TITEL 19730325-2-ARTIEST-HoeKomtHetDatUwAchterlichtNietBrand
-
- 37 antwoorden
- 10k weergaven
- 1 follower
-
-
Afgelopen week heb ik alle door mij beschikbare bestanden (tunes,jingles, verknipte muziekjes e.d.) offline gehaald. Het was voor mij even niet meer te overzien en ik heb alles gereorganiseerd. Inmiddels staat alles weer online en moet je alles weer binnen kunnen harken (Wie riep dat ook al weer ... Harm ten Brink ?) Mochten er nog bestanden missen dan hoor ik dat graag. Rien
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Erg leuk om te zien. The battle tussen Steve en Bill. Mooi gemaakt. Casual Friday: Steve Jobs vs. Bill Gates, the rap.
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Beste mede forum leden, De laatste kans, ik heb nog 86 mini discs. Ze zijn slechts 1 maal gebruikt maar ik ruim ze op. Ze zijn alle voorzien van het bijbehorende plastic hoesje en in goede visuele staat. En ze zijn gewist. Een ieder die belangstelling heeft mag een bod doen. Stuur maar een mail via dit forum of anders: info@HAALDITWEG norderney.nl Ik zie jullie bod graag tegemoet, groet, Juul
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Best wel aardig om te kijken hoe hoog je woont t.o.v NAP. http://ahn.geodan.nl/ahn/viewer3/postcodetool.html Juul
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul
-
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Voor de zaak moest ik een meetstatief maken. Men wilde een fotostatief gebruiken met daarop een vlakke plaat van 25 cm bij 25 cm. Allemaal leuk, maar zo'n statief is er niet op gemaakt. Dus aluminium van 15 mm dik genomen en dat "uitgekamerd" zodat het gewicht flink omlaag gaat maar de stijfheid blijft. De kamers werden 12 mm diep en na 40 minuten rolde de eerste plaat uit de machine : Rien (die nu hard aan het poetsen is...)
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
http://www.macfreak.nl/nieuws/24040/de-iphone-bestaat-al-5-jaar/ Juul
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Vanochtend wilde ik de auto gaan wassen omdat het al weer twee weken geleden was. De hele week zag hij er nog redelijk schoon uit maar vandaag was het om te huilen Van onder tot boven was hij licht bruin van het stuifmeel. Ik begon met een sproeibeurt om het eerste vuil er af te spoelen en alles los te weken, maar werken ho maar..... Daarna alles afgesopt met autoshampoo maar zelfs dan sloeg het weer neer. Tenslotte met de sproeier er op en dan met de spons wrijven en ..... jawel, daar kwam weer een mooi donkergroen parelmoer te voorschijn. Ik heb geen idee waar al dat stuifmeel vandaan komt. Aangezien we in een zeer bomenrijke wijk wonen zal dat de oorza…
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Komende zondag 1 juli maakt Luc van Rooy tussen 12 en 3 zijn comeback op Veronica. Hij was enkele maanden afwezig, naar nu bekend is gemaakt omdat hij de strijd met kanker moest aangaan. Is er iemand die deze uitzending opneemt en hier wil plaatsen? Dank alvast. Edwin
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het lijkt misschien een 'Story' of 'Privé' praatje maar Tom Mulder meldde op zijn Facebookpagina dat hij zijn hele gevoel weer terug heeft. Dat is prettig voor zowel Tom als Simone.
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Geweldig toch?. Het wordt steeds gekker met die SPAM. En toch trappen er nog mensen in.
-
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Radio Noorzee Internationaal zoekt dj's voor de Nederlandse service je kan je aanmelden met een demo van 30 min die je kan sturen naar info@gro-radio.nl Radio Noordzee internationaal kan je vinden op www.rni.vze.com De Nederlandse service is in het weekend te beluisteren , kijk maar op programs op de site
-
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Ik hoorde hem vanmorgen op Radio 5, lang niet gehoord. Wie heeft hem als MP3?
-
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Informatief artikel uit de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2880163/2011/09/01/Spotify-lijkt-geweldig-maar-popartiesten-staan-weer-bij-het-afvoerputje.dhtml Paul
-
Er kwam hier zojuist een enorme donkere wolkenlucht overdrijven. Snel even een plaatje er van gemaakt. Rien
-
Is het nu echt zo moeilijk om je eigen presentatie te bedenken? Als je onderstaand vergelijk bekijkt dan lijkt het alsof er maar één manier is om een tablet te presenteren. En het enige moment dat geen vergelijk kent? Als de Surface vastloopt…. bovenstaande bron: www.macfreak.nl. Er moet bij vermeld worden dat Steve Jobs (rechts dus) vorig jaar overleden is. En de presentatie van "het Windows ding" afgelopen dagen plaats vond. Om het zo te doen niet zo slim denk ik dan. Juul http://www.macfreak.nl/nieuws/24015/presentatie-microsoft-surface-vs-apple-ipad/#plaats-reactie I
-
- 15 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
hallo mijn naam is mark bakker, 44 getrouwd en vader van een dochter. in het verleden ben ik ruim 13 jaar werkzaam geweest als vrijwilliger bij de stg nijmeegse ziekenomroep. helaas door bezuinigingen in de gezondheidszorg is dat verleden tijd. momenteel doe ik weinig meer in de radiowereld, maar vindt het leuk om terug te blikken naar het rijke nederlandse radioverleden.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-