Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Transport radio en Kbc huren zendtijd via Media Broadcast. Wat zal dit per uur kosten ( Geruchten genoeg dat het ergens tussen de 75 en 225 per uur moet zijn ) ? We willen eens iets als dit proberen via de 6095 om met een groep ( ex ) piraten een dag te huren en wat plaatjes te draaien met een paar honderd kilowatt van daar uit.
-
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
-
-
-
Als ik een download aanklik op zippyshare verschijnen er linken naar allerlei vage sites. Hebben hier meer mensen last van?????????
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik start een topic over ZIppyshare. De afgelopen weken komen er meerdere meldingen van problemen. Tijd voor een inventarisatie. Welk besturingssysteem / browser / adblocker wordt er gebruikt en wat is het effect? Mijn ervaring: * Opera met ingebouwde adblocker: af en toe een popups, geen reclame zichtbaar * Chrome met ingestalleerd Adblock: af en toe een popups, geen reclame zichtbaar * Vivaldi met ingestalleerd Adblocker plus: geen popups, geen reclame zichtbaar Ik gebruik Ubuntu maar deze browser zijn er ook voor Windows en Mac. Overigens: maak je gebruik van een adblocker, zet dan graag de advertenties aan …
-
- 17 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Als ik iets wil downloaden van Zippyshare dan wordt ik overspoeld met Spam, virussen, plaatjes van schaars geklede dames etc etc. Ben ik de enigste die dit heeft? Heeft iemand tips om dit te voorkomen? Op deze computer heb ik alles redelijk goed beveiligd. Ik hoor het graag, mvrgr JanDoet
-
- 19 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Vrijwel uit de gratie geraakt hier op het forum, mede door de vele reclames en andere troep op die site, stopt er na bijna 17 jaar mee. ''After almost 17 years online, file-hosting veteran Zippyshare will shut down at the end of the month. Founded in 2006, Zippyshare was known for its free, no-nonsense, no-frills approach to storing files online. Having changed very little over the years, Zippyshare's operators say the platform is now a dinosaur that costs too much to run in a world where ad-blocking is widespread.'' https://torrentfreak.com/zippyshare-file-hosting-veteran-calls-it-quits-2006-2023-230320/ https:…
-
- 0 antwoorden
- 957 weergaven
-
-
Zippyshare doet het hier niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik Flashget. Hij geeft aan dat de filenaam fout is. Theo --- opmerking Harmen: nav de ontstane discussie op http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4359.html heb ik de discussie over flashget, zippyshare etc een eigen onderwerp gegeven.
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Vanmiddag was ik in het ziekenhuis te Apeldoorn om m'n andere oog te laten opereren aan staar. Twee weken geleden was m'n eerste oog aan de beurt. Zoiets duurt maar 15 minuten en wordt uitgevoerd met "plaatselijke verdoving". Echt waar! En dat is fascinerend. Je ziet er niks van want je oog wordt gewoon verblind en dus ziet je niks. Je andere oog zit onder het operatie laken. Gewoon met je kleren aan wel met een operatie hemd en hoppa! En direct daarna naar huis! Eerder al was ik al een kind zo blij toen m'n eerste oog was gedaan. Ik zie weer echt mooie kleuren, ondertitels zie ik weer en een auto in de verte heeft weer twee koplampen ipv vier! Morgenochtend mag …
-
Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul
-
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Vlak voor onze verhuizing een paar jaar terug dacht onze poes Coco, "Hé, da's leuk die stoelen op elkaar.........." En onze Bas denkt; "aanstelster.........."
-
- 16 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Heel raar, deze maand gaat het gebeuren. Ik hoop dan eind van de maand 65 jaar te worden. Bij de EO zeggen ze niet hopen maar "Deo Volente". En aangezien ik midden in "EO land woon"................ Het is vreemd want wat betekent zo iets eigenlijk? En wat voor impact heeft dat? In ieder geval voelt het alsof ik voor het eerst ga werken, heel raar. Je gaat deelnemen aan een "ander soort maatschappij". Vandaag rolde een prachtig blad van de SVB (SocialeVerzekeringsBank) in de bus. En ja hoor alles over de AOW staat erin. Je hoeft ook niks meer, ja het mag dat wel als je wilt. Ook realiseer me dat ik in de herfst van m'n leven aangeland ben. Nee, ik ben niet so…
-
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Erg leuk om te lezen, stukje popgeschiedenis. bron: nu.nl - nieuws https://www.nu.nl/muziek/6172977/zo-ontstond-band-aids-all-star-kerstplaat-do-they-know-its-christmas.html
-
- 1 antwoord
- 639 weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-5-Teardown/10525/1
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
http://mediapark.nl/nieuws/oproep-aan-langparkeerders/
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste Forumleden, Uit frustratiie door steeds afbrekende opnames vanwege onstabiele streams (bijv. Radio 10 en Arrow Classic Rock) wil ik nu graag overschakelen op een DAB+ radio. Speurend naar een goede kwaliteit radio (bijv. te zien op Conrad.nl http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1310108/DAB-radios-digitale-radios;jsessionid=BBB64FA6372DBFDEFD894230949F949F.ASTPCEN24 ) kom ik er niet echt uit welke ik het beste aan zou kunnen schaffen. Het moet dus een exemplaar zijn met een usb-aansluiting, waardoor ik digitale radioopnames kan maken en waarmee ik via mijn d/c-converter rechstreeks de muziek op mijn stereo-installatie af kan luisteren. Heeft iemand een goede tip…
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Beste medeforummers, afgelopen week zat ik naar de film Pastorale 1943 te kijken en nieuwsgierig als ik ben, ging ik uitzoeken waar de film was opgenomen. Drogist Poerstamper heeft een straatnaambord boven zijn winkel hangen die Roggestraat aangeeft. Nou klopt niet alles wat je ziet in een film, maar dit keer wel ! Het bleek de Roggestraat in Doesburg te zijn. De straat nu : Verder komt er in de film een veerpont voor die ik nog niet heb kunnen traceren. Maar ja, misschien ligt dat ding wel in België ? Wiet weet waar onderstaand veer is ? Rien, die heel benieuwd is of iemand het weet.
-
Kan iemand mij helpen aan het soundtracknummer Holiday Road van Lindsey Buckingham? Het werd geschreven voor de film National Lampoon's Vacation in 1983. Hoewel het nummer als MP3 te downloaden is zoek ik een WAV versie. Reactie graag via pb.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar een nummer die in de vergetelheid is gebracht! Het is nummer van silhouette shubie-dua-bap-shua uit 1984, Deze staat nog niet op youtube terwijl het wel een vrolijk nummer is! Ik hoop dat ik het langs deze weg misschien kan vinden! Het nummer is te horen op de volgende link, het is tweede nummer! En de Tweede is van Wliiy en Willies - Hé jij (ga ´ns effe opzij) Wie heeft deze toevallig erg op zolder of ergens op de planken liggen! Ik hou mij graag aan bevolen! Deze liedjes zijn nergens op het internet te vinden! Alvast reuze bedankt! Dé de haas
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Voor allen, als dank voor de aangeboden uploads. Een liedje van de plank van Harry Rijnbergen (voormalig zanger/gitarist Ro-d-Ys, Wise Toot, Harley Jay en Zen) en Niels Lingbeek (Mastersound Studio). Rynbergen met Mysterious Ways. (Helaas geen beeld) Een fijne vakantieperiode gewenst.
-
- 2 antwoorden
- 926 weergaven
-
-
Heeft iemand een opname van The Zombies die te gast waren bij Pandora in the Maidstone Studio van Radio Caroline op 24 mei 2005? Liefst hele show van Pandora. Zou ik erg blij mee zijn. Theo
-
Komende zondag 9 juni 2013 is er weer wat leuks te beleven op de kortegolf. De Taiwanese radiomaker Keith Perron van PCJ Radio International zal dan voor het eerst in 21 jaar het voormalige en wereld beroemde programma "Happy Station" (bijna) wereldwijd op kortegolf gaan uitzenden."Happy Station" was in de jaren 90 voor het laatst op de Wereldomroep te horen. In de uitzending van zondag zal Keith een interview doen met Tom Meijer. Meijer was de presentator van "Happy Station" in de jaren 70,80 en 90 van de vorige eeuw. PCJ Radio International heeft het programma in maart 2009 opnieuw gestart en tegenwoordig wordt het iedere zondag uitgezonden via een laag vermogen Kortego…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Centraal is bezig met het digitaliseren van radio fragmenten van Haagse buf en Beekman. Maar ook het fantastische programma op Zondag middag "Fiesta" met Beekman, Buf, Roberto en Rusthout. Deze "airchecks" zullen m.i.v. heden op Zondagavond 21:00 uur te horen zijn op Radio Centraal. Maar ook deze airchecks zullen in de nonstop uitzendingen van Centraal verwerkt gaan worden. Het is een must voor het oor,
-
Zondag ga ik thuis mee luisteren naar dit evenement. De ballonvossenjacht wordt jaarlijks georganiseerd door een team radiozendamateurs. Dankzij de medewerking van het K.N.M.I., wordt een met helium gevulde stratosfeerballon opgelaten. Deze ballon zal een radiosonde omhoog brengen welke door radiozendamateurs gebouwd is. De ballon wordt opgelaten vanaf het terrein van het K.N.M.I. in De Bilt (Locator: JO22OC). Na het oplaten zullen diverse radiozendamateurs in het hele land de ballon proberen te volgen met als doel om deze na de landing als eerste te vinden. De eerste vinder is namelijk de winnaar van de jacht, een hoog begeerde titel... In de loop van de jaren is d…
-
-
- 0 antwoorden
- 776 weergaven
-
-
Ik ben helemaal niet technisch en ik ga misschien een domme vraag stellen maar doe het toch omdat ik het wil weten..... Mijn huisbaas heeft mij de keus gegeven om zonnepanelen te laten installeren tegen een geringe huurverhoging. Dat klinkt in eerste instantie positief omdat het ook wat geld kan terug verdienen. Maar omdat ik een liefhebber ben van Middengolf en Kortegolf luisteren vraag ik me af of zonnepanelen en de bijbehorende omvormer met leidingen door het huis vanaf het schuine dak storing gaan geven op mijn radio ontvangst. Wim de Lang
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-