Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by sydney11,

Begin jaren negentig begonnen de AVRO, KRO en de NCRV met Station 3 op Radio 3. Een horizontale programmering op 3 dagen. Heeft hier iemand nog opnamen van? Dit was de eerste dappere poging om de publieke omroep wat meer horizontaal te maken. Alvast bedankt!

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Started by Vincent,

18 minuten Felix Meurders in studio kwaliteit. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Het was in de zomer van 1996 dat de politiek in Den Haag had bedacht dat de Omroepen ook bij de radio aan "Billboarding" mochten doen. Dus bij de aan- en afk. "dit prog. werd mede mogelijk gemaakt door.............' Onze marketing afd. had kontakt met Heineken en die voelde daar wel wat voor bij het programma Poster. En dan zouden we ook meer concerten gaan opnemen en via Internet de beelden verspreiden. Samen met (toen)Â NOS technicus Herman Dales tegenwoordig werkzaam bij Radio 2, maakte ik een demo hoe zoiets er uit zou komen te zien ( nou ja horen). Het is er nooit van gekomen en ik weet niet meer waarom............ Misschien is toen wel dat T…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. JeBesteVriend-19811225-1606-1700-ErikDeZwart-Top100Allertijden [verborgen inhoud] JeBesteVriend-19811225-1700-1800-LeoVdGoot-Top100Allertijden [verborgen inhoud]

6. Voor geïnteresseerden heb ik nog opnames van de door Radio-2 uitgezonden 60's Top-100 van 2009 en de 70's Top-100 van 2008 en 2009. Het betreft opnames van alle uren, bij de 70's Top100 van 2009 zitten nog de reclameblokken en de nieuwsberichten. Mocht er belangstelling voor zijn, dan hoor ik graag op welke wijze ik deze ergens beschikbaar kan stellen.

7. Started by rauhfaser,

Hoi allen, Giel Beelen heeft morgen (vrijdag 31-10) en maandag 3 november twee bijzondere gasten in de studio. Morgen is dat Jelte van Jett Rebel, maandag Rob van Someren. Wie wil deze uitzendingen voor mij vastleggen en hier plaatsen? Bvd, Edwin

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Vincent,

Vandaag -vrijdag 25 januari 2013- zijn de laatste programma’s bij Radio Marina 1485AM te beluisteren. Vanaf maandag 4 februari a.s. worden de bekende programma’s van Radio Marina 1485AM, Radio Monique en Radio Waddenzee 1602AM zodanig geïntegreerd dat een swingend muziekstation voor Noord-Nederland ontstaat. Radio Waddenzee 1602AM, het geluid van Noord-Nederland, biedt per 4 februari a.s. van 07-19 uur voornamelijk een brede muzikale selectie uit 1970 tot heden voor thuis, in de auto en op het werk. Van 19-07 uur zijn de Engelstalige programma’s van Radio Seagull te horen. De programma’s zijn in Noord-Nederland via 1602 KHz AM te beluisteren, alsmede…

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. NOS-H3-19781020-1800-1900-FritsSpits-Avondspits Opname uit het archief van Ton van Draanen

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Evert zelf opgenomen - gedigitaliseerrd - opnamen van de FM band [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

12. Hallo allemaal, Ik zou heel graag weer de demo opnames van future world orchestra willen hebben. Die zijn een keer in de elpee show geweest lang geleden. Toen heb ik ze opgenomen maar dat cassette bandje ben ik helaas al heel lang kwijt. Het gaat me met name om de demo-opname van "Airborne". FWO had nog niks op plaat uitgebracht op dat moment. Wie kan en wil mij daar nog aan helpen (desnoods tegen vergoeding als de kwaliteit nog prima is) of weet waar ik die nog kan vinden/opvragen? Ik verneem het heel graag. Gr, Steven.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by henkjan2016,

Zie STACK: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  14. Ooit overgezet van band en zonet weer teruggevonden op schijf. Het laatste uur en kwartier van de NOS Single Top 100 uit 1976. [verborgen inhoud] Veel plezier ermee!

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  15. Elke zeezenderfan en vroegere luisteraar weet het zich vast nog te herinneren, die aanslag in 1971 door drie duikers op de MEBO II, het zendschip van Radio Noordzee. Meteen na... [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by nielsfm,

hallo allemaal, zou iemand mij aan de volgende uren van radio 538 kunnen helpen? ik mis ze namelijk bij 538gemist. het gaat om evers staat op van dinsdag 30 juni 0800-0900 en om de avondploeg van 23:00-00:00. alvast bedankt gr niels

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Gast olympiaA
    Started by Gast olympiaA,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UGSP7ZCXWLMY.mp3

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Nerd,

Hi, De beste wensen voor 2019! Dat het maar 'n mooi radiojaar mag worden. In al het geweld van de Top2000 en de Snob2000 heb ik helemaal niet geluisterd naar het ochtendprogramma van Sublime, genaamd Sublime Sunrise. Ik kwam er onlangs achter dat gedurende de laatste week van december het programma werd gepresenteerd door Jaap Brienen. Hij heeft o.a. het ochtendprogramma 'Eerst Jaap' gepresenteerd op het inmiddels opgeheven station ' Radio 6'. Tegenwoordig is hij Music Director van Sublime. Tot op de dag van vandaag mis ik zijn ochtendprogramma en Radio 6 als geheel. Heeft iemand toevallig iets bewaard van deze ochtendshows? Op de site…

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by Vincent,

Nog een uitzoektape: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by martinja,

VOO - 16101987 - 1900-2000 Uur - Adam Curry & Jeroen Van Inkel - Curry & Van Inkel [verborgen inhoud] VOO - 22101986 - Annette Van Tright + Adam Curry - Kletskop [verborgen inhoud] VOO Radio 3 - 14081994 - 0100-0200 Uur - Flop100Allertijden-Rob Stenders+Hannie+Floortje Dressing [verborgen inhoud] VOO Radio 3 - 14081994 - 0200-0300 Uur - Flop100Allertijden-Rob Stenders+Hannie+Floortje Dressing [verborgen inhoud]

21. Started by wim1958,

Ik zit nu al te genieten van BBC Radio Norfolk . En straks om 10 uur Ned tijd mijn held Andy Archer die nog een keer een programma komt doen. Wat een heerlijke muziek en herinneringen van luisteraars . http://www.bbc.co.uk/programmes/p01x0dcr

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by ruudam,

Hoeveel Nederlandse dodelijke slachtoffers bij een vliegramp zijn er nodig om de thans ongepaste en altijd irritante (STER) reclame op Radio en TV te doen stoppen? De teller staat nu op 189.

23. Started by Nerd,

Hallo, Al m'n favoriete radiostations heb ik in een m3u-bestand opgesomd zodat ik makkelijk kan 'zappen' in mijn audiospeler. Helaas kan ik maar niet de directe link (URL) vinden naar de stream van Baars Classic Rock ([verborgen inhoud]. Het loopt via Veronica. Datzelfde geldt ook voor Wave Radio, maar die link staat op hun website vermeld. Kan iemand mij helpen? Groet, Richard

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by dave76,

Beste leden. Ik ben al een poos op zoek naar de complete uitzending van de Top 40 van 10 april 1992. Een 10 minuten fragment van deze uitzending is destijds in 2004 bij Radio Veronica uitgezonden tijdens een top 5 ter ere van het 50 jarig bestaan van de zender. In deze Top 40 special die een uur duurt praat Bart van Leeuwen met meerdere Top 40 jocks en laat hij oude fragmenten horen. In deze special zitten dus wat fragmenten van die Top 40 van 10 april 1992. Hopelijk heeft iemand deze uitzending compleet. Hieronder vind je de link met de 10 minuten die men destijds liet horen van deze uitzending. [verborgen inhoud]

25. De Top 40 van 25 Augustus 1973 met Jaap Jansen [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 25 Augustus 1973 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van 25 Augustus 1973 met Pieter Oele [verborgen inhoud] De 60s NonsTop 40 van 23 Augustus 1969 [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 21 Augustus 1982 door Frits Spoor [verborgen inhoud] De 90s NonsTop 40 van 24 Augustus 1991 door Dave Roest [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.