Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft er nog programma's van Cees van Zijtveld op de Avro maandag? Groet Marcel.

2. Started by Piet van der Vooren,

Radiopresentator (Radio Veronica, AVRO) is overleden: [verborgen inhoud] Piet.

• Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 843 weergaven
  3. Op 1 februari 1992 ging Stadsradio Rotterdam van start. Tot aan het eind in 2004 is er een rijke geschiedenis aan programma’s opgebouwd met iconische items. De station song uit het eerste jinglepakket wordt door sommige Rotterdammers nog steeds uit het hoofd meegezongen. Wie heeft er nog speciale fragmenten van het geesteskind van radiopionier Nico Volker en wil die delen? In het onderstaande fragment hoor je Nico zelf aan het woord bij de start van Stadsradio Rotterdam. Het andere fragment is die station song. Gewoon om het gevoel van toen weer op te roepen! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 16 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  4. Started by BENN0,

Een aantal afleveringen uit 2004 van het 'Urban' / hip-hop programma "Channel 4" van ID&T Radio. Presentatie: Ambush, J.Licious, DJ Chuckie en 'Deems' of 'Deemz'. De laatste file in de directory is niet het programma Channel 4 maar vermoedelijk het programma wat er in 2005 voor in de plaats is gekomen van Erik / Eric de Koning. (de laatste aflevering was Channel 4 was 20 december 2004). [verborgen inhoud] Ik heb verder helaas geen informatie en kan er ook niet veel over vinden via Google. Aanvullingen / correcties zijn welkom!

5. Started by Tippie,

Vergelijkbaar met de fragmenten uit Country & Western-programma's, die ik hier een maand geleden plaatste, zijn hier nog twee stukken uit programma's uit de late jaren zestig en/of vroege jaren zeventig. Van de bandrecordertapes van mijn ouders. chansons 'Olympia 68' is een live-album van de Algerijns-Franse chansonnier Enrico Macias, opgenomen voor een enthousiast publiek in Parijs op 7 maart 1968. Je hoort vier songs van die plaat. Dit zijn de laatste 13 minuten van een programma dat volgens de presentatrice een "halfuurtje" duurde. Uit het fragment is geen datum op te maken. In de kranten op website Delpher vind ik maar één radio-special over Macias, en d…

6. Started by Harm,

Begin jaren negentig was ik de huisfotograaf van Holland FM dat publicitair sterk leunde op mensen als Krijn Torringa, Eddy Becker, Chiel Montagne e.a. Achter de schermen noemde we Chiel gewoon Bert (van Rheenen) en gewoon was hij dan ook. Geen kapsones maar wel alert als er om een mening van een artiest werd gevraagd. Chiel was van tijd tot tijd ook een mopperkont als hij weer op pad werd gestuurd ter promotie van Holland FM. En altijd netjes in het pak. Maar gelachen hebben we ook, tijdens locatie-uitzendingen en de vele fotoshoots bij mij in de studio. Foto: 1, 2, 3, 4, 6, 8 © Harm ten Brink

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 592 weergaven
  7. Started by Henk-Anna Loog,

Las het net op NOS nieuws "Oud-presentator Chiel Montagne is op 80-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt aan persbureau ANP. Montagne overleed vandaag aan de gevolgen van de longaandoening COPD. De presentator, wiens echte naam Bert van Rheenen was, werd vooral bekend met het muziekprogramma Op losse groeven, dat later doorging onder de naam Op volle toeren en dat bijna twintig jaar op tv is geweest. Het programma was geheel gewijd aan Nederlandstalige muziek. In de jaren 60 begon Montagne als radio-dj bij Radio Veronica. Het viel hem op dat veel Nederlanders toch wel liefhebbers waren van Nederlandstalige muziek en smartlappen. Daarop zorgde hij…

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 274 weergaven
  8. Started by NaNels,

Hallo, Is er iemand die sde Muziektherapie special 'Chris & Gerard Koerts, reuzen in de Nederpop' van René van Abeelen heeft opgenomen op 10 december? Ik houd me aanbevolen!

9. Started by Jingle192,

Dit weekend is rock 'n' roll legende en een van de oervaders van de popmuziek Chuck Berry op 90-jarige leeftijd overleden. Op Radio Extra Gold zondag 19 maart van 10.00 tot 11.00 uur een eerbetoon aan Chuck. Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 663 weergaven
  10. City FM Classic Rock 18-09-2004 Silvan Stoet 13.09-14.29 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  11. City FM Classic Rock 27-08-2004 Non Stop Muziek 14.55-16.15 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 2 antwoorden
    • 886 weergaven
  12. [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  13. City FM Classic Rock 09-10-2004 Silvan Stoet 16.09-16.59 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 749 weergaven
  14. [verborgen inhoud] ( Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 683 weergaven
  15. Started by martinja,

City FM Classic Rock 20041208 Melvin Vermeer 17.40-19.00 [verborgen inhoud]

16. [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 772 weergaven
  17. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Walter Radio City Vlissingen was ook in Eindhoven te beluisteren - een vriend van mij zond het uit, maar hij had na een paar maanden vrij snel de rcd op bezoek. Die was daar erg van geschrokken en stond die zondag vrij snel bij mij op de stoep. Jij moet uitkijken vanavond, zei hij. Jij kunt vanavond ook bezoek krijgen als je de programma's van Marina Radio 104 hier uitzend. Ik zei toen: ik zie wel, maar vanavond laat draait gewoon alles toen diep in de nacht en zo ging het ook en er gebeurde helemaal niets. Het geluid was helaas redelijk goed, maar de zender was niet heel ver te ontvangen. Ik heb het ooit zien werken…

18. Started by h.roos,

Uurtje CityFm in de avond. [verborgen inhoud] Groet Henk.

• 1 antwoord
    • 892 weergaven
  19. Started by Vincent,

Clairy Polak stopt per direct met de presentatie van het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen. Polak heeft ook een ochtendprogramma op Radio 4 en kan dit niet langer combineren. Haar laatste 'oog': http://www.mediafire.com/?kbu6sv6gcj2d5bv

• 2 antwoorden
    • 927 weergaven
  20. Started by tdoubleyou,

Ik heb enkele weken geleden al de vraag gesteld dat er misschien iemand onder de leden hier kan bevestigen dat Clark Richard overleden is ? Zou nu ongeveer 91 jaar moeten zijn. Clark Richard is van Sumatra maar verhuisde naar Utrecht en verder naar Dordrecht. Kende enorm succes begin jaren 60 tot jaren 70 in Belgie en Nederland Verhuisde nadien naar California en verder naar Louisiana

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by ruudam,

Toch maar even voor de volledigheid, wat info over ClassicRadio675, als vervolg op 747RadioNostalgie. Het promofilmpje, nog voor de oude frequentie 747 [verborgen inhoud] Het persbericht: ClassicRadio675 is een verrassend en gewaagd landelijk nieuw radio initiatief van zeer ervaren radio-makers die vinden dat er te weinig te horen is voor de doelgroep 40-69. Met een dynamisch station gaan ze dit invullen, en ook de leegte op de middengolf die NPO Radio 5 Nostalgia achterlaat als zij van de AM af gaat. Daartoe kan zij gebruik maken van AM frequentie 675 kHz, maar ook van een landelijk digitaal (DAB+) netwerk. Helaas ondervindt ClassicRadio675, bij de realisatie e…

• 88 antwoorden
    • 11,9k weergaven
  22. Started by pvanklei,

Gisteren werd het programma Close Up met de passie van Spits weer uitgezonden. Het programma over Frits Spots is uit 2014, maar toch leuk om nog een keer te zien. Voor wie het heeft gemist: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by martinja,

club miamigo 01-07-03 kant A [verborgen inhoud] club miamigo 01-07-03 kant B [verborgen inhoud]

24. Started by martinja,

clubmiamigoradio1921502200322002300 [verborgen inhoud] clubmiamigoradio1921502200323002400 [verborgen inhoud]

25. Started by Ton,

Hierbij een Club Mi-Amigo van 26-04-2003 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q7NLIMW8UAZT.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.