Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
Neemt iemand nog de Rooie Haan op vandaag ? Dank.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Goedemorgen, Vandaag zenden Radio 538, Radio Veronica en Radio 10 samen de Samen Sterk Top 100 uit ivm de Coronacrisis. Ik al de uren hier neerzetten in de loop van de dag: [verborgen inhoud] Vraag: willen jullie met reclame en nieuws (voor het tijdsbeeld), of willen julie zonder reclame kunnen doorluisteren? Roept u maar.
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server De Sixties Top 100 (20080208, 0900-1200, Radio 2, Daniel Dekker) [verborgen inhoud] De Sixties Top 100 (20080208, 1200-1400, Radio 2, Bert Haandrikman) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 24 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Op 6 februari 2016 overleed Eddy Wally in het rusthuis van Zelzate ten gevolge van een hersenbloeding. Medio jaren 70 tot de jaren 80 presenteerde hij op Radio 2 Oost-Vlaanderen het programma Onvergetelijk. Stefan Stasse blikte gisteravond in De Staat van Stasse terug op zijn radioloopbaan. NPO_Radio2-20160208-2000-2200-StefanStasse-DeStaatVanStasse
-
Van mei 2000 tot oktober 2002 heb ik gewerkt bij Radio Nationaal. Ik heb daar een tijd lang het ochtendprogramma De Start met Bart gepresenteerd (07.00-09.00), met Erik Jan Roosendaal. Helaas kan ik daar niets van terugvinden. Heeft iemand nog een of meerdere complete programma's bewaard die ik kan downloaden voor mijn archief? Alvast bedankt Bart van Leeuwen
-
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Vr 01.02.2019 De Start Van KINK - Michiel Veenstra 1800 - 2000 uur
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Voor wie deze opname nog niet eerder gehoord heeft: [verborgen inhoud] Overigens heeft Alex een half jaar geleden een mooie video over de start van Radio 192 op z'n youtube kanaal gepubliceerd:
-
- 0 antwoorden
- 687 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste mensen, kan iemand mij misschien helpen aan uitzendingen van het programma de stemband? Populair prgramma in de nacht van van vrijdag op zaterdag met Kees Schilperoort, afwisselend met Erik de Zwart, Annet van Trigt en Jeroen van Inkel. Groet, Willem
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, hierbij een opname van de Stemband met Kees S. en Erik de Z. http://www.mediafire.com/?081ya8vboe512ee Fijn weekend!
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hierbij een uurtje uit 1985. Kan iemand achterhalen wat de datum van uitzending is? [verborgen inhoud] Heeft iemand nog afleveringen beschikbaar uit deze periode?
-
-
- 12 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Een tijdje geleden waren oude aflevering nog terug te vinden op internet. Ik kan ze helaas niet meer terug vinden.... Heeft iemand toevallig een aantal afleveringen gedownload? En wil hij / zij deze eventueel beschikbaar stellen? Alvast dank!
-
-
- 34 antwoorden
- 7,3k weergaven
-
-
De SVEM, bij programma makers in Hilversum wisten we dan dat we in de VARA studio moesten zijn. Het domein van Fred de Beer. Hij was NOS technicus met een bijzondere belangstelling voor electronische muziek. Zijn latere collega, ook NOS technicus Herco de Boer, heeft over de SVEM een mooie website gemaakt. En daar kun je ook vinden waar de letters SVEM voor staan. Erg leuk. http://mijnmuziek.hcdeboer.nl/music5a_E.htm Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van de Radio 19< website[verborgen inhoud] > het volgende: de Zwart ziet inmiddels Wit van ellende want.............. Top Format in Haarlem werkt aan een nieuw jinglepakket voor Radio Veronica. In het custompakket – wordt gefluisterd – zal sterk worden teruggegrepen op de oude waarden van de zender. Want Veronica zakt steeds verder weg in luistercijfers. De 4,1 procent in het derde kwartaal van 2014 betekende een absoluut dieptepunt in het bestaan van de zender. Ze waren letterlijk terug op het niveau van 2004. Volgens de jinglefluisteraars komt ook het WIND-logo prominent terug in de nieuwe jingles. Dat logo zat heel sterk in het TM-pakket waarmee d…
-
-
Voor alle muziekliefhebbers die zijn opgegroeid met de muziek uit de jaren 70 heeft Radio Extra Gold wel iets heel bijzonders. 5 dagen lang de Top 1000 van de jaren 70. Destijds uitgezonden door de VOO op 28 december 1979 maar vanwege de C-status moesten Lex en Bart destijds in 4 uur tijd een selectie maken. Maar nu kun je dus luisteren naar de complete Top 1000 die vanmorgen begonnen is om 08:00 uur. Meeluisteren? Ga naar www.extragold.nl en dompel je helemaal onder in het geluid van de 70's. Op de site kun je tevens ook het officiële gedrukte exemplaar bekijken zoals deze werd uitgegeven eind 1979. Dus geen Top 1000 allertijden of Top 2000. Gewoon lekker de Top 1000 va…
-
- 23 antwoorden
- 6,2k weergaven
-
-
Hallo allemaal. Is er iemand die de lijst heeft opgenomen en die online wilt zetten? Het was op vrijdag 28 september. Echt mooie platen zijn het. Groetjes
-
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Radiovrienden, Alle 156 uren van de Top 2000 zijn op onderstaande link te vinden: [verborgen inhoud] Is er ook nog belangstelling voor de Top 2000 Afkickdag? Daar mis ik één uur van, maar de rest heb ik. Veel plezier ermee! Groeten, Micha
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 551 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 624 weergaven
-
-
Omdat de lente nu dan toch echt schijnt te gaan beginnen, doen we er deze week gewoon nog één. De Top 40 uitzending van 1 maart 1985. Met Tears For Fears op de eerste plaats, Bailey & Collins op 2 en David Bowie superstipt door de top 10, van 9 naar 3! Een uitstekende top 3 die week dus! Phil Collins was ook op 6 terug te vinden, met Sussudio. André Hazes was met Ik Meen ’t de hoogst genoteerde Nederlandstalige opname op 12. Er stonden er vier in de lijst, waarvan drie ter ere van het carnaval. Twee van die drie waren weer geënt op de toen heersende commotie rond minister Brinkman en zijn reclamebeleid. Naast Phil Collins stond ook ZZ Top tweemaal genoteerd, op…
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Op deze mooie feestdag een dikke twintig jaar terug in de tijd, naar de Top 40 van 1 mei 1993. Met René Klijn op de eerste plaats. De meesten zullen zich de legendarische uitzending nog wel herinneren die Paul de Leeuw met hem maakte, het leverde hem terecht de hoogste positie in de hitparade op. Op 2 een erg lekker nummer van Snow en Bart Peeters zakte naar 3 met zijn Radio’s. In de Top 10 puike nummers van Ace of Base, Haddaway, 2 Unlimited en Shaggy. Een uitstekende plaat van Melissa Etheridge op 14, en de hoogste nieuwe troffen we die week aan op 19. Somebody To Love van George Michael & Queen. Op 20 nog een goeie van Bowie en Bed Of Roses van Bon Jovi steeg i…
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Met dank voor de altijd weer leuke en positieve reacties, wederom een ouwe Top 40 vandaag, de uitzending van 11 december 1981. Met een prachtige nummer 1, van Queen en David Bowie. Diana Ross lag al nadrukkelijk op de loer, zij steeg met een dikke vette stip van 7 naar 2 en Alvin Stardust haakte af, hij zakte van 1 naar 3. Erg veel beweging in de lijst toen, net onder de top 3 wordt de zaak totaal door elkaar gehusseld. Miggy maakte met Annie een reuzensprong naar 4, Tenpole Tudor deed hetzelfde naar 5 en ook Hamilton Bohannon en Shakin’ Stevens deden het uitstekend die week. Veel sterke stijgers in de top 10 betekent ook een aantal forse zakkers, met name Ros…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Een oude Top 40 deze keer waarvan het belangrijkste deel helaas mist…. Het geheel staat op 2 D90 cassettes, kant 2 van de tweede cassette bleek in Cool Edit slechts uit een lange streep te bestaan…. Maar het wel opgenomen gedeelte is erg leuk en het resterende gedeelte zal in de toekomst nog wel volgen…. Het is de uitzending van 12 augustus 1988. Wat we dus helaas missen is de eerste plaats van The Pasadenas, wat de Top 10 betreft laten we het daar maar even bij. De hoogst genoteerde die we horen is Aanvallen van Holland op nummer 11. Een mooie collage van een zeer enthousiaste Jack van Gelder, samengesteld uit zijn radiocommentaar tijdens de wedstrijden van Or…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Onder dankzegging voor alle reacties op de vorige Top 40, vandaag 30 jaar terug in de tijd met de Top 40 uitzending van 12 november 1982. Een heerlijke uitzending, met Pass The Dutchie van The Musical Youth op de eerste plaats. Daar vond ik destijds helemaal niets aan, maar nu klinkt ie wel leuk. The Culture Club op 2 met Do You Really Want To Hurt Me. Het was hun eerste hit en nog steeds een prima nummer met een indrukwekkende clip. ABBA maakte de top drie vol met The Day Before You Came. Wat meer monotoon dan we gewend waren van ABBA, maar wel een uitstekend nummer. Verder in de top 10 prima platen van Donna Summer en Supertramp. Frida deed zichzelf concurrentie aa…
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-