Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Heeft iemand uit deze groep audio van de Nationale Hitparade van 22 juni 1980? Een kopie van het gedrukte exemplaar zou ook leuk zijn. Ik was die datum te gast bij Felix Meurders. Alvast bedankt. Groet, Bob

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 317 weergaven
  2. Started by Richard079,

Beste forumleden, misschien kunnen jullie mij helpen bij een zoektocht naar oude opnames uit de beginperiode van 100%NL. In deze periode was het station voornamelijk gericht op jongeren met 'urban'' van Hollandse bodem in de playlist. Meen mij te herinneren dat er nieuwsblokken waren die niet werden ingesproken maar gerapt. Vrij bijzonder en ik hoop dat iemand van jullie hiervan misschien nog een opname in bezit heeft. Alvast bedankt Groet, Richard

• 0 antwoorden
    • 583 weergaven
  3. Hallo, Op verzoek van iemand anders ben ik op zoek naar de NOS-jaaroverzichten van 1974 en 1975, die door Tineke en Joost werden gepresenteerd. Ik heb ze zelf wel, maar 'verstopt' op cd's, waarvoor ik eerst een oude laptop tevoorschijn moet halen met cd-drive. Heeft iemand ze bij de hand? Dan plaats ik ruil hier de NOS-Top 100 van 1971, met een bont gezelschap aan deejays: naast Felix Meurders ook Herman Stok, Vincent van Engelen, Jan Corduwener, Hugo van Gelderen en Eddy Becker. (met dank aan de oorspronkelijke uploader). de link naar 1971: https://pixeldrain.com/l/CFR2xuwX Groetjes Edwin

4. Started by maartenfransen,

Ik ben op zoek naar opnames van Serious Request (2004-2014) 2006 kwam ik al ergens tegen hier, zijn de andere jaren ook bewaard/beschikbaar?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. Beste forumleden, Op 2 juli 2005 vond Live 8 plaats over de hele wereld. Nou heb ik dat niet bewust meegemaakt, maar ik weet wel dat Wouter van der Goes daar een 12 uur durende show op 3fm over heeft gepresenteerd waarin live verslag gedaan werd. Weet iemand of er toevallig nog audio van die uitzending beschikbaar is en zo ja waar dat te vinden is?

• 0 antwoorden
    • 155 weergaven
  6. Heb altijd met veel plezier naar Wintertijd met Harry de Winter geluisterd op Arrow Classic Rock. Ik was benieuwd of iemand hier nog opnames heeft van dit programma? Zelf heb ik één opname waarin Jan Marijnissen live te gast was, ik meen in de zomer van 2008. Vind het een gemis dat het programma niet meer te horen is. Ik zou het erg leuk vinden weer wat andere uitzendingen uit die tijd terug te horen.

• 0 antwoorden
    • 649 weergaven
  7. Arjen Grolleman was naar mijn inziens de meest unieke deejay die de Nederlandse radio ooit gekend heeft en hij staat op nr 1 in mijn persoonlijke dj -top 10. Zijn literaire stijl, fenomenale (pop)kennis en humor, om nog maar te zwijgen van zijn donkermooie stem, bezorgden hem 'n unieke status. Ik ben nog op zoek naar opnames van AVONDLAND en X-Rated (de weinigen op MIXCLOUD heb ik inmiddels gedownload). Gaarne reacties en grote dank Erick

8. Beste allemaal. Ik ben op zoek naar opnames van het ochtendprogramma the Breakfast Club op radio 3 gepresenteerd door Peter van Bruggen en Jeanne Kooijmans in de jaren 90. Kan iemand mij eraan helpen?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 408 weergaven
  9. In 1970 werd voor de eerste keer Hilversum 3 getransformeerd tot "Radio Tour de France" en was het horizontale programmering op het station. Ondanks dat ik niet zo'n Tour liefhebber ben luisterde ik toch graag naar het programma van Joost ... "Zjosef le draajehr"... Jammer genoeg heb ik er niets van opgenomen en in de loop van de jaren ook weinig van gevonden. Wie oh wie heeft nog opnames van Joost uit 1970 van Radio Tour de France?????? Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 753 weergaven
  10. Beste forumleden. Zijn er wellicht mensen die me kunnen helpen aan deze Programma’s? De programma’s Disco Inferno & Club Classics waren gepresenteerd door DJ Sven En Disco Grooves door DJ Silverius.

11. Door een ongelooflijke stommiteit heb ik geluidsopnamen van concerten van het jaarlijkse Festival Oude Muziek Utrecht gewist, in de periode 2013-2024. Wie bezit er nog geluidsmateriaal, uitgezonden op Concertzender, dan wel NPO Radio 4 (nu: Klassiek)? Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite, Koen Edeling

12. Started by Timsa,

Ik weet dat het aantal gezocht topics inmiddels aardig oploopt, maar ik ben toch al een hele tijd op zoek naar iets wat ik maar via deze weg ga proberen. Ik ben op zoek naar uitzendingen van RadiOlympia (dus de uitzendingen op Radio 1 rondom de Olympische Spelen). Ik weet dat via Beeld en Geluid een hoop beschikbaar is, maar dat kost natuurlijk het nodige en ik wil het eerst kijken of mensen hier nog wat hebben liggen. In principe is alles welkom, maar ik heb wat voorkeuren: Uitzendingen van voor 2010 Bij voorkeur edities van Zomerspelen Als iemand iets van RadiOlympia 2004 heeft liggen, ben ik echt helemaal gelukkig Wie…

13. Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum! Als groot liefhebber en verzamelaar van het werk van Jules de Corte kwam ik terecht op de onderstaande twee berichten op dit forum. Helaas waren de links in die berichten echter verlopen. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. De Nederlandse zanger en dichter Jules de Corte was tussen 1946 en 1996 een groot figuur in de Nederlandse radiowereld, voornamelijk vanwege zijn programma's voor de KRO. Achtereenvolgens werkte voor programma's als De Zonnebloem, Kaatje ben je boven, Radioprentenboek, Roulette, Wintertoer, Hinken op twee benen, Op vleugels, Als het kijkglas maar vol is, Bij de buren zijn ze ook n…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Dag radiominded mensen, Wie van jullie herinnert zich nog dat Veronica van de Volle Vrijdag naar de Zaterdag verhuisde (oktober 1992) Uit die tijd dus de periode oktober 1992-oktober 1993 * Rinkeldekinkel - Jeroen van Inkel (soms met Stenders als invaller) Rob Stenders had ook een programma van 1 september tot 1 oktober op de toenmalige AKN VroegeROBstaan - van 4 tot 6 als iemand ons daaraan kan helpen dan heel graag. Ruilmateriaal voor handen uiteraard Hoor graag van jullie fijne avond, Erick

15. Op verzoek voor de stream, iemand uitzendingen van Arjan van Elk en Roel Koenders in bezit?

• 0 antwoorden
    • 741 weergaven
  16. Started by Jochem Bootsma,

Dag allemaal, Ik hoop dat ik dit bericht op de juiste plek neerzet. Zo niet, excuses en dan mag het natuurlijk verplaatst worden! Al een tijd ben ik op zoek naar afleveringen van Simek 's Nachts, het nachtelijke radioprogramma van Martin Simek. Ook andere programma's of losse uitzendingen met Simek zijn welkom (zoals Kleur Bekennen). Een groot verlies dat hij van de radio verdwenen is! Ik heb er in de afgelopen jaren gelukkig wel wat kunnen vinden, maar ik bedacht me dat er misschien wel iemand is met een mooi volledig archief (of iets dergelijks) Het zou heel mooi zijn als iemand me verder kan helpen! Veel dank al…

17. Gast michajans
    Started by Gast michajans,

Goedemiddag allemaal, Ik heb nagenoeg alle uitzendingen van de jaaroverzichten van de Top 40 compleet, de single Top 100's zoals die jaarlijks door Radio 538 worden uitgezonden. Er ontbreekt er echter nog eentje, en dat is 2006. Zelf destijds nooit opgenomen en nooit kunnen vinden hier. Is er iemand die 'm nog heeft in een goede kwaliteit en compleet?

18. Started by ZyZx_,

Beste forumleden. ik zoek om nostalgische redenen uitzendingen van Somertijd uit het Veronica tijdperk. Zijn er hier mensen die mij daar aan kunnen/willen helpen? tevens zoek ik om de zelfde redenen, ook Midden In De Nacht Rick (Radio 538), MogguhRick & Rick in de Morgen (Beide Veronica) uitzendingen. Maar alles van Radio Veronica tussen 2003 & 2016 is welkom, ik mis die periodes van Radio Veronica en wil het graag met alle plezier terug luisteren en midnr is en blijft een geweldig programma wat ik graag weer zou willen horen brengt me terug naar mijn schooltijd mooie tijd. uiteraard ben ik bereid om mijn verzameling te delen al…

19. Ferry Maat heeft dit uur niet in zijn archief: Dus vandaar hier de vraag: wie kan helpen? gaat specifiek om dit uur in verband met het live-optreden van The Sherman Brothers op de roemruchte Firato. Dank alvast!

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Tino,

Ik ben op zoek naar een opname van Spam op 3FM van 24 juli 2005 met als gast Wim T. Schippers. Heb het programma destijds opgenomen maar nog nooit beluisterd en de opname is onvindbaar. Andere opnames van programma's met Wim zijn ook van harte welkom. Ronflonflon kan achterwege blijven, de VPRO heeft alle afleveringen beschikbaar.

• 1 antwoord
    • 705 weergaven
  21. Gast michajans
    Started by Gast michajans,

Heeft iemand hier de uitzendingen van de Top 100 jaarlijst van 2005 en 2006, uitgezonden op Radio 538, beide keren op 31 december? Verder mis ik nog het uur tussen 14.00 en 15.00 van de Top 100 jaarlijst van 2001. Iemand?

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  22. Dag beste forum leden, ik zoek deze Top 1000 Allertijden nog 2009 tot 2015 (2012 heb ik zelf) maar ook zou ik graag de Album top 1000 of album top 100 van de zelfde jaren (2009-2015) willen hebben. is er iemand die me hier aan zou kunnen helpen? alvast bedankt

23. Started by rauhfaser,

Hallo, Wie kan mij helpen aan een Top 40 bij 538 met Jeroen van Nieuwenhuizen? Dank, Edwin

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Gezocht: opnamen van het radioprogramma Cabaretcetera, dat werd uitgezonden door de TROS in 1977.

• 0 antwoorden
    • 574 weergaven
  25. Op 19 augustus 1982 heeft mijn moeder meegedaan aan een uitzending van de TROS Top 50 met Ferry Maat. Hierna heeft zij voor Frits Spits, die onder de indruk was van haar stem, enkele jingles opgenomen. Deze zijn in de weken hierna gebruikt in De Avondspits. Met het oog op haar aankomende 60e verjaardag wil ik haar graag verrassen hiermee. Ik heb gekeken in de online catalogus van Beeld & Geluid, maar kan helaas niets vinden van deze uitzending. Losse jinglebanden zijn natuurlijk sowieso niet te vinden. Heeft iemand deze uitzending van de TROS Top 50 of misschien zelfs uitzendingen van De Avondspits uit augustus/september 1982? De jingles hadden…

• 23 antwoorden
    • 4,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.