Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
Het is vandaag 11 december. De verjaardag van 538 en ik heb een cassettebandje gevonden over de 5e verjaardag van 538 In deze Wild in het Weekend viert Ruud de 5e verjaardag van 538 en laat hij fragmenten horen uit de beginjaren van 538 [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Bommel was een serie hoorspelen over de avonturen van heer Olivier B. Bommel en zijn vriend Tom Poes die van 5 februari 2007 tot en met 15 januari 2010 werd uitgezonden door de NPS op Radio 1. De serie bestaat uit 440 delen, elk 15 minuten. Voor de geïnteresseerden is er een website waar het hoorspel te downloaden is als podcast. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Een voorbeeld: [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Bouwjaar 55 met Jan Hariot 5 december: [verborgen inhoud] 6 december: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 632 weergaven
-
-
Hallo Oldies liefhebbers Ik heb helaas (nog) geen bestanden ontvangen van Ron om te plaatsen; Ik hoop niet dat hij ziek is inmiddels wel 😅 Hier is dus de uitzending van vanmiddag: Okt 1967 ....these are the songs you would have heard on the radio in... October 1967 Hier te downloaden en te beluisteren : [verborgen inhoud] Ik heb er ook een playlist bij gedaan. Bijna 4,5 uur lang UK releases van die maand en enkele hits uit die tijd
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
5 december Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud] 6 december Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Top 40 met Wim van Laar uur 1 [verborgen inhoud] uur 2 [verborgen inhoud] uur 3 [verborgen inhoud] Tipparade met Bert van der Laan uur 1 [verborgen inhoud] uur 2 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Dec 04, 1971 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 502 weergaven
-
-
Aan het eind van KRO's Krachtvoer op woensdagavond H3 tussen 19.00 en 21.00 was er een column 'Landgenoten' waarin Jeroen van Merwijk op schreeuwerige wijze zijn ongenoegen uitte over wat er in zijn ogen allemaal mis was in Nederland. Dat liep over in de eindtune van het programma, 'Astradyne' van Ultravox. In de eerste helft van 1983 heb ik er een groot aantal van opgenomen en een klein deel ervan in 2008 gedigitaliseerd. Onlangs heb ik de rest ervan ook digitaal geconserveerd en die afleveringen zullen binnenkort volgen. Hier alvast de drie uit 2008 die al eerder gepost zijn: [verborgen inhoud] KRO-H3-19830126-Krachtvoer-Jeroen_van_Merwijk-Landge…
-
-
- 25 antwoorden
- 15,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Dikvoormekaar show 1980-12-06 gr jan V
-
- 0 antwoorden
- 641 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
-
-
Dag 1 - 4 december 2020 [verborgen inhoud] Garantie werking link/kwaliteit opnames 'tot aan de deur.'
-
- 58 antwoorden
- 12,3k weergaven
- 4 followers
-
-
Hallo ! 🎅 De Nationale Hitparade 40 jaar geleden met Felix Meurders. Originele versie ( van 7-12-1980 uitgegeven 13-12-1980) : [verborgen inhoud] 1980-12-07 Nationale Hitparade 1659-1800 1 uur Felix Meurders.mp3 1980-12-07 Nationale Hitparade 1800 - 1900 2 uur FelixMeurders.m4a en uitgebreide editie met meer hits en technische verbeteringen. [verborgen inhoud] 1980-12-07 Nationale Hitparade Felix Meurders Uitgebreide Versie.mp3 wetransfer geldig tot 12 december. Anders gewoon melden, dan upload ik het opnieuw. Groetjes en veel plezier ! …
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Zaterdag 1 december 2007 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zondag 2 december 2007 [verborgen inhoud]
-
- 21 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Vers geript van TDK SA90 cassette Kon niet veel ontvangen uit NL destijds hier in de UK Internet bestond toen niet, FM ontvangen ging niet anders dan af en toe Belgie en Noord Frankrijk en heel soms NL bij atmosferische condities 's Zaterdag's ging ik altijd een paar uur terug in de tijd door naar de AM 675 te luisteren tussen 1300 en 1700 UK tijd (1400-1800 NL tijd) Op een gegeven moment begon ik toen met wat op te nemen: [verborgen inhoud] 675 R10Gold 1996-01-27 1505-1550 Mark de brouwer Hitweek 4 1974 NL Top 40.mp3 [verborgen inhoud] 675 R10Gold 1996-01-27 1550-1650 Mark de brouwer Hitweek 4 1974 en 1978 NL Top 40.mp3 [verb…
-
-
- 62 antwoorden
- 11,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Het komt wel voor dat ik "de slaap niet kan vatten" en dan luister ik wel naar BNR radio. Handig, om het half uur nieuws waarvan sommige presentatoren hun naam zo onduidelijk uitspreken dat ik denk, is er nu niemand die ze dat even verteld? En afgezien van dat vreselijke autoprogramma dat volgens mij een aantal keren per dag wordt uitgezonden hoor ik ook best goeie programma's. Althans dat vind ik. 1. De Wereld van Bernard Hammelburg en vaak Jan Postma in de USA. 2. Boekestijn en de Wijk 3. De techniek tour. Vooral dat laatste programma zit heel erg goed in elkaar. Dan bedoel ik kwa montage. Zo zou ik het zelf ook gem…
-
- 1 antwoord
- 888 weergaven
- 1 follower
-
-
21 november Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud] 22 november Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud] 28 november Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud] 29 november Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 576 weergaven
-
-
Stad Den Haag 5 5 1984 Flitsende 50 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 met Jan Hariot 1 [verborgen inhoud] 2 [verborgen inhoud] 3 [verborgen inhoud] Tipparade met Bert van der Laan 1 [verborgen inhoud] 2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
-
-
Ja er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ik kreeg de opdracht om het TROS radio archief op te zetten in augustus 1998. Een eervolle opdracht, of het er nu nog allemaal is?, ik weet het niet. Wat er wel is, mijn laatste Poster van 22 augustus 1998. Met allemaal "Radio plaatjes". Alle gegevens zitten in de download. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
29 NOVEMBER 1969 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 704 weergaven
-
-
In mei-juni 1995 heb ik samen met de collega's 2 Posters gemaakt over de Pop festivals in Nederland. De 2 delen tref je hier bij aan. Rechtstreeks van de zendlijn. En ja, zo worden de programma's tegenwoordig niet meer gemaakt.........................helaas! [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 713 weergaven
- 1 follower
-
-
In 1998 heb ik eens samen met Herman Dales en Jurre Bosman een Poster gemaakt over de EP. Grappig om te zien dat Herman nu muziek samensteller is bij de NPO en Jurre "de baas" is bij de NPO radio. ( hebben ze goede opleiding gehad......) Kwam 'em net weer tegen. Kwaliteit kan iets beter volgens mij, heb 'em "afgetapt" van de zendlijn met allerlei "gelijk makers etc" (zie foto met Herman Dales in ECK3 met achter hem al die apparaten..............) [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 852 weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo Oldies liefhebbers Hier is de uitzending van vanmiddag: Sept 1967 Het is weer genieten geblazen. 😊 ....these are the songs you would have heard on the radio in... September 1967 Hier te downloaden en te beluisteren : [verborgen inhoud] Bijna 4,5 uur lang UK releases van die maand en enkele hits uit die tijd Met weer grote dank aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-