Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.481 discussies in dit forum
-
Op het internet radiostation OldiesProject is er sinds enkele weken op elke zondagmiddag een mooie uitzending! Alle nieuwe releases van de UK van een bepaalde maand in een jaar. [verborgen inhoud] Geen reclames, geen nieuws: alleen maar muziek Elke zondag draait Oldies Project een aflevering van de Big L Fab 40 gevolgd door "A month in life" waarin UK single releases uit een bepaalde maand worden gedraaid. Hier is de uitzending van 26 januari 2020. We gaan terug naar de maand Januari 1964. RUIM 3,5 uur radio. Er zit een playlist bij [verborgen inhoud] Als dit leuk is wil ik wel vaker delen hier
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
"In 1966 kaapte de Engelse majoor en radiopiraat Paddy Roy Bates een oud geschutsplatform voor de Engelse kust. Hij stichtte er zijn eigen koninkrijk, the Principality of Sealand, met een eigen vlag, een eigen volkslied en zijn eigen vrouw Joan als de prinses van Sealand. En ze leefden nog lang en rumoerig: vijandig gezinde radiopiraten probeerden het eiland te veroveren en Sealand overleefde zelfs een Duits- Nederlandse coup, waarin illustere namen als Pistolen Paultje en zelfs Willem van Kooten figureerden. Maar 50 jaar later staat Sealand nog steeds fier overeind op zijn betonnen poten. Een beetje roestig, dat wel. Voor wie het gisteravond heeft gemist: …
-
Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] Wel een zeer merkwaardige opname. Het gaat om de ontruiming van de kraakpanden waar ook Radio de Vrije Keyzer vanuit uitzond in Amsterdam
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De Top 40 van 23 Oktober 1973 met Rob van Wezel [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 23 Oktober 1973 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van Oktober 1973 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 20 Oktober 1984 door Frits Spoor [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Locatel Den Haag 31 08 1991 gesprek met Peter Chicago over Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier aan de andere kant van de Noordzee kon/kan ik bij mondjesmaat op de AM Nederlandse radiostations ontvangen. Ik geloof dat Hilversum 3 (Radio 3 dus eigenlijk toen al) op de 747 zat, maar toch moeilijk te ontvangen op de autoradio en uiteraard ook in mijn huis en dat terwijl ik aan de Oostkust zat, letterlijk een paar Km van de Noordzee. Zaterdagmiddag luisterde ik graag naar 675 Radio Tien Gold, Mark de Brouwer met Hitweek. Op een bescheiden radiocassette-ontvanger, die ik nog steeds heb (de Hitachi TRK-65E), nam ik gedurende een @ twee jaar het merendeel van die programma's op. Eindelijk heb ik het rippen van cassettes via mijn Technics cassettedeck (de RS-TR373M2) …
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Sommige jingles in de bijlage zijn "weggooiers", anderen weer leuk.......een halfuurtje ouwe Hilversum III jingles uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. [verborgen inhoud] Te downloaden tot 06 augustus 2015.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
We hebben hier nog diverse exemplaren liggen van de Radio Atlantis cd die in het begin van deze eeuw is uitgebracht. Voor wie interesse heeft, laat het weten via een privé bericht, dan bespreken we het een en ander.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
De top 40 uitzending van de top 40 gedateerd 22 mei 1976. Datum uitzending donderdag 20 mei 1976 van 16:00 tot 18:00 Presentatie Ferry Maat. TROS-H3-19760522-1600-1800-Top 40 (Ferry Maat).mp3 : [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Als verwoed Beatle verzamelaar ben ik op zoek naar shows die melding deden van de dood van Lennon op 9 december 1980. Ik meen dat Karel de Graaf de eerste was en daarna Felix Meurders. Heeft iemand airchecks van die dag? Of van programma's die daarna in het teken stonden van Lennon? Groet!
-
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Royaal 09-04-1989 Erik De Zwart - Mike Brent 1400-1530 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tijdens de Tweede Wereldoorlog hield mijn vader een dagboek bij. Hij woonde nog 'thuis', in Den Haag, in de Mariottestraat. Van dat dagboek is om onverklaarbare reden uitsluitend het laatste schrift bewaard gebleven. Afschuwelijk jammer, maar het is niet anders. Ik heb dat destijds overgetypt en vorig jaar uitgegeven onder dezelfde titel die mijn vader dat deel had gegeven: [verborgen inhoud]. Eind vorig jaar heb ik er ook nog een e-boek van gemaakt. Nu het bijna mei is en Bevrijdingsdag weer nadert, zat ik weer eens wat te bladeren in dat schrift, dat ik super zuinig bewaar. Het blijft een raar idee dat mijn vader die aantekeningen zeventig jaar geleden maakte: echt i…
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
VOO-H3-19770204-1900-2000-BartVanLeeuwen-NederlandseTop40
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo Oldies liefhebbers Hier is de uitzending van vanmiddag: Sept 1967 Het is weer genieten geblazen. 😊 ....these are the songs you would have heard on the radio in... September 1967 Hier te downloaden en te beluisteren : [verborgen inhoud] Bijna 4,5 uur lang UK releases van die maand en enkele hits uit die tijd Met weer grote dank aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 maart 2017, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Vanavond de volledige UK Top 40 van 26 maart 1969. Deze lijst is ook vorig jaar al eens langsgekomen, maar je hoort hem vanavond in een licht aangepaste versie. Op 1 Marvin Gaye en I’ve Heard It Through The Grapevine Volgende week 1968. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Dag forumvrienden, In deze stille dagen geniet ik enorm van lange wandelingen met oude radioshows. Nou heb ik vrij veel van Top 40 en Veronica, maar ik zie in mijn collectie dat ik amper iets heb van de TROS-donderdagen en Nationale Top 100/Mega Top 50-uitzendingen (van de TROS). Wie heeft er nog complete programma's of zelfs dagen uit tweede helft jaren 80 tot en met 90? Ik heb een hoop ruilmateriaal, dus een DM is ook goed. Veel sterkte en gezondheid in deze gekke dagen! PD
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tipparade van 10-04-1982 met Bert van der Laan op 06-04-2019
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Met dank aan Knolleke
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
VOO-H3 1986 09-12 1500-1600 LexHarding - NederlandseTop40.mp3 [verborgen inhoud] VOO-H3 1986 09-12 1600-1700 LexHarding - NederlandseTop40.mp3 [verborgen inhoud] VOO-H3 1986 09-12 1700-1800 LexHarding - NederlandseTop40.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-