Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by rauhfaser,

Naar aanleiding van een paar posts van NCRV's Hitherinneringen ben ik even in mijn eigen archief gedoken. Ik vond, zoals velen waarscjijnlijk, de NCRV-zaterdag op Hilversum III in de jaren 70 en 80 niet om aan te horen. Een van de uitzonderingen was Mart van de Stadt, echte naam Martin Schuitema. Mart, die vanaf 1976 voor de NCRV werkte, is altijd veruit de beste NCRV-deejay geweest. Jan Rietman, Jaap de Groot, Henk Mouwe en Peter Blom waren zijn collega's, om nog maar te zwijgen van Skip Voogd en Kirsten Klijnsma. Hij was echt van een andere orde. Had ook veel beter bij de TROS of AVRO gepast. Tot 1980 presenteerde hij Nachtexpress, waar hij plaatjes van samenstelle…

2. Started by rauhfaser,

Hoi, is er iemand die nog een verdwaalde opname heeft van '13 Speciaal, Praatpaal 15 of De Zwevende Hemel met Birgit Gantzert bij de AVRO (1976-1986). Ze is woensdag te gast in onze KX-serie, ik heb wel het een en ander van haar, maar een aanvulling is altijd welkom. Met name de uitzending van de Nationale Hitparade uit juli 1983 waarin zij te gast was als ZIP zou ik graag hebben (en zelf graag terughoren). Groeten, Edwin

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by rauhfaser,

Ik ben op zoek naar oudere opnames van een van de huidige deejays van 3FM, Domien Verschuuren. Heeft iemand van jullie iets uit Weekend DNA, de ochtenduitzendingen (10-12) van Dit is Domien of een van zijn nachtprogramma's of zijn dee;lname aan Het Glazen Huis 2014? Hij is binnenkort te gast in de KX-serie, maar mijn archief vertoont op dit vlak vooral gaten... Dank vast, Edwin .

4. Traditioneel zond Sky Radio gisteren vlak voor Kerst de Christmas Top 101 uit van 09.00-17.00 uur. De lijst is, met dank aan Vincent, elders op deze site te vinden. Zie link hieronder. Om het overzichtelijk te houden staan in de benaming van de bestanden hele uren vermeld, maar in werkelijkheid zijn de streamopnames elk uur 2 minuten eerder ingestart, dus bijv. 08.58-.9.58; 09.58-10.58 uur etc. om zodoende de split midden in het reclameblok te kunnen realiseren. Hier zijn de uploads: 09-10u https://pixeldra.in/u/Je2SnN 10-11u https://pixeldra.in/u/hxQELS 11-12u https://pixeldra.in/u/dAs37e 12-13u https://pixeldra.in/u…

• 1 antwoord
    • 822 weergaven
  5. Started by radiofreak31,

Wie heeft er opnames van Veronica Lokaal en het project van de VARA Radio 711911 tijdens de Firato van 1988? Ik zag een leuk item van Veronica TV over deze zenders. Hier te zien:

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  6. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

In de Vpro gids van 11 februari staat deze oproep. Is er misschien hier iemand die dat programma heeft? Paul

• 0 antwoorden
    • 664 weergaven
  7. Started by Stijn van Nuland,

Hallo allemaal, Momenteel ben ik bezig met mijn scriptie voor de opleiding Geschiedenis aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ik doe mijn scriptie over De Avondspits, bij u allen wel bekend. Een minpuntje, het Beeld en Geluid-archief in Hilversum is momenteel gesloten. Voor opnames van het programma heb ik inmiddels contact met iemand die mij er van een aantal kan voorzien, maar extra materiaal is altijd welkom, vooral uit de beginjaren van het programma. Er zijn op dit forum al een hele hoop uitzendingen gepost, maar al die linkjes zijn helaas al verlopen. Mocht je wat in de aanbieding hebben, stuur het dan vooral hieronder. Alvast heel harteli…

8. Hallo allemaal, Voor mijn masterscriptie ben ik momenteel bezig met een onderzoek naar Spijkers met Koppen. Daarvoor probeer ik zo veel mogelijk opnames van het programma te verzamelen, zodat ik die kan beluisteren voor mijn onderzoek. Een groot aantal uitzendingen is natuurlijk te beluisteren bij Beeld en Geluid en ook forumlid Vincent hielp mij reeds aan een behoorlijke bak met opnames, maar ik wilde daarnaast ook nog eens hier rondvragen of er wellicht verzamelaars onder jullie zijn die de beschikking hebben over eigen opnames van het programma. Vooral opnames uit de beginjaren (dus vanaf 1988) zijn gewild, maar ook opnames uit latere jaren zijn van harte w…

• 0 antwoorden
    • 534 weergaven
  9. Gast Harold
    Started by Gast Harold,

Beste Lezers, Mijn naam is harold gerritsen afkomstig uit hilversum. Ik wil hier graag een oproepje plaatsen, ik ben op zoek naar een bedrijf/hobbyist... die in het bezit is van - schrik niet- :-) van een sonifex jingle apparaat en dan de floppy disk versie. Ik heb namelijk wat jingles op een aantal floppys staan die ik graag weer wil gaan gebruiken. ik wil dus graag in contact komen met bedrijf en/of persoon die zo'n apparaat heeft staan en die voor mij de jingles kan overzetten op een usb stick of cd..of mochten jullie tips hebben, dan houd ik mij erg aanbevolen. Als er kosten aan verbonden zijn dan ben ik uiteraard bereid om die te betalen mits in het redelij…

• 1 antwoord
    • 813 weergaven
  10. Alhoewel ik de oorspronkelijke C60 cassette van bovenvermelde OPSPORING VERZOCHT (nog) niet heb gevonden, kwam ik toevallig een CD-Rommetje tegen met oa de opnames van deze tape. Ik vermoed van de radio opgenomen ergens in de middag van 28 december 1987. Allemaal plechtig met Commissarisen en Mensen van Justities, maar ook Meneer Rosa, die het Okura Hotel belt (ik vermoed dat meneer Rosa de heer Ferdi (Paul) Elsas is) met analoge telefoon geluiden en knoppen van cassette recorders. Zie WikipediA 'Moord op Gerrit Jan Heijn' voor info. Wat mij het meest is bijgebleven is dat het vuil geheten Elsas 7 ton aan achterstallige WAO kreeg na zijn gevangenisstra…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
      • Treurig
    • 3 antwoorden
    • 764 weergaven
  11. Beste leden, ik ben opzoek naar Frans Koller destijds uit Amsterdam van waaruit hij destijds samen met een heer Otten opereerde. Wie kan mij helpen om met Frans J. W. Koller in contact te komen. Uw hulp wordt zeer op prijs gesteld. M.v.gr., Michel

12. Started by Tino,

Voor alle Koningsgezinden : NOS-N2-20010517-1137-1154-Aktueel-HuwelijkPrinsConstantijnPrinsesLaurentien Leek me een mooie dag om deze te plaatsen. Het is weliswaar audio, maar wel van een televisie-uitzending. Vandaar deze rubriek. Fijne Koningsdag! (Ik ben gewoon blij dat ik vrij heb.)

• 0 antwoorden
    • 634 weergaven
  13. Started by henkjan2016,

2018-03-20 2018-03-27 2018-04-03 2018-04-10

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  14. Started by jhvdheuvel,

Ik ben op zoek naar complete Top2000 uitzendingen van de jaren 2000 t/m 2007 en de Top 2000 van 2009. Wie o wie is nog in het bezit van deze opnames??

15. Started by Pd2pk,

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en mijn naam is Peter, ik ben op zoek naar oude opnamen van 50 pop of een enveloppe van Tom Mulder . Wie zou wat opnamen on line willen zetten met pixeldrain ?. Vele groeten van Peter Kuut .

16. Started by Andree,

http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3487265/2013/08/05/Nederlander-vermomt-illegale-zender-als-vogelhuisje.dhtml

17. Gast Aaron van Zanten
    Started by Gast Aaron van Zanten,

Zoveel oude Top 40 uitzendingen hier, maar ik was ook wel benieuwd of er ergens oude Mega Top 50 uitzendingen zijn, vooral van rond 1998 tot ongeveer 2007, heeft iemand die? Alvast bedankt! Aaron

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Ik vond het op een oude band, dus maar even gedigitaliseerd en hier neergezet. -edit- 1998 05-13 2300-2400 SteenenTijdperk - AVRO-R2 Mocht dit in de verkeerde groep staan, graag verplaatsen. Mocht dit al eerder beschikbaar gesteld zijn, of anders niet in orde zijn, s.v.p. verwijderen.

19. Hallo radio vrienden , in de jaren 70 kwam ik veel tussen de middag bij mijn grootouders. Omdat ze naast ons woonden en mijn opa ook tussen de middag thuis was zeer gezellig. Onder de houten tv stond een erres lampenradio waarop steevast het programma tussen 12 en 2 te horen was ( hilversum 1 of 2 denk ik ) . Raden maar .....en de berichten voor land en tuinbouw . Zouden jullie voor mij eens willen kijken of er wat bij jullie is van Kees schilperoort , raden maar en of een aflevering van tussen 12 en 2 . Volgens mij was hans van willigenburg of ted de braak ook aan het programma verbonden . In mijn herinnering zal het rond 1971 geweest zijn…

20. Gast Freaknacht06
    Started by Gast Freaknacht06,

Hallo iedereen, ik ben bezig met het verzamelen van oude uitzendingen van voornamelijk 3FM(b.v. Domien is wakker e.d.) / Giel Beelen. Dus ook zijn oude shows als: Beelen voor je bek, Nachtegiel, De Dopeshow. Ik begrijp wel dat het mogelijk is via de volgende link: http://radiobox2.omroep.nl/broadcast/search.json?q=channel.id:'3' AND startdatetime>'2007-01-26 05:59:9' AND stopdatetime<'2007-01-27 06:00:00'&order=startdatetime:asc .WMA linkjes te verkrijgen. Alleen werken bij mij de wma linkjes niet. Een aantal jaren later werden er voornamelijk alleen nog mp3 bestanden gebruikt en dat werkt wel. Wellicht zijn er mensen die op deze manier wel de bestan…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Gast Musicbox87
    Started by Gast Musicbox87,

Na een vraag op de site van "Radio Freak" Probeer ik het eens via deze weg, mij werd door een tip gewezen hierheen. Heeft er nog materiaal liggen van het Radio 227? Wat eigen dom is geweest van Look Boden? o.a formats, beeld materiaal radio uitzendingen. Het radio 227 dat landelijk op de kabel uitzond tussen : 2002-2012. Ik was er groot fan van, jammer genoeg geen enkel station die dat formaat nog hanteerd. zoek dus echt naar playlist opbouw etc. oude mp3 uitzendingen. Bedankt!

22. Started by arno,

Is er toevallig iemand die de wekelijkse uitzending van de Outlaw 41 (KINKFM) hier zou willen plaatsen naar analogie wat Pieter doet met de Top 40? Alvast dank hiervoor!

• 14 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  23. Started by arno,

Wellicht een rare vraag voor dit platform maar ik ben nog op zoek naar de NOS uitzendingen "Over de doden" uit 2010, 2012 en 2013. Heeft iemand deze toevallig in M4V-formaat en wil deze beschikbaar stellen? Alvast veel dank! Gr. Arnee

24. Hier weer een oude opname die ik op mijn cassettes vond. Het is de overgang van het toenmalige Hilversum 3 van mono naar stereo. Compleet met nieuws uitzending van 3 september 1975, de vacature bank die er achteraan kwam en zoals gewoonlijk bij Hilversum 3 destijds gebruikelijk was....... Veel.... héél veel gepraat. Mijn verontschuldigingen voor de slechte kwaliteit, maar het is toch een stukje radio geschiedenis wat ik jullie niet wilde onthouden. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PDYSQZ4CJTHQ.mp3 veel plezier er mee.

• 28 antwoorden
    • 6,4k weergaven
  25. Started by It Feintsje,

Hierbij even een update: 1999- Compleet. 2000- Losse knipsels en complete uren 2001- Compleet. 2002 - 10 uren Jeffrey Willems tussen 22.00-24.00, diverse uren Hans Schiffers en diverse losse opnames. 2003 - Bijna compleet, 27-12-2003 tussen 19.00 en 20.00 ontbreekt een kwartier,30-12-2003 tussen 02.00-04.00 ontbreekt anderhalf uur. 2004 - Compleet. 2005 - Compleet. 2006 - Compleet. 2007 - Compleet. 2008 - Compleet. 2009 - Compleet. 2010 - Compleet. 2011 - Compleet. 2012 - Compleet. 2013 - Compleet. 2014 - Compleet. 2015 - Compleet. 2016 - Compleet. 2017 - Compleet. …

• 1 antwoord
    • 2,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.