Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Mi Amigo 18-07-1978 Baken 16 Marc Jacobs studio opname Wim

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Copyright Stichting Norderney

• 0 antwoorden
    • 783 weergaven
  3. [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 21 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  4. Veronica 1972-11-00 Artikel uit fanblad "The Cats C(l)atspraat" Nov. 1972 (Ton van Bemmel en Willem Kruiswijk Boskoopse Courant)

• 11 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  5. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  6. Started by ometheo,

En ondanks dat Pixeldrain niet werkt gaan de uitzendingen gewoon door :-) Hier is een uurtje Prijsbewust met Tony Berk op Radio Noordzee Internationaal. Het is 27 augustus 1974. Ik heb een gratis alternatief gevonden voor Pixeldrain, je kunt er afspelen en downloaden. https://jumpshare.com/v/BUO0G3zVnrH1hJ9JQe8V

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 907 weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 839 weergaven
  10. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  12. Het is een samengesteld fragment dat ik monteerde uit twee losse fragmenten. Het begint met de laatste nieuwsuitzending vanaf de Norderney in april 73 voor de stranding. Nieuwslezer wijlen Arend Langeberg. In het vervolg van het fragment komt een stem voorbij, die ik nimmer had gehoord, op de ochtend van 18 april 1973 tijdens een test vanaf de Norderney toen weer op zee na de stranding. Na het noemen van zijn naam vraagt de man om reacties per post. Was enigszins ongebruikelijk in mijn herinnering bij mededelingen vanaf boord. Ik heb bij Jaap Borst nagevraagd maar die kan de man ook niet duiden of herinneren. Hier is het fragment: [verborgen inhoud]

13. Bovengenoemde show staat op mijn PC met als datum 1.12.1977, maar deze datum kan niet kloppen. Wie helpt mij uit de brand?

14. Video: Visiting the MV Ross Revenge (Radio 558, Radio Caroline) op 17 augustus 1988 Featuring Peter Chicago, Walter Simons, Ad Roberts, Wim van Egmond, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.

• 0 antwoorden
    • 486 weergaven
  15. Deze opnamen komen van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Seagull 10-09-1973 21:00-22:00 Norman Barrington - Beatles Night Radio Seagull 10-09-1973 22:00-23:02 Norman Barrington - Beatles Night Radio Seagull 10-09-1973 23:02-00:08 Andy Archer - Beatles Night Radio Seagull 11-09-1973 00:08-00:55 Andy Archer - Beatles Night [verborgen inhoud] Op de website van Jan-Fré zag ik het eerste uur beschreven staan. Dankzij die informatie heb ik de datum van deze opnamen kunnen achterhalen. Met dank aan Jan-Fré.

• 0 antwoorden
    • 653 weergaven
  16. Ik was 10 jaar in 1972, en dankzij mijn oudere broer die ook behoorlijk in alles wat met radio te maken had geïnteresseerd was heb ik de switch van Veronica van 192 naar 538 helemaal meegemaakt. Het afscheid om 12 uur van 192 (slecht te ontvangen hier in Limburg), Radio Noordzee 2 die om 12:30 in de ether kwam (sensatie destijds!), en om 13.00 de start op 538. Vanaf dat moment kon ik Veronica ook goed ontvangen, en heb ik geluisterd tot 31 augustus 1974. Nu komt de vraag: heeft iemand de sluiting van 192, de komst van Noordzee op 192, en de start van 538 destijds opgenomen, en zou dat hier gedeeld kunnen worden? Heb sindsdien alleen de start van 538 nog wel ee…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Deze beelden zijn gemaakt op de terugweg, na het bezoek aan de Ross, waarvan ik eerder vandaag de beelden van Ad Roberts heb gepost. Je zit onder andere Dennis Jason (van wie deze video afkomstig is) en Jerry Wright.

• 0 antwoorden
    • 602 weergaven
  18. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Deze opname staat op een band met opnamen van Bernard McHale uit Birmingham (UK) maar ik twijfel of deze opname niet door Ad zelf is gemaakt in Heusden. [verborgen inhoud] Rob draait de Top 10 uit deze Billboard: [verborgen inhoud]

19. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 589 weergaven
  20. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 456 weergaven
  22. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 565 weergaven
  23. Op 3 Maart 1974 ging Radio Atlantis van frequentie veranderen, maar net daarvoor waren er ineens de propaganda uitzendingen van het "T.A.K. - Taal Actie Commitee"... Boze Vlamingen die vochten tegen de Waalse opkomst. Ik heb deze eigen opname twee jaar eerder al eens aangeboden maar de link werkt allang niet meer en er zijn inmiddels vele nieuwe deelnemers op het forum bijgekomen die misschien ook interesse hebben in deze opname. Opgenomen in Geldrop van mijn Greatz portable radio met een Philips N4307 recorder. Radio Atlantis - 3 Maart 1974 pixeldrainAtlantis 1974-03-03 uitzendingen Taal-Aktie-Committee.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet Henk Kruiz…

• 0 antwoorden
    • 281 weergaven
  24. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.