Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.535 discussies in dit forum
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 586 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 28 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 2 followers
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 596 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 402 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 468 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 304 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 225 weergaven
- 2 followers
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
Goedenavond vrienden van de radio, Enkele jaren geleden las ik een discussie over de Veronica top 100 van 1967, uitgezonden op 31-12-1967. Die zou deels live van boord zijn gekomen, gepresenteerd door Lex. Ik begrijp dat er een aircheck van bestaat, maar ik ben hem nog niet tegengekomen. Heeft iemand die, en zo ja, zou hij hem willen plaatsen? Mijn dank zou groot zijn. 1967 was een topjaar in de popmuziek, en zo’n vroege opname van Lex lijkt me erg leuk. Paul
-
De opnamen van Radio Seagull die werden gepubliceerd op de Radio Caroline Mailinglist, werden door de week verzorgd door Alan Sheead uit Engeland en in het weekend door Charles van Doornewaard en Jelle van Schijndel. Alan heeft aangekondigd ermee te willen stoppen. Het wordt teveel. Ook Charles gaat binnen niet al te lange tijd stoppen. Alleen Jelle blijft over, maar kan de kar niet in zijn eentje trekken. Daarom zoeken we nieuwe mensen die mee willen doen. WIE WIL HELPEN SEAGULL OP TE NEMEN? Het gaat om opnamen op reguliere basis, b.v. een ochtend per week, een aantal shows e.d. op vaste tijden. Als je belangstelling hebt, neem dan contact op met Ray…
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
-
-
playback-23-maart-1964 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 23 maart 20.00 - 22.00 uur en woensdag 26 maart 2014, 21.00 - 23.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Kees Brinkerink ​Eind maart 1964, en The Beatles staan bovenaan de Amerikaanse Top 100 met She Loves You. Het nummer stond al drie weken op nr. 2, maar werd van de toppositie afgehouden door … natuurlijk een andere Beatles-hit, I Want To Hold Your Hand. Men is in Engeland blij met het Amerikaanse succes…
-
-
Even lekker luisteren naar de top 40 wordt hem vandaag dus niet, want ik hoor helemaal niets. Alleen geruis. Het lijkt net of het veertig jaar geleden is, maar het zal wel aan wat anders liggen. Hopelijk komt het geluid snel weer terug, want de shows van Rob van Wezel en Bert van der Laan mag ik altijd bijzonder graag horen. Anders dan misschien op woensdag.
-
Hier een recente video van de Ross Revenge.
-
Opnames met verbeterde geluidskwaliteit <aging anorak ears. > http://www9.zippyshare.com/v/78691549/file.html http://www73.zippyshare.com/v/9116724/file.html http://www52.zippyshare.com/v/11996991/file.html Drie uren Radio 270. Tussen juni 66 en augustus 67 was daar opeens als donderslag bij heldere hemel Radio 270, in internationale wateren voor het graafschap Yorkshire. Wat mij opviel was het “keiharde†signaal op 1115 khz 270 meters middengolf vergeleken met de 50 kw van Big L inclusief hinderlijk off channel fluitje bij Big L. Overdag een vrijwel vlekkeloze ontvan gst, s avonds zakte dat ook weg onder de sterke legale rivalen op 1115khz. Maar ja, zie de …
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 788 weergaven
-
-