Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

3. Dit was na de machtsovername van de diskjockeys. De 186m moest dienen voor de internationale service. Wie heeft deze specifieke opname?

4. Radio Caroline 1973 02 17 1200 1645 Paul Dubois Bert Bennett Peter Zonneveld Flashbackshow Countdown of Sound [verborgen inhoud]

5. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op één enkele R2R tape. Dit zijn de opnamen op de vier sporen van de tape: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De tape:

6. Started by biesweid,

Deze foto kwam ik tegen op facebook en heb hem geleend om hem hier te delen. De foto is genomen voor de sluizen van IJmuiden. Datum is mij niet bekent. Fred

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Started by Juul,

Ook weer van een cassette door Jelle Boonstra die ik uit een "nalatenschap" kreeg. Erg aardig om te horen. [verborgen inhoud]

8. Twee uur Windkracht 4 tot 6 met Jan Molenaar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. [verborgen inhoud] Radio Caroline boardopname in de nadagen van Radio Mi Amigo vanaf de Mi Amigo Brian Martin 17-10-1978 20-21h

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  10. Started by scotty,

Folks, Here is a recording of Dave Gregory sitting in for Andy Archer in July 1970. Enjoy, Ian Here is the link!! http://www.mediafire.com/?ezz7g6zsfsi8zif

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  11. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Tom van der Velde presenteerde die middag live de 19tig show. Van welke datum is dan deze opname? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Alex,

Popmix nr. 5 van 12 juni 1970 met: Alles is tof bij Veronica De nieuwe naam voor de Jukebox Veronica's Racing-team Wat doe je? Wat doe je? met Ruud Westbroek. Close-up van Chiel Montagne Wat is een plugger en een interview met de vorige week overleden Bob Johnstone, producer van Bob Dylan Veel uitgesteld leesplezier u aangeboden door Hans Meijering, waarvoor dank Hans. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney Ik denk dat ik er nog een paar heb, maar inmiddels heb ik zo goed als alle Tom Collins-opnames uit het archief geplaatst. Aanvullingen zijn uiteraard welkom.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Alex,

Omdat dit toch ook teruggrijpt naar het zeezenderdeel van Veronica heb ik deze reportage toch maar in deze rubriek geplaatst. Uit het archief van Martin v.d. Ven en Hans Knot een reportage over het vertrek van Rob Out bij de VOO. Met Charles Groenhuijsen en Griselda Visser die de aankondiging verzorgen. In de reportage Herman Stok en Tineke. Volgens mij uit het programma NOS Laat.

16. © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer Klik hier voor de foto's: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. En ook de Caroline / Mi Amigo clippings zijn aangevuld. Materiaal over de muiterij, de Spanje connectie van Mi Amigo, Caroline statenloos, het zinken van Caroline, het proces tegen Mi Amigo proces en de Mi Amigo studio opgerold. [verborgen inhoud] Natuurlijk zijn deze knipsels op volle en originele grote te lezen op de site.

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Tijd ontbreekt.

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Offshore radio in Europe, the story of the pirate stations from 1958-1978 narrated by Alan West. Waarschijnlijk hebben velen deze documentaire al die eerst op tape maar uiteindelijk ook op CD (3 CD's met boekje) werd released. Ik draaide hem de afgelopen dagen in de auto en er kwamen weer veel mooie herinneringen boven. Wie weet bij anderen ook voor het eerst of opnieuw........... [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. RNI - 25061972 - 1700-1800 Uur - Tony Berk - Berk In Uitvoering ~ Studio [verborgen inhoud]

21. Started by Lokeend,

Wie was de dj die de Dr Molly Magic Show presenteerde op Radio Delmare? Er staat me iets bij dat hij de zendtijd huurde bij Delmare. Was zowieso een apart programma op Radio Delmare.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by Vincent,

Voor de puzzelaars een aantal opnamen uit augustus 1979 die nog niet gedateerd zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Soms is het leuk om te weten hoe iemand er uit ziet. Dit is bijvoorbeeld "Onze Lodewijk". Hij werkte bij drukkerij van Dam in Hilversum en was verantwoordelijk voor al ons drukwerk en het drukken van de eerste jaren van de top 40. Wij noemden hem Lodewijk van Dam, maar z'n achternaam was heel anders. Maar.........onze Lodewijk was ook de man die de kreet "Veronica blijft als Uuuuu dat wilt" verzon. Hij was toch in het pand om de net samengestelde top 40 op te halen om te drukken en bedacht zo maar even deze leus. Hier is ie op onze reünie afgelopen zaterdag. foto:© Juul

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  25. Het REM-eiland - RTV Noordzee (1964) - 96 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.