Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
Ik ben de laatste tijd videobeelden aan het verzamelen van zeezender. Ik heb al een aardige collectie bij elkaar verzameld. Meeste komt van Spotnet en van YouTube. Wie weet of ergens nog meer videobeelden te vinden zijn van de zeezenders?
-
Deze naam was ik nog niet eerder tegengekomen. Zijn laatste vanaf de Mi Amigo: [verborgen inhoud]
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
Op 14 november 1976 werd op Radio Mi Amigo voor het eerst een programma van Lieven Colijn uitgezonden (tussen 10 en 11). Weet hier iemand hoe dit programma heette?
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
[verborgen inhoud] Hiervoor geldt dan hetzelfde als voor de Jukebox van gisteren.
-
- 4 antwoorden
- 831 weergaven
-
-
Radio London - Perfumed Garden with John Peel - 07-08 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 842 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste John, Namens, ik vermoed, alle deelnemers aan dit forum een gelukwens met de verkoop van Talpa dat na al die jaren een last voor jou werd, immers alle fun was er uit, het ging alleen nog maar om cijfers en eeeeiiiindeloooos vergaderen, terwijl jou in het bloed zit dat creatieve, vrije handelen in media zaken. Feitelijk begon deze beknotting al in de 70s toen je van senior wel de platen mocht draaien in Branding op Radio Noordzee maar verder geen creatieve uitingen via de microphoon mocht doen behalve dan het vlak en kort opnoemen van de bedrijven die de platen hadden aangevraagd en die elke dag tussen 9 en 10 via de 220 middengolf het ruime sop kozen. Daar en on…
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Zie de bijlage, dit mag NOOIT gebeuren!!!!! http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CKNTABERKI4X.mp3
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Iets wat ik me nog steeds afvraag is het volgende. In de ABTT van 19 augustus 1974 zegt Lex:" We zouden toch naar Engeland gaan?" Ik begrijp dat Klaas ook mee zou gaan en dat ene Willem nogal boos was dat hij voor niks alles geregeld had. Was dit misschien een werkbezoek aan een Engels radiostation? Was de Willem, Willem van Kooten?
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
De tipparade die geplaatst werd met de datum 9 juli 1966 is die van 16 juli 1966 en is dus van volgende week. Een foutje, dat kan gebeuren en is menselijk. Toch hoop ik dat de juiste lijst spoedig geplaatst wordt.
-
- 4 antwoorden
- 995 weergaven
-
-
Veronica-19730414-1200-1500-RobOut-LexHarding-GoudVanOut-VeronicaTop40 Veronica-19730414-1500-1600-LexHarding-VeronicaTop40
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Van de Golden Radio NL server - opname: Jean-Pierre Legein Monique - 19841217 - 1000-1200 - Rob Harthold [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
eIs er iemand die bij de Firma Prodihaag, de dekmantel van Radio Delmare ooit een bandje bij de cassetteservice heeft besteld. Misschien dat Leendert weet of deze service ook echt goed liep. Ik heb indertijd twee bandjes besteld. Een met de geschiedenis van Radio Delmare verteld door Rene de Leeuw en een van Ronald Bakker met Wakker worden met de Bakker.
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Nee. Geen opname. Tot op heden is deze aflevering niet bovenwater gekomen. Daarom ook stond deze op Radiopedia nog steeds op rood. Want alle noteringen van de Radio Caroline Top 50 zijn daar opgenomen aan de hand van de uitzendingen die wel bekend zijn. Waarom? Geen gedruk exemplaar of (pop)bladen die de lijst publiceerde. Hoe verbaasd was ik vanmiddag toen ik de doos opendeed die Helmut mij heeft toegezonden. De eerste hitlijst die ik zie: een 'gedrukt' exemplaar van de Radio Caroline Top 50 van 23-06-1979. Gedrukt even tussen haakjes, kan ook de lijst zijn die gemaakt is voor de uitzending aan boord. Mocht iemand dat weten, dan hoor ik het graag! De afbeelding gescand, …
-
-
- 4 antwoorden
- 817 weergaven
-
-
Op tweede kerstdag kon je tussen 18u en middernacht luisteren naar de UK Top 100 van 1973. Gemist? Of zin om nog eens te luisteren? Volgende week zaterdag tussen 20 en 22u herhaalt 192radio de twee laatste uren. De eerste vier uur kan je hier al her-beluisteren als eindejaarscadeautje: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het uurtje tussen 19u en 20u werd trouwens nooit volledig uitgezonden, want de eerste paar minuten startte Nederbeat. Veel plezier ermee.
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik heb in de tipparade weer een probleemgeval. Ik zoek een mp3tje van Mijn Man van Conny Van Den Bos. Laat van dat nummer nou net niets op YouTube staan. Als iemand hem voor mij heeft, dan zou ik dat heel fijn vinden. Ik denk niet dat ik de enige ben die het zoekt.
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Misschien is deze al eens voorbij gekomen...….. Lex Harding-Lexjo 1970-07-08 1400-1500 [verborgen inhoud] jan V
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Walter Simons met 21 jaar Radio Caroline. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Caroline-19850220-0000-0400-FergieMcNeal-FionaJeffries