Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
Zaterdag 22 december kan je op www.192radio.nl van 19u tot 24u luisteren naar de non-stop UK Top 100 van 1968 (helemaal in de kerstsfeer). Dit is de volledige lijst. Veel luisterplezier! 001 Louis Armstrong – What a Wonderful World 002 Mary Hopkin - Those Were The Days 003 Des O’Connor - I Pretend 004 Hugo Montenegro - The Good, The Bad & The Ugly 005 Union Gap - Young Girl 006 Tommy James & The Shondells - Mony Mony 007 The Beatles - Hey Jude 008 The Equals - Baby Come Back 009 Scaffold - Lily The Pink 010 Esther & Abi Ofarim - Cinderella Rockefella 011 Tom Jones - Delilah 012 Love Affair - Everlasting Love 013 The Bee Gees - I’…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
-
-
Caroline 558 Neil Gates 1600-1647 BST 05 July 1989 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een uitzoekcassette. Ik heb de A en de B kant even apart geupload. Beide zullen best bij elkaar kunnen horen, ik heb dat niet gecontroleerd. In ieder geval is het niet 21-12-1988. Op de B kant komt de satellietschijf voorbij: Tina Selini - O drommos tis zois mou. Betekend dat het 1989 moet zijn. Als deze wordt gedateerd is er weer een schijfje gevonden voor het lijstje. A: http://www51.zippyshare.com/v/22031672/file.html B: http://www40.zippyshare.com/v/21571009/file.html
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Aftellen voor Radio London, na vandaag, 55 jaar geleden, hadden ze nog 10 dagen voor de boeg en toen was het over. Een leuke opname van Paul Kaye in de ochtend op 4 Augustus 1967 van 09:38 uur tot 10:32 uur, veel leuke hits uit de Fabulous Fourty en, wel leuk om op te merken, na bijna elke plaat een tijdmelding van Paul. [verborgen inhoud] En mocht je de een na laatste fab fourty nog willen inzien? Ga dan naar deze link... Radio London - Field's Fab Forty - 30th July 1967 Groet Henk Kruize
-
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Enige tijd geleden vroeg Marnik een opname van Fred van den Bosch. Hier zijn enkele opnames uit zijn Atlantis tijd. Deze programma’s werden beschikbaar gesteld door de Downloadclub, waarvoor dank. Atlantis 1974-01-08 17:25-17.55 Fred van den Bosch http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LOJ4EQHTST34.mp3 Atlantis 1974-03-03 11:00-11:40 Vlaamse 15 – Fred van den Bosch http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3XJSBIFDK4VC.mp3 Heb er veel plezier mee. Bart
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik zat deze week op Canvas (VRT) te kijken naar een documentaire over Meat Loaf. In die documentaire zat als achtergrondmuziekje een nummer met een (Hammond?)orgel. Volgens Shazam was dit 'Coming home baby' van Booker T and the MG's. Het nummer deed mij denken aan de orgeltune die Radio Veronica vroeger uitzond voordat 's morgens om 6 uur de uitzendingen begonnen. Wie weet de naam van dat orgelnummer en de uitvoerende artiest? Piet.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Volgens de lijst met Lievelingen die op Radiopedia staan is in deze week Cindy und Bery met Aber am Abend, da spielt der Zigeuner de Lieveling. Maar het Toffie Tiental start met Charles Aznavour met She. Vooe alle zekerheid de opnamens van die middag voor datumcontrole. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Uit de collectie van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
This is a very rare recording Buster Pearson made in 1970 before official testtransmissions started from RNI in January 1970 and he described it as the very first station call of Radio Nordsee International [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
John Tyler en Jamie King [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Een aantal 'nieuwe' opnames uit 1979. Gedigitaliseerd maar niet gecontroleerd: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Drie jaar geleden was ik begonnen met het delen van mijn RNI collectie. Vorig jaar is daar een einde aan gekomen doordat mijn harde schijf stuk ging,. Ik had van het meeste wel een backup, maar dat stond niet netjes op een rij op een harde schijf. Alles door elkaar. Bovendien geef ik alle afgeluisterde opnamen een nummer, zodat ik kan zien welke ik al heb geluisterd en verwerkt in de index (zie: www.janfrevos.nl). Het afgelopen jaar heb ik alles weer bij elkaar gezocht en alle 12.000 afgeluisterde files opnieuw van een nummer voorzien. Tot 1983 is dat nummeren af. Nu is er dus weer een mooi chronologisch lijstje, dus kunnen we verder met het RNI project. Nu dus …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Weer een voorbeeld van hoe mooi Radio Mi Amigo klonk in 1974. Een bijzondere uitzending van Frans v.d. Drift op Drift met Frits Spits*** en Ad Petersen (Roland). Radio Mi Amigo 259 20-08-74 Frans van der Drift 15.00-16.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EPZAINFNCTZ6.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) *** http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-8385.html Robin
-
- 11 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Drie uur Dave Rodgers en drie uur Mike Ross. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Wat waren we boos in 1973 toe het menes werd om Radio Veronica uit de lucht te halen. Ik schreef een boze brief naar het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk en ventileerde daar mijn boosheid in. Vele Veronica fans hebben dat volgens mij ook gedaan, in elk geval kreeg ik een net antwoord retour met een standaard briefje.. "we moeten de wet volgen" en meer van die bla bla... Tja, in onze, ik was toen 18, denkwijze toen dachten we het zo op te kunnen lossen. Niet dus... "Van Doorn rules!!!!!!" Dus....zouden we later met meer regeringen nog vaak de deksel op ons neus krijgen... Henk Kruize
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-