Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
On Saturday August 10th 2002, there was a 35th Anniversary Offshore Reunion for sixties offshore personnel ('The Wet Club') to commemorate August 14th 1967. Mary and Chris Payne from the Radio London website along with some dedicated offshore radio friends had organised a phantastic event. See and hear Ronan himself explain about the station name. Hear Keefers tell about the sixties on board and on shore. Also the speeches from that afternoon in the summer of 2002. Many former offshore personalities attended the reunion in The Doggett's Coat and Badge, Blackfriar's Bridge, London: With: Mike Ahern (Caroline North, South) Paul Alexander [Rusling] (Caroline '73) John Stew…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jan Fre Vos Radio Caroline 04 03 1973 Peter Brian Show [verborgen inhoud] Caroline10031973BolknakJohnnyFlashbackShow [verborgen inhoud] Caroline24021973BrianEnSonneveldCountDownOfSound [verborgen inhoud] Caroline25031973PeterBrainCarolineClubRequestHour [verborgen inhoud] Caroline31081974CarolineContinues233300030 [verborgen inhoud] Caroline051976192testuitzendingen [verborgen inhoud] CarolineNorth-TonyPrince-130867 [verborgen inhoud] CarolineSouth30041967DaveLeeTravis12171317 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] DJ en tijd ontbreekt.
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Deze had ik eigenlijk gisteren al willen posten maar door omstandigheden helemaal vergeten. De Top 40 van 51 jaar geleden, ik was op 9 Augustus van 1971 net 16 jaar geworden en elke Vrijdag tijdens koopavond hier in Geldrop fietste ik met centjes in de knuistjes naar "Muziekhandel De Heikrekel", de platenzaak van Wim van Gennip, de zanger en gitarist van "De Heikrekels", en dan de leukste nieuwe singles uit de Top 40 kopen... en... er was een apart bakje waar de singles in kwamen als ze uit de Top 40 waren en die kon je dan kopen voor 1 Gulden, vele heb ik er toen gekocht. Leuk om deze platen weer eens terug te horen..... De digitale kopie is uit 2003... …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Beste Zeezendervrienden, Kan iemand mij helpen aan het programma van Don Allen op RNI dd 29 augustus 1974 tussen 20 en 22 uur? Mijn dank is bij voorbaat zeer groot. Hartelijke groet, Bart
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik kreeg een bandrecorder tape in bezit met jingles van 319 Caroline. Deze heb ik in een flac gedigitaliseerd en hier geplaatst. [verborgen inhoud] .Nico
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan JP RNI 220 25-04-1971 Crispian St John {Super Hit 50}1629-1732 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Snik. De laatste dag... [verborgen inhoud] weer zonder mijn commentaar, aanvullingen etc. van harte! Groet, Jan
-
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Toen de Norderney destijds in mijn toenmalige woonplaats Dordrecht lag werd alles van binnen er uit gesloopt. Buiten lagen de resten van de boordstudio. Ik heb toen als aandenken deze houten rekjes mee genomen . Later had ik spijt dat ik niet meer meegenomen had, het werd immers allemaal weggegooid !! Maar goed.... ik koester deze twee rekjes en ik bewaar er wat zeezender cassettes in omdat de maat zich er zo voor leent . Wim de Lang
-
1966-01-24 2145-2230 JoostDenDraaier-RhythmenBluesenHop-JanVanVeen-AlleRemmenLos [verborgen inhoud] is deze datering goed.....wie weet meer bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
RNI-1972 12 26-1800-2000-Gerard Smit [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vers uit de cassettedeck, niet gecontroleerd: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Radio Atlantis 227 03-03-74 Blast Off Andy Anderson 17.59-18.44 Swingend programma met een goede dj en veel jingles! http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZIQHLLYEAQWF.mp3 ( Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik begrijp van de geschiedschrijving van Juul dat ME in December 1960 voor het eerst de Veronica programmering publiceerde. Dit is de programmering van de maand erna met nieuws over de komende uitzendingen, gericht op de UK .
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
VoP-3rdJuly1985-1200-1245-SallyKahn [verborgen inhoud] VoP-3rdJuly1985-1500-1545-KeithYork [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het interview van Dick Klees en Ad Bouman wat tijdens de Zeezenderdag op 31 augustus in HvH is opgenomen, was langer dan het deel wat in de reportage te zien was. Hier dus nogmaals het integrale interview van 9 minuten over de studio waar zoveel hits en bekende Veronica jingles zijn opgenomen. De Soundpush studio.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
From the first day of Flemish programmes on Sunday December 30th 1973 0800-0830 Theo Van Der Velde http://www.mediafire.com/download.php?x7ci18wdta7n7od 0946-1000 Theo Van Der Velde 1000-1010 Paul Van Leeuwen http://www.mediafire.com/download.php?ktzsa7n97hq847n
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Gisteren heeft forumlid Edison in Erkrath twee Radio Caroline cassette's gewonnen met de tombola. We waren nogal laat thuis vannacht en misschien is dat zijn excuus dat ze vanmorgen nog in mijn auto lagen. Komende week gaan ze wel een keer zijn kant op, maar ik heb ze eerst even hier 'op de computer geparkeerd'. De eerste cassette met Mark Mathews en Jon Tyler. Het betreft een compilatie opname: [verborgen inhoud] En een scan van het hoesje met de info:
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Foto's gemaakt op 28 januari 2022
-
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-