Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI 220 1971-08-01 1500-1600 Crispian St John The Super Hit 50 [verborgen inhoud] RNI 220 1971-08-01 1600-1700 Crispian St John The Super Hit 50 [verborgen inhoud] RNI 220 1971-08-01 1700-1800 Crispian St John The Super Hit 50 [verborgen inhoud]

2. Radio Noordzee - Eerste soulshow - Ferry Maat - 04-11-1973 14.00 - 15.00 uur, met aandacht voor deze tevens eerste autoloze zondag. Bron: internetradiocafe Wim

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

4. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Gast

Van de Caroline website het volgende: 2014 in Britain is a very different place to Britain in the early 1960’s. Post-war Britain was burdened with austerity, the BBC provided education and information – but the growing young population was looking for excitement, fashion, fun and music. In 1964, two events happened that were the catalyst for change – heralding a new era in broadcasting that was to have lasting repercussions; helping satisfy a new generation’s demands for relevant popular entertainment – and pop music around the clock! Exactly 50 years ago the BBC’s monopoly was challenged by: the opening of the UK’s first land based commercial radio …

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. MiAmigo01031975PeterVanDam15001600Top40 [verborgen inhoud]

7. Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL Mi-Amigo - 21021977 - 1100-1200 - Live Frank Van Der Mast Show [stan Haag Tape Niet Aan Boord] [verborgen inhoud]

8. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server met dank aan JPL voor opnemen en uploaden Veronica - 18081974 - 0000-0100 - Live Bart Van Leeuwen - De Techniek Staat Voor Niets [verborgen inhoud] Veronica - 18081974 - 1700-1800 - Lex Harding - Laatste Hitbewust [verborgen inhoud]

9. Started by Vincent,

Ruim 2 uur Radio Monique opgenomen in Maassluis door Cas. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Twee stukken Caroline afkomstig van 1 cassette. Stond achter een serie fragmenten uit 1974 die beschreven waren, maar deze twee stukken niet. Gezien de muziekkeuze moet dit afkomstig zijn van de Ross Revenge. Misschien dat iemand ze wil uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze beide stukken zijn afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 3 antwoorden
    • 925 weergaven
  11. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server DestoryoftheAegirtheradioshipofRadioDelmarebyRenedeLeeuw [verborgen inhoud]

12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] De vraag is: welke dj's horen we hier ? Datum is vermoedelijk 16 op 17 juli 1978.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 919 weergaven
  13. Radio Caroline: The Spirit Of The Seventies From Friday 8th until Sunday 10th July 2022, there was a special MV Mi Amigo reunion onboard the MV Ross Revenge. The compilation of the following photos is meant to document the uniqueness of this meeting. The photos were previously published in various public Facebook communities, many of them on the official Radio Caroline Facebook page. As far as known, the names of the photographers are listed with the individual shots. Click here for the pictures: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Radio 819 [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 791 weergaven
  15. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie Caroline 319 15-04-1979 37 mins AdRobbert-PaulDeWit-Tom Anderson-HermanDeGraaf [verborgen inhoud] Caroline 319 15-04-1979 59 mins Ad Robbert-Paul DeWit-Tom Anderson-Herman DeGraaf [verborgen inhoud] Caroline 319 15-04-1979 59 mins Tony Allan [verborgen inhoud] Caroline 319 15-04-1979 62 mins Tony Allen - Herman De Graaf {Ropening} [verborgen inhoud] Caroline 319 15-04-1979 67 mins Tony Allan {Caroline Is Back} [verborgen inhoud] Caroline 319 15-04-1979 67 mins Tony Allen {Caroline is Back} …

16. 04-04-1987 07.00-08.00 Monique, De zaterdagmorgen [verborgen inhoud]

17. The Voice of Peace, @thepeaceship on Twitter: "23 years after Abie sunk the Peace Ship. Deep sea divers accidentally found it, resting 100 meters below sea." This is an Israeli Channel 2 TV news report in Hebrew with some English clips, the web page will translate into English if you have that on your browser, Chrome gives "In the seventies and eighties, the Voice of Peace ship broadcast of Abie Nathan, great music, and talk of peace, and become a legend. This ship was sunk deliberately, over twenty years ago, but no one knew exactly where it was sunk. Last weekend a group of professional divers looking for it for a long time, succeeded find her almost by acc…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Caroline-19850216-2200-0210-TonyJames-FergieMcNeall

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by Juul,

Soms komt er nog wel eens wat boven water. Zoals een band waar stukken van een top 40 van 3 juni 1967 staan. Rob Out was de dj. Ad vond de stukken op een "rond zwervende band"...... Het waren de stukken van nummer 31-40 en 30-26. En dat precies 50 jaar geleden. Hier is het begin. [verborgen inhoud]

20. Started by skybird,

Het is Maandag aanstaande weer 50 jaar geleden dat Radio Londen moest verdwijnen voor de Engelse kust. Ik dacht laat ik eens kijken naar de laatste top 40 die Radio Londen uitzond. Dat was blijkbaar op 6 Augustus 1967. Ik dacht dat er ook een lijst was die van 13 Augustus,maar blijkbaar niet. Ik kan hem in ieder geval niet terug vinden. De laatste lijst,veel platen waren hier voor de meeste mensen niet bekent. Ik heb dan maar 20 platen van die lijst opgezocht en een uurtje opgenomen,met de hele top 10. Je hoort ook een aantal bekende jingles van Radio Londen die toen gemaakt werden door Pams in Dallas. Radio Londen zond uit vanaf De…

• 3 antwoorden
    • 981 weergaven
  21. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Eentje zonder datum, vermoedelijk februari 1978: [verborgen inhoud] Wie wil deze uitzoeken?

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by martinja,

Veronica05041974JosHogen21002200CountryTime - Bart van Leeuwen [verborgen inhoud] Veronica30061971KlaasVaak15001600 MuziekExpress [verborgen inhoud]

24. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Nog weer wat gevonden: de eerste tocht van de tender Loekie + bezoek Mebo II. Gefilmd door Jan van Veen. [verborgen inhoud] pixeldrainEerste tocht van de tender Loekie + bezoek Mebo II.mp4This file has been shared with you on pixeldrain

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 628 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.