Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Ross Revenge - A breathtaking film by the late Ad Roberts The footage was shot between September 1986 and April 1988. Starring Ad Roberts, Peter de Groot, Captain Willy, Peter Chicago, Mike Barrington, Tom Anderson, Arie Swets, Erwin van der Bliek, Dick Verheul, Jan Veldkamp, Johnny Lewis, Haagse Harry (Rob van de Ark), Leendert Vingerling, Marjo Marcus, Mike Watts, Ernie Stevenson, Fred Bolland, James Day, Paul Graham, Peter Philips, Kevin Turner, Mark Matthews and others.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 867 weergaven
  4. Started by MvdVen,

Erres 2234-00Z Volgens mij de enige radio die RNI op 220m en Veronica op 538m op de schaal had. Bij alle andere bekende radio's met zeezenders op de schaal betekende "Noordzee" de uitzendingen vanaf het REM-eiland in 1964 en/of Radio Veronica werd genoteerd op 192m. I think the only radio that had RNI at 220m and Veronica at 538m on the scale. On all other known radios with offshore radio stations on the scale, "Noordzee" meant the broadcasts from REM-eiland in 1964 and/or Radio Veronica was listed at 192m.

5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 601 weergaven
  6. Started by Albatrosstudio,

Filmpje: [verborgen inhoud] Foto's:

• 0 antwoorden
    • 714 weergaven
  7. [verborgen inhoud] Door de inbeslagname van de studio's in de hoeve werden er op 23 februari heel wat programma's herhaald van de week ervoor; bij Stan Haag die tijdens de verzoekjes wel een datum vernoemde, viel het op. Patrick du Bateau vermeldt tijdens zijn verzoekplatenprogramma evenwel geen datum. Of het ook een herhaling is van 16 februari is, is me niet duidelijk. Maar het lijkt me wel dat dit het laatste programma is van Patrick die uitgezonden is geweest op 259m op de zondagmorgen. Tot 1 september 74 deed hij dit programma nog samen met Paul Severs.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 522 weergaven
  8. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 501 weergaven
  9. English Kurt's visit to the MV Galaxy and the MV Magda Maria at the quay (voor Nederlands naar beneden scrollen) In October 1972, Kurt went to Hamburg Harbour to shoot two short films of the MV Galaxy, the home of Radio London until August 14, 1967. Early eighties, Kurt went to Amsterdam to shoot en short film of the MV Magda Maria, the home of Radio Paradijs, in Amsterdam Harbour. These 3 films are a straight copy of what was filmed and edited by Kurt. No footage has been removed from that original edit. Please note that these films have been stabilised as much as possible, but the picture sometimes still might be somewhat shak…

• 0 antwoorden
    • 490 weergaven
  10. Beste zeezenderliefhebbers, Oude HDD gevonden. Daar staan 1300 files (meest .mp3) op en velen zijn mij onbekend. Mer vergelijken, zoeken in mijn best wel grote verzameling e.d. heb ik al een hoop kunnen identificeren, maar bij veel files ontbreekt bv. de datum of het station of de tijd.. etc. Mocht iemand meer weten van onderstaande files, graag.... Vooorbeeld: de eerste file. Tineke Koffietijd, dat is Veronica, vermoedelijk van 1000-1100, maar van wanneer? Ik heb in mijn verzameling geen Koffietijd van 26 april in het jaar ??? [verborgen inhoud] 26-04 - Koffietijd - Tineke.mp3 [verborgen inhoud] 27-04 Mallorca - Lex Harding 9.25-10.…

11. Started by jan V,

1968-05-25 0800-0900 ChielMontagne-SchoonSchip-deel 2 [verborgen inhoud] 1969-05-25 0114-0200 KlaasVaak-RadioDrama [verborgen inhoud] 1969-05-25 1100-1200 ChielMontagne-Top20 [verborgen inhoud] 1974-05-25 1900-2000 LexHarding-Lp Top20 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

12. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 472 weergaven
  13. Started by jan V,

1972-08-09 1512-1559 KlaasVaak-LexHardingShow-Live [verborgen inhoud] 1973-08-09 ? 0010-0104 BartVanLeeuwen-BartVanLeeuwenShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 529 weergaven
  14. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 353 weergaven
  15. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900313-1100-1200-NigelHarris

• Verward
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 584 weergaven
  16. Op 28-02-1978 was hij voor de eerste keer te beluisteren op Radio Mi Amigo: Dick Verheul. Vanmiddag dit programma gevonden op een Shamrockband: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  17. Started by admin,

Een lijst met namen van programma's van Radio Delmare. Welke missen we nog? Avondholst Begin van de dag Bunkergebeuren Country roads Delmare Top 30 Disco power Dr. Molly Magic show Epivan roadshow Het wel en wee vanaf de Noordzee In de hol van De Leeuw Kaasfabriek Kaasschaaf Muziekfabriek Nederlandse Top 40 Scheepsrecht Sunday special Time flies Time place Tipparade Tussen wal en schip Tweemaster Verzoeking Verzoekjes met Gerard van der Zee Verzoekjes uit Marbella Wakker met Bakker Laatste update: 27-01-2012 08:01

• 1 antwoord
    • 2,6k weergaven
  18. Started by h.roos,

beste forum vrienden,zijn er ook hele dagen van radio noordzee(nederlandstalige) uitzendingen bewaard gebleven.mischien wil iemand hier deze plaatsen.alvast bedankt.

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  19. Started by Vincent,

Ruim 7 uur Radio Mi Amigo uit het voorjaar van 1977. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

Hier nog een aantal opnamen van de Radio London RSL in 1997 toen er werd uitgezonden vanaf de Yeoman Rose. Met dank aan Vincent voor het digitaliseren van de cassettes. London_Rsl-19970721-1500-1630-MarkRoman-TheRomanEmpire.mp3 http://www.mediafire.com/?81tv01t3sprbtzg London_Rsl-19970724-1750-1835-TonyCurtis.mp3 http://www.mediafire.com/?kbnvy986aao6a2o London_Rsl-19970725-0715-0800-ChrisElliot.mp3 http://www.mediafire.com/?j0s47rwley486xa London_Rsl-19970726-1430-1610-PaulGraham-TheRomanEmpire.mp3 http://www.mediafire.com/?e3fi8b77mygpv3g Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 997 weergaven
  21. Started by Vincent,

Will Luikinga, Tineke en nogmaals Will Luikinga. Veel plezier met deze 3 uurtjes. Al eerder aangeboden, zie http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4251.html

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Ja en als het zo warm is wat doe je dan?, ook als je aan boord zit. Hup tafel naar het dek, drank mee en beneden in de studio loopt het programma wel........ foto: © Stichting Norderney

• 8 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  23. Gast vaughan williams
    Started by Gast vaughan williams,

Hello Been Looking For Radio 192 Veronica - UK Top 40 Chart Broadcast On Saturday 30th August 2013 If Anyone Has A link For This Please Can you Let Me Know Thanks Vaughan

• 32 antwoorden
    • 5,7k weergaven
  24. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Presentatie: Willem Duys Afkomstig van de originele studiotape, afgespeeld op een Telefunken M24, net als destijds. http://www70.zippyshare.com/v/16592743/file.html Wat ik me wel afvraag: Gingen deze tapes aan boord, of werden ze in een uurtape gekopieerd? En waar, in welke studio, werden deze kwartiertjes opgenomen? Hoe dan ook: Veel luisterplezier allen!

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Ik zoek specials van de Rolling Stones die destijds zijn uitgezonden bij Radio Veronica. Onder andere de lex Harding show, 12/13/14 juli, 1972, Rolling Stones dag 12 Oct, 1973, en er is wat geweest op 16 sept, 1973 In ieder geval in betere kwaliteit als wat er circuleerd. Zou mooi wezen Weet niet of er nog meerdere specials, interviews ooit zijn geweest Gr ray

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.