Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server Arkivet Collection North See Radio Pirates - Radio Caroline File [verborgen inhoud]

2. Started by Juul,

Ik vind in m'n archief nog een meting Van de EBU in juli 1970 toen RNI uitzond op 1232 Khz en werd "gestoord". ( jamming) Met uitleg van de gebruikte cijfers. voor de duidelijkheid "Jurbise" is het ontvangst station van de EBU in Belgie. Rest spreekt voor zich.

3. Started by Ronny,

Twee jaar lang al hoor je elke zaterdagavond om 20u een non-stop UK Top 40 op 192radio. Deze week is de lijst van 5 september 1970 aan de beurt. Neem een kijkje op de site van de stichting Norderney voor een volledig overzicht: http://norderney192.nlee/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier. Volgende week 1972

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Jonathan Day en Steven Kent in de middag via de 192. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Juul,

Gisteren overleed op 75 jarige leeftijd Han Peekel. Han presenteerde op zeer jeugdige leeftijd al een programma op Radio Veronica . In september 1963 mocht hij dat van Willem van Kooten doen. Helaas zijn er van dat programma geen opnamen meer bewaard gebleven. Han had ik nog kontakt mee afgelopen augustus. Een erg aardig mens met mooie stem is er niet meer.

6. Caroline-19901008-1627-1700-CarolineMartin-(819kHz) Caroline-19901008-1700-1800-CarolineMartin-(1700-NewsByRickyJones)-(819kHz) [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 402 weergaven
  7. [verborgen inhoud]Laten we het een keer proberen, de gebruikelijke mix Nederbeat van bekend, onbekend, lp, b kantje enz. Wat? Lees mijn sanskriet in de bijlage en trek je eigen conclusies (bijvoorbeeld, schoon schrijven was niet zijn beste kant... ) Als je een foutmelding krijgt, open hem met je gewonde pdf reader...)

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

Net gedigitaliseerd door Vincent. Voor de countryliefhebbers: RNI-19731223-2100-2200-DonAllen-Country&WesternJambouree.mp3 http://www29.zippyshare.com/v/5570042/file.html Jan-Fré

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Gast
    Started by Gast,

Een opname van Mi Amigo 272 op 2 juli 1979 met Wim de Groot. Of de datum klopt weet ik niet en ook de naam Wim de Groot zegt me niets. Opname uit het archief van wijlen Jan Kat van het Delmare logboek, echt iets voor anoraks, de Belgische marine ligt op 100 meter afstand de parel van de Noordzee te bekijken en op het achterdek zijn enkele duiven neergestreken. Met andere woorden stof voor tussen de platen. http://www40.zippyshare.com/v/K9h9CKcK/file.html Paul de Haan.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik ben nog steeds af en toe reclames uit master tapes aan het halen. En zo kwam ik deze tegen van een "gas installateur" uit Leeuwarden. in een programma uit 1966 !!! Faber. Zitten nu in Heerenveen. als het het zefde bedrjif is. Ik denk het wel. [verborgen inhoud] Tegenwoordig is zo'n reclame "not done". [verborgen inhoud]

14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by jan V,

1974-01-27 0800-0900 TomCollins-Ook goeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-01-27 1300-1400 Tineke-Fietsen rond de tafel [verborgen inhoud] 1974-01-27 1600-1700 HansMondt-Fietsen rond de tafel [verborgen inhoud] 1974-01-27 1700-1800 Pierre Kartner-Fietsen rond de tafel [verborgen inhoud] 1974-01-27 1900-2000 LexHarding-USA interview Paul McCartney [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica 192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 694 weergaven
  16. Started by Vincent,

En eentje zonder verdere gegevens. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 915 weergaven
  17. 91 minuten Brian Anderson van 39 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750723-1100-1209-StanHaag-JoopVerhoof-StanHaagVandaag-VanuitPasiaInPlayo.mp3

• 3 antwoorden
    • 999 weergaven
  19. Started by Tino,

[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra

• 3 antwoorden
    • 726 weergaven
  20. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. en weer een dag dichter bij de gedwongen sluiting... [verborgen inhoud] hierin staan de files die ik van vrijdag 11 augustus 1967 heb verzameld Groet,Jan

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 879 weergaven
  22. Wie is er hier ingetrapt?

23. Started by admin,

Een lijstje met namen van programma's van Radio 390. Welke missen we nog? A list of programs of 390. Which one do we miss? A fort at midnight Conniff Rhythm Contine Dinner at eight Evening serenade From me to you Intermezzo Jim Reeves show Keyboard cavalcade Light and bright Lunchbreak Lunchtime request show Mary Simone hour Masters of the organ Melody fair Memory lane Music bound Music from the shows My kind of music On the scene Red Sands rendezvous Russ Conway show Saturday night at nine Serenade Spotlight Sunday story time Swing session Tea time tune Laatste update: 04-02-2012 21:12

• 3 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  24. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​ 13 december - Vinyl Show met Ad Bouman in Museum RockArt De Vinyl Show, iedere zondagmiddag om 16.00uur (na Rob Stenders) op 192Radio, staat deze weken in het teken van december 1965. Met veel programma fragmenten en verhalen van Adrie zelf, over het reilen en… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Started by Vincent,

Een aantal niet gedateerde opnames van Radio Mi Amigo uit 1978. Wie kan deze voor ons dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.