Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Alweer een flink aantal jaren geleden heeft Martin van der Ven mij twee 16mm filmpjes gestuurd met beelden van de MV Jeanine en de MV Mi Amigo. Helaas waren de filmpjes nogal beschadigd. Ik heb ze indertijd bij VCN in Soest laten inscannen en Martin heeft deze toen op youtube geplaats. Vorig jaar heb ik de filmpjes weer opgezocht, ze zo goed mogelijk schoongemaakt en ze bij het Scanpaleis in Utrecht op 4K formaat laten inscannen. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om individuele beelden in Adobe Photoshop zoveel mogelijk te restaureren en met Topaz Video AI de duidelijkheid van de beelden zo goed mogelijk te krijgen. Omdat het vandaag 31 Augustus is zet ik de beelden n…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 481 weergaven
  2. Started by Juul,

Zo ging dat a/b als het veel te warm was. Draagbare radio mee aan dek zodat de mannen konden horen of er iets mis was.

3. Started by Jan-Fre,

Hier een opname uit de eerste week dat Caroline uitzond op 558 KHz, na het verdwijnen van Laser 558. Hij is van 14 november 1985 van 11:35-13:45. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BGYZIVLFTHKX.mp3 Iemand een idee wie de dienstdoende dj is? Hij zegt zijn naam nergens. Groet, Jan-Fré

4. Started by dhadders2000,

Zijn er opnames van de beginperiode?

5. Started by Juul,

Leuk om te lezen. Ik kwam de papieren tegen.

6. Started by Albatrosstudio,

Ik heb weer eens in mijn archief gegraaid. Voor de liefhebber: de Belgische Nationale Hitparade met Sebastiaan Peters, een studiocopietje voor 28-10-1979 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GIWAVIOUEKUW.mp3 Veel plezier er mee! Douwe

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

In de H v H video kwam Harteveld, gezagvoerder Mebo 2, langs met een paar opmerkelijke opmerkingen. Ten eerste het driften in 1971 en de hoofdmotor die niet gestart kon worden, geen perslucht volgens H. Onbegrijpelijk als je via weersvoorspellingen op de hoogte had kunnen zijn van komend zwaar weer, een machinist start in de vetput een hulpmotor en dan maar lekker perslucht draaien om de hoofdmotor een paar flinke klappen op de kop te geven zodat het geheel aan de loop komt. Een beetje lucht draaien is toch een fluitje van een cent. Voor een schip dat niet vaart is dat naast een goede verankering een must om feitelijk om de dag even te doen, je weet maar nooit. Volge…

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Lokeend,

Ben Bode is deze week overleden. Hij is 66 jaar geworden. Hij werkte o.a. bij Delmare, Caroline en was eigenaar van Radio Paradijs.

• Treurig
      • Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 15 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  9. Hij was mede-schrijver van Comin' Home Baby, wat onder andere door Tom Collins als tune werd gebruikt in de uitvoering van Casey & the Pressure Group. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/3453321/2013/06/05/Jazzbassist-Ben-Tucker-82-verongelukt.dhtml

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  10. Started by Albatrosstudio,

Nieuw leesvoer!

11. Started by Jan-Fre,

Op de Belgische vrije radio Maeva praat Arie van Loon (Hugo de Groot) met Mi Amigo 272 dj Ben van Praag. 45 minuten 00-12-1982 8.00-9.00 Radio Maeva Praatstoel Arie v Loon praat met Ben v Praag (ooit gekregen van Theo van Halsema en nog niet afgeluisterd)

• 0 antwoorden
    • 824 weergaven
  12. Started by Juul,

Enige tijd geleden vroeg iemand mij of ik de backing track van Bend me shape me waar Geert de Bruin over zong nog had. Ik heb 'em weer gevonden. Laat degene die dat vroeg zich bij mij melden. Juul

13. 1 De piraat die gewoon doorging. 2 Als je het geluid van Radio Mi Amigo hoort ……….. 1 De piraat die gewoon doorging. 31 Augustus 2012 beleef je bij de Piraat die op 31 Augustus 1974 gewoon doorging. Van 09h00 tot 21h00 verzorgd Mi Amigo een programma met de terugblik op de dag dat Veronica en Noordzee er mee stopten. De afsluitende documentaire van Dirk van de Vel tussen 20h00 en 21h00 is een bijzondere productie, die niet mag ontbreken in het archief van de echte ZeeZender fan. Met dank aan Radio Visie, Hans Knot en Dick Verheul. 2 Als je het geluid van Radio Mi Amigo hoort en je hoort de jingles van Radio Mi Amigo….waar luister je dan naar? Oplossing…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by bert ree,

Wie Bert Bennett nog kent van Caroline Atlantis Mi Amigo, zo klonk hij 35 jaar later op RTVOost. "090214RTVOostToppersVanToenBertWijfjes1506-1557.mp3" Your file URL: https://pixeldra.in/u/60qfmj opname Bert Ree

• 0 antwoorden
    • 933 weergaven
  15. Bert Bennett (Radio Mi Amigo) im Interview mit Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 19. September 2011

• 0 antwoorden
    • 506 weergaven
  16. Started by scotty,

A studio tape of Bert Bennett on Mi Amigo, only a couple of weeks before he left the station. I always thought Bert was one of the best dj's on Mi Amigo. https://www.mediafire.com/?g3vew7b7bdblj3f

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by JOCOOLE,

Does anyone have recordings of Bert Bennett with Welkom in de wereld der wakkeren, also Marc Jacobs with Ook Goeie Morgen in July and August 1976?

18. Started by Helmut,

https://www.spreekbuis.nl/bert-verweij-overleden/

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 639 weergaven
  19. Kwam ik eerder vandaag tegen bij toeval...... https://www.rvdj.nl/uitspraken/19722

20. Started by scotty,

Norman Barrington presenting the Best of the Top 40 programme on Sunday March 4th 1973. Don't have the exact time but the slot was 1800-1800. http://www.mediafire.com/download.php?0nwvxf4jk4ptddm Thanks again to Vincant

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Offshoreradio Mi Amigo,

Beste leden ik weet niet of ik hier op de juiste plaats mijn vraag stel , Ik heb twee corrupte Rar Files die zijn het volgende ....... MiAmigo-19750208-1128-1232-Norbert-JoopVerhoof-ZaterdagseShowtrein-Flashbackshow MiAmigo-19750208-1200-1300-JoopVerhoof-Flashbackshow Deze heb ik nog vanuit de tijd van de offshoreradio Downloadclub. Zijn er hier mensen die mij aan deze bestanden kan helpen ? Bij deze wil ik ook melden als er mensen iets zoeken , mag je mij dat ook vragen , heb een arsenaal aan Mi Amigo progtamma's. U vraagt , jij krijgt Met vriendelijke groeten Philip Fioen . E-Mail is rma.319@live.be

• 2 antwoorden
    • 871 weergaven
  22. Gast Evers Tom
    Started by Gast Evers Tom,

Wie heeft er gisteren programa's opgenomen van Stichting Nordeney 192Radio ik ben er ook mee bezig geweest maar mis nu 14 jaar veronica 1968/1973 voor rest heb ik ze allemaal nog hartelijk bedank aan stichting nordeney was mooie moment uit een tijd dat radio nog je vriend was dus ik zoek 14 jaar veronica 1968/1973 heeft u die opgenomen mp3 zou ik ze graag in ontvangst willen nemen dank u

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  23. Started by HansK,

Goed initiatief of iedere zaterdag om 23uur de beste nummers uit de Top 40 te doen. Klein detail, jullie schrijven 1977 maar de nummers die ik beluister zijn allen afkomstig uit 1976.

• 3 antwoorden
    • 923 weergaven
  24. Started by Revenge85,

Vooral in het programma Baken 16 wordt er over de maaltijden ( lunch en avond eten) gesproken en dat zag er altijd goed uit , was dit fake of niet .Was de bevoorrading van de Mi Amigo in dit gedeelte van het laatste jaar wel goed ?? opvallend is ook dat de lieveling iedere week wordt ingesproken door Patrick V ( misschien waren de lievelingen voor 2 a 3 weken vooruit gepland?? De stemming aan boord was volgens mij in deze zomer bijzonder goed. Wie kan mij hier een deskundig😊antwoord op geven

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  25. Started by Cas,

Na vele filmpjes en foto's te hebben bekeken ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel water en olie de Windy kon meenemen? Vast wel dat iemand mij daar antwoord op kan geven. Groet, Cas.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 411 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.