Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Veel mensen vragen zich wel eens af wie die prachtige zwart/wit foto's maakte a/b van de Norderney op 31 augustus 1974. Rob Out had beslist dat er maar 1 fotograaf aan boord mocht. Dat was Ton Schutz van het ANP. Van hem zijn nauwelijks foto's bekend. Maar op een film naar ik meen van Ruud Doets, staat Ton Schutz. Ik dacht eraan toen ik van de dochter van Rob Out een prachtig boek kreeg dat Ton Schutz ooit aan Rob Out gaf met al de foto's die hij maakte. Op de eerste foto stapt hij al fotograferende aan boord. Naast hem Marion Out. Op de tweede foto de filmner van het NOS journaal en Berry Zandscholten en Atze Veenstra. Het zijn "stills" uit een film dus. Â…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] RNI-19730724-FerryMaat-HerrieMetFerry De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Laten we het een keer proberen, de gebruikelijke mix Nederbeat van bekend, onbekend, lp, b kantje enz. Wat? Lees mijn sanskriet in de bijlage en trek je eigen conclusies (bijvoorbeeld, schoon schrijven was niet zijn beste kant... ) Als je een foutmelding krijgt, open hem met je gewonde pdf reader...)
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
RNI-19711226-0000-0315-DaveRodgers-MikeRoss-TerryDavis RNI-19711226-0315-0620-TerryDavis-DaveRodgers
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Zenderproblemen, het kwam bij elke zeezender voor, bij de ene wat meer dan de andere, maar bij Radio Veronica was het maar heel zelden. Jose van Groningen (en de andere zendertechnici) had zijn zaakjes prima voor elkaar, toch moest ie soms snel van zender wisselen als een van de Continental zenders even moeilijk deed. En dat was op 9 Juni 1974 het geval, toevallig luisterde ik die dag mee en snel even een bandje op de recorder.... Radio Veronica - 9 Juni 1974 - zenderproblemen pixeldrainVeronica 1974-06-09 Zenderproblemen.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet Henk Kruize (Afbeelding "geleend" va internet)
-
-
- 13 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
In een doos met het opschrift 'Vroegah' liggen wat schoolagenda's. Ook die van het schooljaar 72-73 en het schoot me te binnen dat ik daar destijds aantekeningen in heb gemaakt naar aanleiding van de stranding van de Norderney. Het ding is sowieso helemaal volgekalkt, zowel van binnen als van buiten. Smilies, ban-de-bom logo's, de namen van favoriete popgroepen, noem maar op. De foto's van artiesten (met onder andere Iwan Rebroff, Mireille Mathieu, Seth Gaaikema en James Last!) waren vaak door mij voorzien van tekstballonnetjes met erg flauwe uitspraken, pagina's met artiesten die ik niet wilde tegenkomen zijn op elkaar geplakt. En ik had zelf nog wat foto's toegevo…
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
6095 khz radio classic Sunday met veel zee materiaal...
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Een dik uurtje Walter Simons van 9 juni 1985. Direct na het tijdsein van 1600 uur hoor je de nieuwe Satellietschijf van Benny Neyman. Maar na de piepjes van 1500 is de tweede schijf van die week te horen. Ik kom niet uit de artiest-titel. Is er hier iemand die het herkend? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
I do not know who the unidentified male DJ is who makes announcements on the recording. Caroline 819 Kim Fraser 0200-0245 UK time 11 October 1990 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ter info: Peter Brian is "The Late Great" Peter van Dam De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Uitzending op de stream van 192Radio, zondag 10 juli 2016 van 18u tot 19u. Productie Ronny Harnie Veertig jaar geleden maakten we de langste en warmste zomer van de vorige eeuw mee. 192Radio blikt 8 zomerse zondagavonden non-stop terug op deze mooie periode met de leukste hits en… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vers uit het cassetedeck, niet gecontroleerd, een boordopname: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] = Caroline-19900914-1430-1600-Rico-1600-1633-RickyJones [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] = Caroline-19900912-1800-2011-RickyJones [verborgen inhoud] = Caroline-19900913-2120-2200-RickyJones
-
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Andy Archer had een verhaal rondgestrooid dat RNI zou spioneren..... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo ben lange tijd op zoek naar een jingle van abbt en wel met de tekst : ik wil het overal met je doen maar niet onder adje bouwan top 10 wie kan mijn deze leuke jingle met me delen graag naar mijn mail johanvkoot1@gmail.com vriendelijke groet johan
-
-
- 10 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760119-0650-0720-TimRidder-veelfading MiAmigo-19760119-0738-0900-Loes-JoopVerhoof-MetStartNieuwsUitzendingen MiAmigo-19760119-0900-1000-PeterVanDam-SchijvenVoorBedrijven MiAmigo-19760119-1000-1100-Michelle-KoffieMetEnZonder MiAmigo-19760119-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag MiAmigo-19760119-1200-1300-JoopVerhoof MiAmigo-19760119-1300-1400-Michelle-MosterdNaDeMaaltijd MiAmigo-19760119-1500-1600-TimRidder-Matig
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
We gaan alweer richting 19 maart en ik hoef niemand uit te leggen dat die datum een zwarte bladzijde is in de zeezender geschiedenis. Soms gaat de gedachte wel eens naar: wat zou er met Caroline gebeurt zijn als the lady niet gezonken zou zijn ? En dan met name de Nederlandstalige uitzendingen, ik begrijp dat het koffiedik kijken is maar toch wat zou er gebeurt zijn als......... Ben benieuwd naar de reacties. Mvg Martien
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
Al een tijdje vraag ik mij af waarom Laser bij de start gekozen heeft om op de 576 KHz te gaan uitzenden. Wetende?, dat hier een sterke Duitse zender op uitzond. De zender, Suddeutscher rundfunk, zond met 300 kW uit en kwam goed hoorbaar door het signaal van Laser heen in Noord Nederland. Weet iemand hoe deze keus zo gekomen is? Of was het gewoon toeval? Theo
-
-
- 14 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
In september 1970 eindigde RNI haar uitzendingen na een forse lening van concurrent Veronica te hebben ontvangen. Er kwam een kapitein aan boord van de Mebo van Veronica. Op 5 januari 1971 komt er een tender langszij waarop een scheepstelefoon is met een dringende boodschap voor kapitein Onnes. Als deze over stapt vaart de tender met volle snelheid naar Scheveningen. Onnes wil terug om in ieder geval persoonlijke eigendommen, waaronder zijn paspoort, op te halen. Daartoe wordt een andere tender ingezet. Maar aan boord komt hij niet meer omdat de zwitserse cowboys en eigenaren van het zendschip, met pistolen staan te zwaaien. De Mebo vertrekt naar Cadzand maar keert a…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Veronica 538 fill (Herman Schoonderwalt) zijn diverse versies en remixes gemaakt. Heeft iemand een idee wie deze latere remix heeft gemaakt (2e fill achter de originele fill)? [verborgen inhoud] Groet, Peter
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Toen ik zonet dit programma beluisterde, verscheen deze foto in m'n speler. Wie 'm gemaakt heeft, weet ik niet, maar het blijft een mooie herinnering
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-