Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
De laatste tijd luister ik regelmatig naar de streams van Offshore Radio Sounds, zij hebben bijna alle programma's van de zeezenders die na 31/8/74 tot 1991 uit hebben gezonden. Leuke is dat de programma's bijna synchroon qua tijd lopen, dit ondanks dat het een compilatie van verschillende zeezenders is. ook de uur journaals staan er nog in en dan zijn 2 dingen heel helder: Het klimaat is in die 40 jaar niet echt veranderd ( ook toen in februari soms 8 graden en maanden achter elkaar stormen ) en in die tijd pleegden terroristen aanslagen, vaak dichterbij als heden ten dage, de economie stond er al die jaren ook al slecht voor, de regering viel er haar bevolking echte…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Walter Simons en Ron West. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 816 weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan Brian McKenzie RNI jingles, destijds gemaakt door Tony Allan? Bij voorbaat héééél hartelijk bedankt!
-
- 1 antwoord
- 799 weergaven
-
-
Twee opnames van Radio Caroline via de satelliet met Rico, die 5 maanden eerder nog op de Ross Revenge zat. Ik heb het tipstip van uitzending niet meegekregen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
-
-
Een dagje Radio Waddenzee live vanaf zee. 30.08.2014 0700-1000 Wiebe Barkey:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1000-1300 Geert Vogelzang:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1300-1600 Jan Berg:[verborgen inhoud] 30.08.2014 1600-1900 Marc Jacobs: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 13,7k weergaven
-
-
Caroline was sounding good during this period just after the MOA. 18th November 1974 1958-2100 Dave Owen [verborgen inhoud] 2100-2125 Tony Allan [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 829 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 20 december 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 13 december 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Met m’n blote voeten op het kouwe zeil Vroeger hadden we geen centrale verwarming. Vroeger hadden we een kolenkachel. En met wat geluk een verbinding…
-
FROM NEW YOOOOORK CITY IT'S THE GARY STEVENS SHOW ON RADIO ENGLAND Archief Vincent [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
20-02-1971 RNI testandopening [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 757 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL Mi-Amigo - 20021977 - 1200-1300 - Live Erik Beekman - Nederlandstalige Top 10 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
- 1 follower
-
-
Delmare17061979RonaldvdVlucht17001740 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 962 weergaven
- 1 follower
-
-
Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren. Op de site van [verborgen inhoud] las ik het volgende : The re-opening date of Radio Seagull was Jan…
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751228-1630-1700-Onbekend-VVVR-2jaarMiAmigo
-
- 1 antwoord
- 863 weergaven
-
-
Beste Nederbeat top 40 vrienden, Zaterdag 30 januari van 19.00 tot 22.00 uur wordt de Nederbeat Top 40 editie 2016 uitgezonden op 192 radio. Voor degene die dan geen tijd heeft, 6 februari zelfde tijd een herkansing. Na tientallen uren werk, productie, optellen, lijstjes nalopen en meer van… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 747 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 885 weergaven
-
-
Some recording with a wrong date: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Caroline-19830414-1057-1130-DaveRichards/url] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gevonden op het www ... Lang voor mijn tijd Enjoy ! [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 927 weergaven
-
-
Afgelopen zaterdag, 21 januari liep het even helemaal mis op 192 radio. In plaats van het ingeplande eenmalige programma van Nederbeat op 192 werd het programma van de week er voor uit gezonden. Ondanks alle inspanningen van de Meester himself werd het eerst een kwartier stil, en daarna restte er niet veel tijd meer. Omdat het programma niet herhaald wordt hieronder voor de liefhebbers een link naar wetransfer waar je het hele programma kan downloaden, als extra service en een opwarmertje voor aanstaande zaterdag Veel luisterplezier, en zaterdag dus, 3 uur Nederbeat in de Nederbeat top 40 vanaf 19.00 uur. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
Ik kwam op m'n computer nog wat files tegen die ik jaren geleden heb gedigitaliseerd van tapes die ik van Ad kreeg. Zo ook "tape 340". Er zat een korte notitie bij "blokjes Leo-zeezenders……" Ik denk dat het ten tijde van de VOO was. Ik vind het niet zo bijster interessant, het voegt niet echt wat toe bij alles wat we al wisten. Maar ja, er zijn hier mensen die alles wat "los en vast zit" sparen. Dus ik heb de "wav" file even in mp3 gezet en voor het gemak tussen de afzonderlijke blokje een 1 kHz toon gezet. "handig hé?" AUB. Ik weet verder niks van de file voor welk VOO programma het was. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 922 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 919 weergaven
-
-
Vandaag 30 jaar geleden werd er gestaakt op de Ross Revenge. Er was nl alweer geen aflossing gekomen. Dus maar nonstop muziek, maar wel nieuwsuitzendingen. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 01 04 1977 1100 1200 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-