Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Hoogtepunten van 1964 tot 1990, 10 afleveringen gemaakt door Paul de Haan: [verborgen inhoud] Link geldig tot 17 januari 2016
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De volgende avond met de Steve Merike Show met 35 minuten Chrispian St John als bonus. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veronica1224-19990826-HenkVanDorp01011970NieuwjaarsNacht0400 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jan Fre Vos London10121966TonyBlackburn-LeePeters12051310 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Kan iemand de UK TOP 40 van 21-11-15 aanbieden als download? Alvast nu al hartelijk dank
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo Allen, ik heb via de nieuwsgroepen gisteren de cd Het grote Bull Verweij interview gedownload maar alle tracks staan door elkaar. weet iemands juiste volgorde van de tracks? Heb al op het internet gekeken maar kon het nergens vinden.
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
In het archief van Ad Couwenberg zitten deze 12 minuten airchecks van zondag 14 Februari van RNI: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Knipseltje uit de Leidse Courant 9 Juli 1973
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Afgelopen dinsdag zijn er testuitzendingen begonnen van Radio Seagull op 1395 kHz vanaf de Jenni Baynton die voor anker ligt bij de Pollendam, een strekdam die ongeveer 7 km vanaf Harlingen ligt richting Terschelling. Om 10.28 uur waren de eerste geluiden te horen. Je hoort het inschakelen van de zender en de eerste anderhalf uur van de testen inclusief onderbrekingen. De zender is een Telefunken van 10 kW die in verschillende sterktes kan worden gebruikt, verstelbaar in trappen van 2,5 kW. Klik op onderstaande link. De opnamen zijn gemaakt in Leeuwarden. http://www.mediafire.com/?743jvb648egk55l Theo
-
Een serie radio opnamen met uit elk jaar een uitzending Helaas geen exacte datums beschikbaar.Heb het niet kunnen achterhalen. Maar dat maakt deze luister uurtjes niet minder leuk. De opnamen variëren van 15 minuten tot anderhalf uur. 1965 [verborgen inhoud] 1966 [verborgen inhoud] 1967 [verborgen inhoud] 1968 [verborgen inhoud] 1969 [verborgen inhoud] 1970 [verborgen inhoud] 1971 [verborgen inhoud] 1972 [verborgen inhoud] 1973 [verborgen…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Als dit ooit het plan was dan is dat erg ? later zelf even lezen. Documents reveal the government considered shelling the pirate station over fears it would broadcast slurs over his alleged affair Wilson’s government considered threatening to shell the abandoned sea-fort Other plans involved dropping Marines on to the disused naval fortification off the Suffolk coast in order to bring about ‘the surrender of the occupants’ The government’s focus on Radio Caroline coincided with the station launching a smear campaign against Mr Wilson [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Mi Amigo 18-07-1978 Baken 16 Marc Jacobs studio opname Wim
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
1977 02 08 Radio Mi Amigo 1200-1400 Baken 16 Marc Jacobs, Afl. 136 Veel luisterplezier! [verborgen inhoud] Link geldig tot 14 juli.
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Suf: ik vergeet dit aldoor al te vragen. Zijn er opnamen van het programma dat Will Luikinga deed bij RockArt? Zou die graag hebben voor mijn archiefje omdat ik tijdens dat programma mijn studio-miniatuur aan de Stichting Norderney overhandigde.
-
RNI-19711022-1759-1800-HansTenHooge-Driemaster RNI-19711022-1800-1900-DaveRodgers-DriveTime-(1800-NewsByNicoSteenbergen) RNI-19711022-1900-2000-DaveRodgers-DriveTime-(1900-NewsByPaulMay) RNI-19711022-2000-2004-MikeRoss-TargetTen-(2000-NewsByPaulMay) [verborgen inhoud] groet, Hans
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
We hebben de foto's die Harm ten Brink op ons verzoek maakte tijdens de Veronica reünie afgelopen 30 augustus 2014 op onze website geplaatst. De foto's dragen allemaal een naam met de mensen die op de foto staan. Via de button foto's zijn de foto's te zien. Foto's : ©Harm ten Brink i.o. Stichting Norderney. Foto: Harm en Francis Bouwman ( Veronica discotheek ) foto: © Juul Geleick
-
​Op 30 augustus 2014 hielden we weer onze 5 jaarlijkse reünie voor alle mensen die vanaf 1960 t/m 1974 bij Radio Veronica hebben gewerkt. Hier is de staatsiefoto voor onze studio die we vanaf 1969 t/m 31 augustus 1974 in gebruik hadden. Foto: ©Harm ten Brink … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Burgemeester Eberhard van der Laan wenst het Veronicaschip de Norderney 'behouden ligplaats' toe aan de NDSM-pier in Amsterdam. Van der Laan blijkt een hardcore-fan van zeezender Radio Veronica. Maartje Hofhuis interviewt hem. Ook te zien: Jeroen Pauw, Nimet Akdemir, Lex Harding. Gefilmd door Jaap Jansen per iPhone op zondag 8 december 2013
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vraag me af of deze twee RNI medewerkers niet dezelfde persoon zijn. Zo ja, welke naam is dan juiste. Iemand die het weet?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Rene Bakker met 3 om 3. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In de huidige tijd wordt iedereen gescreend ,Ik vraag me af om dj's en personeel na 31 aug 74 gescreend werden en hoe ging dat (bij o.a Mi Amigo , Monique ) was iemand te vertrouwen ? Ik kan me voorstellen dat zoiets toen een probleem moet zijn geweest voor de mensen in Spanje (Mi Amigo) maar ook voor de mensen aan boord
-
Toepasselijk voor deze tijd. Tijd ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1962 11-18 FredVanAmstel - Paradepaardjes.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-