Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.015 discussies in dit forum
-
Het REM-eiland (1964) bron: Nationaal Archief Klik op het foto:
-
- 1 antwoord
- 881 weergaven
-
-
De foto's, die ik maakte op die bewuste 15-de April staan nu op Flickr : https://www.flickr.com/gp/141014440@N05/95Y1ApM452 Met onder andere foto's van Ad Bouman, Ruud Doets, Eddy Becker, Bart van Leeuwen, Jurg van Beem. Met dank aan Juul en Swanet om de namen, die ik niet wist, duidelijk te krijgen. Ik ontdek nu dat er nog één naam is, die ik niet (meer) weet. En dat is de naam van de man tussen Bart en Ad in de onderste foto. Voor zover ik me kan herinneren werkte hij bij Radio 192.
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik heb 58 foto's toegevoegd aan mijn album met foto's van de Radiodag in 2005. Je ziet foto's van David Williams, Martien Engel en Michael Bakker, Sietse Brouwer, Trevor Adams, Ken Baird en Ian Biggar, het RNI team uit 1970 (Andy Archer, Rob Eden, Duncan Johnson, Spangles Muldoon, Michael Lindsay, Jan Harteveld en Joop du Pau), Herbert Visser in gesprek met Maurice Bokkebroek en Jan van der Meer en tenslotte Graham Gill, terwijl hij Way back home zingt. Je kunt de foto's hier bekijken: https://flic.kr/s/aHBqjAbSai Het RNI 1970 team :
-
-
- 3 antwoorden
- 529 weergaven
-
-
k heb 26 foto's toegevoegd aan mijn album met foto's van de Radiodag in 2006 (en ook alle reeds bestaande foto's vervangen). Je ziet foto's van Hans Hendriks, Martin Green, Ferry de Groot, Jelle Boonstra, Johnny Moss (Lewis), Bob Noakes, Don Stevens, Robbie Owen, Noam Tal, Chris Pearson, Richard Staines (Steve Silby), Keith York, Gil Katzir, Guy Starkey, Kas Collins (Kas van Iersel), Nigel Harris, John Dwyer, Hans Knot en Martin van der Ven. Je kunt de foto's hier bekijken: https://flic.kr/s/aHBqjAbC7U Ferry de Groot : Het VoP team met Hans Knot:
-
-
- 2 antwoorden
- 608 weergaven
-
-
Ik hoop dat het lukt, geen ervaring met Flickr..... maar het staat nog wat door elkaar, maar toch, denk dat jullie hier een indruk krijgen hoe de studio er nu uit ziet. Er moet nog wat weg gewerkt, aangepast, maar in grote lijnen is dit wat het moet zijn in de studio van Nederbeat op 192... Hier staan de foto's klikken dus...
-
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Van Werner Tschoepe had ik de negatieven gekregen van de foto's, die Kurt eind Juli 1978 tijdens Zeezenders 20 gemaakt had. Ik heb deze ingescand en naar Martin vd Ven gestuurd, die ze heeft toegevoegd aan (eigenlijk vervangen op) zijn album met foto's van Kurt op Flickr. Ik heb ze ook op mijn Flickr account toegevoegd : https://www.flickr.com/photos/141014440@N05/albums/72177720308863940
-
-
- 4 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
In de jaren 60 had een slimme ondernemer een handeltje door mensen op de Scheveningse boulevard de mogelijkheid te bieden met een verrekijker naar het Veronica schip te laten turen. Ik herinner me dat je het schip normaal gesproken wel kon zien liggen, aan de horizon. Volgens mij ken ik eigenlijk geen foto's waar het schip 'nu eenmaal' op de achtergrond te zien is, in de verte. Zijn die er inderdaad nauwelijks?
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
We hebben de foto's die Harm ten Brink op ons verzoek maakte tijdens de Veronica reünie afgelopen 30 augustus 2014 op onze website geplaatst. De foto's dragen allemaal een naam met de mensen die op de foto staan. Via de button foto's zijn de foto's te zien. Foto's : ©Harm ten Brink i.o. Stichting Norderney. Foto: Harm en Francis Bouwman ( Veronica discotheek ) foto: © Juul Geleick
-
In een nieuwsgroep kwam ik het verhaal tegen van een Britse radiofreak die in juli 1970 de Veronica-studio's aan de Utrechtseweg bezocht. Zijn foto's zijn niet echt van een geweldige kwaliteit, maar toch aardig om te zien, lijkt me: http://www.campaignforindependentbroadcasting.co.uk/veronicastudios-1970/ Paul
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het eerste album met zwart/wit foto's uit de privéverzameling van Hans Meijering. Een set over de 5 Veronica studio's in Lapershoek. Dit zijn allemaal kleine zw foto's. Met dank aan Hans voor het delen. 5 Veronica studio's in zwart/wit Hans Meijering
-
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
-
-
75 photos © Christian Bergmann - 6 april 2024 Groeten Martin
-
-
- 2 antwoorden
- 530 weergaven
-
-
102 photos - © Christian Bergmann - 30th and 31st March 2024 Groeten Martin
-
-
- 1 antwoord
- 580 weergaven
-
-
5 photos © Christian Bergmann - 6 april 2024 Groeten Martin
-
-
- 31 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 3 followers
-
-
76 photos - © Christian Bergmann - March/April 2024 Groeten Martin
-
- 0 antwoorden
- 335 weergaven
-
-
Veel mensen vragen zich wel eens af wie die prachtige zwart/wit foto's maakte a/b van de Norderney op 31 augustus 1974. Rob Out had beslist dat er maar 1 fotograaf aan boord mocht. Dat was Ton Schutz van het ANP. Van hem zijn nauwelijks foto's bekend. Maar op een film naar ik meen van Ruud Doets, staat Ton Schutz. Ik dacht eraan toen ik van de dochter van Rob Out een prachtig boek kreeg dat Ton Schutz ooit aan Rob Out gaf met al de foto's die hij maakte. Op de eerste foto stapt hij al fotograferende aan boord. Naast hem Marion Out. Op de tweede foto de filmner van het NOS journaal en Berry Zandscholten en Atze Veenstra. Het zijn "stills" uit een film dus. Â…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Onze nieuwe flickr pagina met foto's uit het archief van Hans Knot, Rob Olthof en Martin van der Ven. Inmiddels met meer dan 550 foto's en er komen nog veel meer in de loop van de komende maanden: Offshore Radio Revisited Geniet ervan Martin
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Daarom ook the Walkers met there's no more corn on the brassos er in, die heb jij toch ook mee geblèrd in je jeugd? Tevens de ook zo goede Rob Hoeke, Q65, Outsider, Tee Set Beatniks, Bobby Green Selection.... niet allemaal bekend? Reden te meer om af te stemmen op 192 radio zaterdag 8 maart om 19.00 of nog beter.... laat m gewoon aan staan vanaf nu Veel luisterplezier!
-
Helaas is er ergens een fout geslopen en is de uitzending die ik gister heb opgestuurd van Nederbeat op 192 die ingeprogrammeerd had moeten worden 12 juli om 19.00 niet uitgezonden. In plaats daar van is de uitzending van de vorige 2 weken nogmaals uitgezonden. In overleg met Ad besloten dat hij niet vloekend op de zaterdagavond met hamers naar zijn bandrecorders moet gaan omdat we er ver te laat achter waren. In plaats daarvan houden jullie de uitzending tegoed en gaat die de komende week draaien, met o.a. C+B, CUB, Fred de Wilde, Outsiders, Free, etc etc. Wat in het Veronica vat zit word alleen maar betere jenever zoals bekend, dus niet getreurd, volgende week is ie aa…
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Veronica-192-19720923-Top40-LexHarding Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Veronica - 1973-12-00 Gast dj in de Willem Keukenhof show Kort fragment Met Fiet Peters - Peeters (cassette) https://pixeldra.in/u/Gqc9gH
-
- 0 antwoorden
- 764 weergaven
-
-
Opname van Douwe Dijkstra; ProgrammePartsOfAllStations-Incl.Jingles Zoals de omschrijving al aangeeft: diverse fragmenten en jingles van verschillende zeezenders.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In een ander topic schreef Paul de Haan: Goede raad is, gelijk men zegt, duur, maar in dit geval zeker niet. Ik zal de goede raad van dhr. De Haan dan ook willen volgen. Ik ben zeer geïnteresseerd in de radiopredikaties van ds. Gerrit Toornvliet, tot 1968 predikant in de Gereformeerde Kerken. Is er iemand die mij kan helpen aan geluidsfragmenten van uitzendingen van Toornvliets "Stichting Radiogemeente Bloemendaal", in de jaren zeventig en in 1980 o.a. in de ether gestuurd door Capital Radio, Radio Mi Amigo, Radio Caroline en - incidenteel - Radio Veronica? Er hebben enkele fragmenten op deze site gestaan, maar de links naar die fragmenten zijn in veel gevallen 'dood…
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
On this tape 19 min airchecks followed by Caroline Countdown with Dave Lee Travis 1966 05 21 total time 56 min https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b5c2318d-0fae-457b-8c12-07a0566c6320
-
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Fragment Fragment-2 Fragment-3 Fragment-4 Fragment-5 Fragment-6 Fragment-7 Fragment-8 Fragment-9 Fragment-10 Fragment-11 De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra Kan iemand ze omschrijven?
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Naar aanleiding van het overlijden van de dj zonder stem Frank de Laet (zie ook andere discussie) hier nog 3 andere programma's opgenomen aan boord van het zeilzendschip Artemis tgv 40 Jaar Mi Amigo voor de kust van Oostende. De interviews werden de week nadien uitgezonden via Antwerpen FM. De opname van Peter van Dam is onvolledig daar een zekere Bert Ree te laat was om op te nemen. Wie het programma compleet heeft, graag. "140604AntwerpenFMMA40TonSchipper000-200.mp3" Your file URL: https://pixeldra.in/u/Lq7mEB "140603ANTWERPENfmMAPeterVanDam110-200.mp3" Your file URL: https://pixeldra.in/u/8fwf5L "140606AntwerpenFMEricHOfman000-200.mp3"…
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-