Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Vorig weekend heb ik een stapel Hitweken gekregen. In eentje staat een paginagroot artikel van hun reis naar Radio London. Hier kan je het verhaal lezen.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Henk-Anna Loog,

Het was Vrijdag 30 Augustus 1974, net een paar dagen na mijn 19e verjaardag, ik had een dag vrij genomen bij mijn baas want ik wilde de laatste 30 uren van Radio Veronica integraal opnemen, maar ja ook Radio Noordzee en Atlantis stopten die dag en 3 zenders opnemen dat ging niet, ik sprak af met Douwe Dijkstra dat hij Radio Noordzee op zou nemen en met Dick Overkerk dat hij de Kortegolf service van RNI op tape zou zetten, en dat we later de banden zouden ruilen. Een flinke voorraad banden ingeslagen, van 25 Augustus tot Vrijdag 12 uur op Vrijdag op goedkope Shamrock band van 6,99 Gulden en de laatste 30 uur op 5 dure (19,95 gulden) Scotch Dynarange banden omdat ik dacht d…

• Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 45 antwoorden
    • 5,3k weergaven
  3. ik ben aan het luisteren maar kan het niet de hele dag is er een mannier dat je het toch op kan nemen bijvoorbaat dank afz john de goede alias zeezenderjunk

• 2 antwoorden
    • 988 weergaven
  4. Started by wim1958,

Doordat vandaag de lente begint moest ik vanmorgen opeens denken aan een van de mooiste Nederlandstalige albums die ik ken, "Hoe sterk is de eenzame fietser" van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh Iedere nieuwe lente is alles nieuw voor mij, want de winter is dood, het oudjaar is voorbij. Ik voel het nieuwe licht, ik verander van gedachten. Ik volg een nieuwe liefde, ik verander van gezicht. Ik weet nog goed dat toen de lp uit kwam deze een enorme indruk op me maakte omdat het zo mooi het terug kijken op je leven verwoordt.En nu ik ouder ben is dit gevoel alleen maar dieper geworden. Destijds is op Veronica veel aandacht gegeven toen de lp uit kwam. Ik v…

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by Juul,

Niet mijn favoriete weer. Aan boord was dat natuurlijk wel lekker, een fris windje en wat ontspanning. Cees Manintveld ging een stukkie fietsen en Lex ging vissen. foto: © Stichting Norderney

• 20 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

Vandaag bestaat het verschijnsel zeezender exact 60 jaar. Op zaterdag 2 augustus begon Radio Mercur uiteindelijk met haar uitzendingen vanaf de Cheeta. Uitzendingen begonnen om 18:00 uur. Echter... na 5 minuten gaat de zendbuis stuk en is het alweer afgelopen. Er wordt keihard gewerkt en 31 minuten later is het station terug in de ether. Alleen werd er de rest van de avond met beduidend minder vermogen uitgezonden, zodat veel luisteraars het FM geluid niet meer kunnen ontvangen. De eerste reclame is voor Flink afwasmiddel rond tien voor zeven die avond. Radio Mercur 1958.08.02 1800-1805 Start van de uitzendingen Radio Mercur 1958.08.02…

• 10 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  7. Gast loky
    Started by Gast loky,

Wie heeft er voor mij de hoesjes uit de Dureco serie Veronica gaat door! uit 1975. Grt Rieni.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Juul,

Ik ben zo blij dat ik niet op de Norderney zit. Respect voor al die mannen en vrouwen die op zendschepen zaten. foto: © Stichting Norderney

9. Started by MvdVen,

86 foto's "Hofstede 'Oud-Bussum' op 31 augustus 2014": https://www.flickr.com/photos/offshoreradio/sets/72157647161374735/

• 0 antwoorden
    • 957 weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Ik was net in Pathé Groningen voor de film over het Holland Pop Festival dat vandaag, morgen en overmorgen precies 50 jaar geleden werd gehouden in het Kralingse Bos in Rotterdam. In de film viel mij een jongen op die een t-shirt aan had met daarop de tekst: Bring Back Caroline Film gaf een mooi tijdsbeeld. Uit die tijd (voor wie 'm nog niet heeft): RNI 1970.06.24 0610-0642 Roger Day

• 8 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  11. Started by cdb,

1963-10-11

• 2 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  12. Deze vraag kwam eigenlijk net bij me op en ik wil hem graag aan Juul stellen. Juul, als jullie opnamen met de dj, in Hilversum, was dan het geluid in de koptelefoon van de dj in stereo? Ik heb het gevoel dat jullie dat ingeschakeld hadden op mono. Ik denk dat dit aan boord anders moet zijn geweest want ik heb diverse life uitzendingen van boord gehoord waar Klaas Vaak platen draait waar duidelijk een kanaal van de platenspeler niet goed werkt waardoor b v complete zang of gitaar partijen weg viel. Ik kon daar nooit goed tegen want het verknoeide heel de plaat. Ook begreep ik nooit waarom dat niet opgemerkt werd. Zojuist schiet me ook te…

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  13. Afgelopen zaterdag liep het niet helemaal zoals de bedoeling is, de start was van een oud programma, maar na een berichtje naar 'boordtechnicus' Ad B startte uiteindelijk het juiste programma. Zaterdag gaan we er van uit dat alles in orde komt zodat ook het door Rob Schel aangeleverde plaatje dat de DDT golf van de jaren 60 heeft overleefd kunnen horen. Voor wie dit raadsels zijn, dat is voorlopig ook de bedoeling

• 1 antwoord
    • 914 weergaven
  14. Started by wim1958,

Toen de Norderney destijds in mijn toenmalige woonplaats Dordrecht lag werd alles van binnen er uit gesloopt. Buiten lagen de resten van de boordstudio. Ik heb toen als aandenken deze houten rekjes mee genomen . Later had ik spijt dat ik niet meer meegenomen had, het werd immers allemaal weggegooid !! Maar goed.... ik koester deze twee rekjes en ik bewaar er wat zeezender cassettes in omdat de maat zich er zo voor leent . Wim de Lang

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

RadioCaroline 1990.04.12-13:00-14:00-HowardButler

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by jonmyer,

At Radio Caroline's Stonehenge Festival in 1974 a musician called Howard Phillips performed. One of the Caroline guys recorded him singing a song called “Let The Music Roll” which was later played on the station quite a lot. In August 1974 Howard visited the Mi Amigo and played live on one of the shows. I have just heard from a friend of Howard's. Apparently he died on Saturday 4th November. The friend is asking if anyone has a recording of his Caroline performance. I don't have a recording. Can anyone help? I think it was Andy Archer's show on 21st August. Many thanks, Jon

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 909 weergaven
  17. Started by huppiedos,

Lees net het volgende bericht op de website: This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources. Dat betekend, voorlopig geen 192 radio? vr.gr.anne

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Juul,

bron; Spreekbuis. https://www.spreekbuis.nl/jan-de-boer-overleden/ Vreselijk, een dag voor z'n pensioen.

19. Started by hans558,

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik vind in ons archief een paar foto's die Ad Bouman maakte. Maar ik heb geen idee in welk jaar dat zou kunnen zijn. Van belang zijn de volgende data 1. Ad kwam in november 1965 in dienst 2. we zonder nog uit op 192 mtr 3. En Caroline lag kennelijk ergens aan een kade. 3. ik zie Ad op deze foto rechts samen met de Ton de chauffeur van de drive in bus. Iemand een idee ?

21. Started by Juul,

Beste Veronica zeezender vrienden, ik roep jullie hulp in. Ik kwam een band tegen waarop fragmenten staan die de tweede kamer debatten betreffen. Dat was dus 973 Daar achter stond nog 51 minuten van Lex met Muziek Express. Ik heb e.e.a gedigitaliseerd en heb even snel geluisterd. Dit is wat ik hoorde: Op het eind van de opname. 1. Drive in spot door Will Luikinga over zat 1 en zon 2 sept. 2. een Barry White single ( I'm gonna love you .....) die Hit tip was van Tom Collins Nu nog effe de datum....................dank voor jullie mee denken. Ik denk de laatste week van augustus 1973 https://pixeldrain.com/u/a…

22. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

De opnamen van Radio Seagull die werden gepubliceerd op de Radio Caroline Mailinglist, werden door de week verzorgd door Alan Sheead uit Engeland en in het weekend door Charles van Doornewaard en Jelle van Schijndel. Alan heeft aangekondigd ermee te willen stoppen. Het wordt teveel. Ook Charles gaat binnen niet al te lange tijd stoppen. Alleen Jelle blijft over, maar kan de kar niet in zijn eentje trekken. Daarom zoeken we nieuwe mensen die mee willen doen. WIE WIL HELPEN SEAGULL OP TE NEMEN? Het gaat om opnamen op reguliere basis, b.v. een ochtend per week, een aantal shows e.d. op vaste tijden. Als je belangstelling hebt, neem dan contact op met Ray…

• 0 antwoorden
    • 838 weergaven
  23. Started by Juul,

Beste mensen, Ik ontdekte in m'n dBase een paar verkeerde data. Er is iets fout gegaan . Het zijn allemaal opnamen van RNI. Kunnen jullie helpen om ze wel de goede datum te geven. Het kan nl niet 13dec69 zijn. Ook de freq. 6200 Mhz is fout moet natuurlijk 6200 Khz zijn Dit is de eerste. ( later vandaag heb ik er nog meer. ) https://pixeldrain.com/u/UaRZyvx9

24. Started by Juul,

Ik spreek en versta geen Frans. Dus nu heb ik een probleem. Kan iemand deze paar seconden voor mij vertalen? Ik begrijp dat er een uitzendtijd van het programma "Tour de chant" genoemd wordt. Dank, http://www28.zippyshare.com/v/58919601/file.html

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. Started by Jan van Heeren,

Veronica werd in 1972 sponsor van hockeyclub HYS in Den Haag. Dat gebeurde op een moment dat het binnen de club nogal rommelde. Spelers, bestuur, de vorige sponsor en andere betrokkenen hadden allen andere visies die niet langer verenigbaar bleken. Zodoende splitse de club zich in tweeën. In Veronica werd een nieuwe sponsor voor HYS gevonden en "HYS Veronica 538" was een feit. Op 12 oktober 1972 werd de nieuwe naam in restaurant Le Pirate op de Pier gepresenteerd. Rob Out vertelde dat Veronica de club niet financieel ging steunen, maar dat het ging om promotie via de zender en het blad. Misschien zou 'promoting' dan ook een beter woord zijn dan sponsoring, aldus Out…

• 0 antwoorden
    • 891 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.