Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Herinneringen aan de zeezenders - Met Rob Olthof in Scheveningen 14 mei 2010 - In gesprek met Martin van der Ven

2. Started by Vincent,

Datum onbekend, uurtje Baken 16 met Herman de Graaf, Wie weet wat de uitzenddatum is mag het zeggen. [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Ik zat net een Frans van der Beek show uit juli 1974 te luisteren. Frans zegt dat de techniek in handen is van Herman van der Velden, onder supervisie van Dick Boll. Wie was die Herman van der Velden eigenlijk? Wellicht is er iemand die het weet. Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Voor wie in de rij van berichten er over dit gemist heeft even een apart bericht, want dit prachtige werk van onze webmaster Per Bos mag niet onopgemerkt blijven. http://www.norderney192.nl/nederbeat_top40lijst.html

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Aanstaande zondag 1 september, the day after the night before, het < een> RNI verhaal 1970-1974 op het LPAM station Radio 220 via 1179 khz middengolf vanuit Buitenpost Fryslan< met zwemdiploma> om 14.00 uur. Deze bijna 3 uur durende docu kijkt dmv vele fragmenten en toepasselijke muziek terug op het kleurrijke radiostation vanaf de Mebo 2. Ik produceerde deze docu voor het Vlaamse station KFM Kortrijk in 2015. Nu dus in de herhaling. Foto Kees Pronk. Paul de Haan.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. Leuk : LINK VERWIJDERD Te downloaden tot 17 augustus 2015.

• 0 antwoorden
    • 715 weergaven
  7. Beste allemaal, Op [verborgen inhoud] wat van Radio Noordzee Internationaal. Misschien had je dit nog niet, misschien wel. Komt van een oud cassettebandje dus de kwaliteit is niet geheel "koosjer". Zijn wat reclameboodschappen die destijds op RNi zijn uitgezonden, aangevuld met wat materiaal waarin ook o.a. Alfred Lagarde te horen is. Ook de Engels(ch)talige service van RNi komt aan bod. Groet Hans

8. Ik pak graag op zijn tijd het prachtige Veronica foto boek van Hans Becker uit de kast omdat het me herinnert aan een periode die me zeer dierbaar is. In het voorwoord zegt Hans dat zijn eerste kennismaking met Veronica een Lexjo special was met muziek van Buffalo Springfield en CSN&Y. Nu vraag ik me af of die special ergens bij iemand bewaard is gebleven.

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  9. vind je hier: [verborgen inhoud] Groet, Jan

• 0 antwoorden
    • 888 weergaven
  10. Started by Jan van Weeterloo,

Hier bij het gedrukt exemplaar van de Nederbeat top 40. Mocht je het hebben gemist, 3 februari 19.00 herkansing

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Ook nieuw op de Videostream Norderney 192 het tweede en laatste deel van uitzendingen over Gerard van Dam in het programma Offshore Radio Files.Gerard van Dam met zijn verhaal over RNI, Radio Caroline, Radio Atlantis en natuurlijk Radio Delmare. In deel twee blikt Gerard vooral terug op de wilde, onzekere en turbulente tijd met Radio Delmare. De inbeslagnames, het op drift raken van schepen, het ‘terughalen’ van inbeslaggenomen apparatuur bij de Domeinen en de moeizame verhouding met de medewerkers. “Actum Agere” is een dvd gemaakt door Leendert Vingerling, Jan Kat en Alex van den Hoek. Nu bij Norderney 192 in de bewerking van Jan Hariot voor de Offshore Radio Files. [ve…

• 0 antwoorden
    • 973 weergaven
  12. Started by PowerMusic,

Hallo Allen, ik heb via de nieuwsgroepen gisteren de cd Het grote Bull Verweij interview gedownload maar alle tracks staan door elkaar. weet iemands juiste volgorde van de tracks? Heb al op het internet gekeken maar kon het nergens vinden.

13. Started by Pd2pk,

Hallo Radiovrienden , Het is alleen Bolten als er John voor staat..... Deze gedachten kreeg ik vanmiddag in een platen / singlebak in Heiloo. Hoera vakantie dus op de fiets naar Heiloo , een afstand van 20 kilometer en mooi weer , gewoon naar de kringloop leuk !. Omdat ik tegenwoordig aparte vondsten heb ( Mi Amigo ) sleutelhanger nu dit reclame pareltje van lang geleden . In de singlehoes een flexi disc van de Dizzy Man's Band , sponsor John Bolton ? ...... Zou kunnen het is reclame tenslotte , in elk geval was deze John Bolton een adverteerder van Radio Noordzee , en de woorden Bolton is alleen Bolton als er John voor staat ach Tony Berk.…

• 0 antwoorden
    • 717 weergaven
  14. Over een klein half uur is het 53 jaar geleden dat Ad Bouman en ik in de auto naar Scheveningen scheurden. Indrukwekkend was het. De dag erna schreef Frans van der Beek een leuk stukje in 'de Gooi" (Gooi en Eemlander)

15. Started by Vincent,

Wie heeft er het laatste uur van Radio Monique op 25 november 1987? Of weet wat de laatst gedraaide plaat was die dag?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 16 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Boekrecensie: Ferry Eden: Mi Amigo - De Vlaamse Tack van de zeezenders Het fenomeen "zeezenders" is al bijna drie decennia geschiedenis. Des te meer boeken over dit fascinerende tijdperk er jaar na jaar verschijnen. Het laatste werk van Ferry Eden valt ongetwijfeld op en is een must voor alle geïnteresseerden. De eerste keer dat ik het in mijn hand hield, had ik het gevoel dat het kerstmis was. Allereerst valt het groter dan A4-formaat positief op. Een harde kaft bevat de 200 pagina’s aan glanzend papier. De tekst, geschreven in het Nederlands, is prettig om te lezen en bevat talloze details. Ferry Eden, een jarenlange medewerker van Mi Amigo en dus een bevestig…

• 19 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  17. Ik steek het nooit onder stoelen of banken, Lex Harding is mijn ultieme radio held. Ik begon hem te volgen in 1970 op 12 jarige leeftijd en hij heeft mijn muzikale smaak gevormd. Als je mij vraagt wat ik zijn mooiste radio programma vind wat ik me kan herinneren dan is er maar één waar ik meteen aan denk. Dat is de life uitzending waarbij hij het dek van de Norderney op gaat en beschrijft wat hij allemaal tegen komt. Dit vind ik prachtige radio, gemaakt vanuit het hart en in een tijdperk wat me heel dierbaar is. Wim de Lang

• 27 antwoorden
    • 5,4k weergaven
  18. Zie de bijlage, dit mag NOOIT gebeuren!!!!! http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CKNTABERKI4X.mp3

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by wim1958,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de prille begin tijd van Radio Caroline in 1964. En dan bedoel ik de voorbereidingen en de eerste uitzend dagen. Het fascineert me. Ik zou zo graag wat opnamen terug horen van die eerste dagen, is dat bewaard gebleven bij sommige van jullie? En wat ik me afvroeg, leeft Christopher Moore nog? Wim de Lang

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by wim1958,

Ik wilde hier eens hulde brengen aan Dirk van Dijk met zijn heerlijke programma Play Back . De manier waarop dit gebracht word heeft voor mij iets huiselijks . Het straalt een bepaalde geborgenheid uit . Ik weet niet of Dirk en zijn medewerkers op dit forum meekijken of doen , maar ik wilde dit even laten weten . Zou Dirk een eigen website hebben ?

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  21. Started by Alex,

Ook deze LP zal niet nieuw en al eerder gedeeld zijn. Maar voor de liefhebbers toch nog een keer. Met dank aan Piet Treffers, Het Radio Monique Album uit 1986, over de start en het eerste jaar van Radio Monique. Ook hier geldt weer: Het gaat om het delen en het nogmaals plezier hebben aan zaken wat ons vroeger bezighield. [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 5,4k weergaven
  22. Started by Vincent,

Zoals de zaken er nu voor staat komt het boek over Radio Monique van Ferry Eden voor de zomervakantie uit. Het was veel meer werk dan verwacht maar de tekst is eindelijk klaar en binnenkort wordt er gestart met de opmaak. Er wordt nog wel gezocht naar een aantal foto's/illustraties. Wie kan daarbij behulpzaam zijn? Het gaat om het volgende: Een foto van het WLS gebouw in Kluisberg. Een foto van de stacaravan van Radio Monique Oudenaarde en van het gebouw dat zij in gebruik hadden. Een goede scan van de cover van het blad Topics van Luk Vandriessche en als het kan ook een foto van deze meneer. Alles is welkom, maar In verband met de rechten liefst eigen materiaal of indien…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 412 weergaven
  23. Het REM-eiland - RTV Noordzee (1964) - 96 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

24. Nu 31-8-2024 met rasse schreden nadert valt het mij op dat in de diverse groepen veel aandacht is voor de zeezenders Veronica en Mi Amigo met vele artikelen en special event uitzendingen. RNI, Radio Nordsee International , wordt nauwelijks genoemd. Toch zijn het de uitzendingen vanaf deze kleurrijke Grunninger coaster < Gr coaster is een type aanduiding en niet perse de plaats van bouw van het schip> die voor veel reuring zorgden. Veel reuring maar ook veel vragen die samen zijn te vatten in de twee vragen: "Wat had dat Zwitserse duo hier eigenlijk te zoeken en hoe konden de Verweijs zo naief zijn er heel veel geld in te pompen en daarmee het peerd van Troje binnen haalde…

25. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik kwam dit filmpje tegen over de Norderney. Het zou daar hebben gespookt volgens de maker van dit filmpje. Beetje vreemd verhaal.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.