Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Ik ben nog steeds druk doende om alle programma's af te luisteren om de reclames eruit te wippen. En het programma koffietijd van 13 november 1963 leverde iets heel aardigs op. Tineke kondigt aan;"Je hebt een grote Veronica op 192 mtr. maar er is ook een kleine Veronica luister maar naar Bob van Berkel'. En inderdaad het is op het lijf van Veronica geschreven. Er is behalve de hoes van de single niks te vinden op Internet. Ik denk dan "hoe zou het Bob van Berkel later zijn vergaan?". Enfin, weer een Veronica liedje ontdekt. http://www66.zippyshare.com/v/44381362/file.html Bron hoesje: internet.

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  2. Wat ik zojuist op zolder vond . KNACK 23 FEBRUARI 1972 WEEKBLAD 2e JAAR NR 8 BELGIE 20 FRANK NEDERLAND 1,50 GULDEN Grtjes Marnik

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by tboneradio,

Gevonden bij het opruimen van wat verhuisdozen. Zo te zien uit de Volkskrant. Omdat ik toen in Groningen studeerde en mijn ouders in Westfriesland reed ik best vaak langs de ligplaats van de Communicator, bijzondere herinnering.

• 18 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  4. Gast
    Started by Gast,

Een mooie zaterdagochtend en via de A28 op weg naar Nijkerk om een bezoek te brengen aan het Museum 192. Makkelijk te vinden en prima gevestigd op een industrie terrein aan de rand van Nijkerk met volop P mogelijkheden en een vriendelijk dame die ons wijst op het feit dat het toegangskaartje niet alleen toegang geeft tot het 192 museum maar ook het Demis R museum. Rond 12.30 gezellige drukte in beide afdelingen en op weg naar boven een opvallend mooie foto van de Norderney, op zeer groot formaat, lamgeslagen op het strand van Skeveningen in 1973. Alle verlichting aanboord staat nog aan alsof er niets aan de hand is, wel opmerkelijk het feit dat er slechts 2 mensen op he…

• 3 antwoorden
    • 877 weergaven
  5. Started by cdb,

Soms kom je wat tegen waarvan je denkt, wat hebben we hier? Hoe zou dat geklonken hebben? 3 advertenties van Koeleman's Fabriekskantoor (tapijten,dekens, gordijnstoffen, meubelstoffering etc). 1. Veronica Advertentie 1960-05-07 Koeleman's Fabriekskantoor tussen 7.15 - 7.45 en plusmin 9 uur. (Leidsch Dagblad) 2. Veronica Advertentie 1960-05-24 Koeleman's Fabriekskantoor. Gesproken brieven van Rie aan Lies. Tussen 7 en 8 (Leidsch Dagblad) 3. Veronica Advertentie 1963-01-15 Koeleman's Fabriekskantoor. Hallo Lies. (Algemeen Dagblad)

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

Koffie met Haike, hier op een studioband gemaakt voor uitzending op 7 januari 1978 op Radio Mi Amigo. http://www35.zippyshare.com/v/65849681/file.html

• 1 antwoord
    • 893 weergaven
  7. Started by Rob1955,

Koffietijd - Tineke juli 1964 https://we.tl/t-Mn9x28Ls0G

8. Started by Revenge85,

Ik vraag me af of er aan boord van de zendschepen voor de Nederl kust en na 1974 voor de Engelse kust speciale programma's werden uitgezonden t.a.v dit soort dagen, zowel bij Mi Amigo ,Caroline 79-80 , Monique kan ik me er niets van herinneren

9. Started by Revenge85,

Onze koning onthulde dat erin zijn jeugd veel naar de radio werd geluisterd , zou er ook wel eens naar de Ross- stations in de jaren 80 geluisterd zijn??, er zal best wel eens over de middengolf zijn gefietst in het paleis denk ik... ( Leuk trouwens dat hij de radio benoemde in het interview )

10. Nog 2,5 minuut Super 8 beelden van Radio Noordzee. Als eerste Peter Holland samen met Robert-Jan Mijnarends _Arendsoog_ in de studio aan de Frans Halslaan (de telefooncel). Na zijn werk bij Noordzee is Robert-Jan in 1973 het bedrijf Tele Connect in Hilversum gestart. De beelden van de Hofstede Oud Bussem in Naarden zijn gemaakt tijdens een opname van Prijsbewust, met Lola Koene, Tony Berk, Harry de Winter en Pieter Damave.Wederom met dank aan Harry de Winter, Martin v.d. Ven en Hans Knot voor de beelden.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  11. Korte video over het boek 'De mannetjes van de radio'. Met o.a. Tom Mulder. In HvN 13 september 2007

• 0 antwoorden
    • 536 weergaven
  12. Started by Sapuripong,

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in kranten artikelen over zeezenders (of over wat dan ook), op de volgende website staan anderhalf miljoen artikelen online... www.delpher.nl Veel plezier ermee, Wim

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by marnik,

Dag heren, Geeft er iemand nog krantenartikels over de start van radio radio atlantis rond de periode van juli 1973? Je zou mij er een groot plezier mee doen. Bij voorbaat dank. Grtjes marnik

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Started by Ton,

Hierbij een bericht over de Norderney van 22 november 1977 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HHXMZXEBH8FR.jpg

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Ik kwam dit nog tegen. Heb geen idee of het al eerder geplaatst is. Leek me een leuk artikel. Veronica - 1962-07-28 Pionier of martelaar (Zeeuwsch dagblad) Veronica - 1962-07-28 Pionier of martelaar (Zeeuwsch dagblad)-geconverteerd.pdf

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

KRO De Reünie - Het zendschip Veronica bij uitzending gemist Uitzending gemist of gewoon nog een keer kijken naar de Kro De Reünie over Het zendschip Veronica. “1974. Dat is het jaar waarin de legendarische zeezender Veronica uit de lucht wordt gehaald. Nu 40 jaar later komen de radiomakers van toen voor het eerst samen op tv, bij De Reunie. Programmamaker en presentator Rob Kamphues was als tiener verslaafd aan piratenzenders. In de special van KRO De Reünie ontmoette hij zijn jeugdhelden van Radio Veronica: Chiel Montagne, Willem van Kooten, Lex Harding, Tom Mulder, Harry Knipschild, Hans van Velzen, Cees van Zijtveld, Ad Bouman, Juul Geleick, Tineke en… …

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. (voor Nederlands naar beneden scrollen) On July 28th, 1973, Kurt was one of the offshore radio fans to visit the Mi Amigo, the Norderney and the MEBO II. The trip was organised by the Free Radio Campaign (FRC) Holland of Hans Verbaan and was announced as the big 1973 annual trip of the Free Radio Campaigns of England, Belgium and Germany. Because of the large number of participants, over 180 in total, 90 from Germany alone, this trip took place with two ships, the "Zeester" and the "Morgenster" (both from Rederij J. Vrolijk). Kurt, like most German radio freaks, was probably traveling with the “Morgenster”. This film is a straight copy of what was filmed and e…

18. English Kurt's visit to the MV Galaxy and the MV Magda Maria at the quay (voor Nederlands naar beneden scrollen) In October 1972, Kurt went to Hamburg Harbour to shoot two short films of the MV Galaxy, the home of Radio London until August 14, 1967. Early eighties, Kurt went to Amsterdam to shoot en short film of the MV Magda Maria, the home of Radio Paradijs, in Amsterdam Harbour. These 3 films are a straight copy of what was filmed and edited by Kurt. No footage has been removed from that original edit. Please note that these films have been stabilised as much as possible, but the picture sometimes still might be somewhat shak…

• 0 antwoorden
    • 489 weergaven
  19. Nederlands Kurt's bezoek aan de studio van Radio Veronica, september 1973 (scroll down for English) Deze film is een regelrechte kopie van wat Kurt in 1973 filmde en monteerde. Er is geen beeldmateriaal verwijderd uit die originele bewerking. Onder andere is Jos Hogen aan het werk te zien in de studio van Radio Veronica. Deze film is zoveel mogelijk gestabiliseerd, houd er echter rekening mee dat het beeld nog wat heen en weer kan gaan. English Kurt's visit to the studio of Radio Veronica, September 1973 This film is a straight copy of what was filmed and edited by Kurt back in 1973. No…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Nederlands (scroll down for English) Gedurende de jaren ‘70 reisde Kurt Sellenthin (toen nog Kristkowitz) naar Nederland, maar ook naar het Verenigd Koninkrijk om radiostudio's, radioschepen en andere radiostation gerelateerde sites te bezoeken. Kurt nam altijd zijn cassette- en zelfs bandrecorder mee om airchecks op te nemen, nam zijn fotocamera mee om foto's te maken én bracht zijn Super 8 filmcamera mee om zijn eigen (offshore) radiofilms te filmen. De afgelopen periode zijn deze S8-films gedigitaliseerd en bewerkt om ze beschikbaar te maken op “Kurt's Radio Films” kanaal op Youtube. Kurt heeft zonder audio gefilmd, dus d…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Ben,

English Kurt's visit to the MEBO II on July 31st, 1973 (voor Nederlands naar beneden scrollen) Following the big annual trip of the European FRCs in 1973, on July 28th, they met for a friendly exchange of ideas in the "Veronica Club" on the pier and later in a fish restaurant owned by "Jacq. Vrolijk". Under the leadership of "Frank Leonhardt" (FRC Germany), they agreed to visit the RNI land studios in Bussum on Monday and try to take the tender ship to the MEBO II on Tuesday for those interested who would be in Scheveningen for a longer period of time. This film documents this visit, that most probably took place on Tuesday, July 3…

• 0 antwoorden
    • 413 weergaven
  22. English (scroll naar beneden voor Nederlands) In July 1973, Kurt was one of the offshore radio fans, who visited the Radio Northsea International studio in De Hofstede ‘Oud Bussem”, Naarden. The scene, that starts at 2:14, includes Brian McKenzie, who can also be seen at the end of the film. From 2:45 onwards, Peter van Dijk and Erik Post are recording a radioprogram. This film is a straight copy of what was filmed and edited by Kurt back in 1973. No footage has been removed from that original edit. Please note that this has film been stabilised as much as possible, but the picture sometimes still might be somewhat shaky. Although not c…

• 0 antwoorden
    • 404 weergaven
  23. English (scroll naar beneden voor Nederlands) On August 3rd, 1974, Kurt Sellenthin was one of the offshore radio fans to visit the Mi Amigo, the Norderney and the MEBO II. The trip on the MS Fortuna was organized by Hans Verbaan of FRC in the Netherlands. This film is a straight copy of what was filmed and edited by Kurt back in 1974. No footage has been removed from that original edit. Please note that this has been filmed from a boat out on the Northsea, which means that the picture sometimes is somewhat shaky. Werner Tschoepe was also on board of the MS Fortuna, where he met Kurt for the first time. In the description of the film on Youtube…

• 0 antwoorden
    • 408 weergaven
  24. English (scroll naar beneden voor Nederlands) On August 6th 1974, Kurt Sellenthin and Werner Tschoepe joined the RNI staff and other RNI fans on the Trip tender to visit the MEBO II. They arrived on the MEBO II while Erik Post was presenting Buitengaats. You will hear Rudi Kagon and a number of RNI fans, greeting friends and family. You will also hear Robin Banks reading the note from Werner with greetings to friends and family. And you will see Kurt walking towards the camera on the MEBO II. This film is an extended version (with 2 minutes) of what was filmed and edited by Kurt back in 1974. No footage has been removed from that original ed…

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 1k weergaven
  25. Started by nchuijg,

Ergens in de jaren 60 (misschien weet Juul wanneer?) was er 20 weken lang een kwartiertje op zaterdagmorgen Mr Halterman van Lonneker Vakkleding. Ter gelegenheid van de start van deze campagne werd er een flexdisk gestuurd naar de retail waarin wat voorbeelden zitten van wat de inhoud zou gaan worden ter promotie, en dat in de vorm van een Radio Veronica programma. Hier kan A+B opgeknapt en schoongemaakt, zonder werkkleding dat dan weer wel, opgehaald worden: http://www30.zippyshare.com/v/rbSw7Aj8/file.html Ik vroeg mij ook af, of er ook korte spots in die tijd te horen waren door de regulaire programma's heen? Hier de scans van de hoes: http…

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.