Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Ook de ex-zeezender Britain Radio heeft een erfgenaam en dit helemaal zoals die zender ook oorspronkelijk voor bedoeld was : easy-listening muziek brengen als alternatief voor de opkomende pop-piratenzenders. Een programma-schema heb ik niet gevonden. Er worden gesproken Engelstalige programma's uitgezonden en de muziek is easy-listening, country, instrumentaal en 'sweet mellow' muziek, uit de jaren 60 uiteraard. En tussendoor de jingles van de ex-zeezender Britain Radio. Stream :[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gevonden op het internet : een uitzending van Radio Caroline op 27 december 1979 met Stuart Russel op een zeer onrustige Noordzee. Niet alleen de Noordzee was woelig maar ook de kwaliteit van de uitzending/ontvangst. Leuk om nog eens de sfeer op te snuiven van zoals het toen ook wel echt kon zijn bij een slechte ontvangst (fading, bromtoon, storing, ...) ... en we toch bleven luisteren [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik zoek de uitzendtijd van deze opname: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 829 weergaven
-
-
Een set opnames afkomsting van diverse banden. De omschrijving was niet meer dan 1977-1978 Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 824 weergaven
- 1 follower
-
-
Natuurlijk ook verkrijgbaar bij Museum Rockart. In Hoek van Holland of in de webshop. Journalist en filmmaker Hans Becker werkte in de jaren 1970-1974 bij Radio Veronica voor het Popjournaal, de Lexjo en het weekblad Veronica. ... Het boek 'Radio Veronica. Hoe de wal het schip keerde' bevat meer dan driehonderd door Hans gemaakte foto's.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
-
-
Korte fragmenten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 684 weergaven
-
-
Gevonden op het internet (uploader onbekend) : [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 699 weergaven
-
-
Gevonden op het internet (uploader onbekend) 1 uur test net vóór de officiële start : [verborgen inhoud] Eerste uur uitzending : [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
Voice Of Peace - 00001976 - 0549-0619 - Tom Hardy [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 00031976 - 14 58-1542 - Phil Sayer [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 05091982 - 1610-1700 - Geoff Fitch [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 05121987 - Kenny Page - 1540 Disco [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 05121987- Neil Armstrong - Pink Triangle Club [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 14111977 - 1204-1249 - Tony Allan [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 18091982 - 1700-1725 - Guy Brady - Twilight Time [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 20041976 - 1319-1400 - Cr…
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Noordzee - Tony Allan 1 [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
MiAmigo-19771030-1100-1200-Michelle-GroetjesUitPlaya [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hier nog een programmafragment van Bart van Leeuwen November 1973. Misschien dat iemand het hele programma heeft. Veronica - 1973-11-00 Bart van Leeuwen. Barts telspel nr 3 (cassette).mp3" URL: [verborgen inhoud] Groeten Cor.
-
- 0 antwoorden
- 969 weergaven
-
-
De volgende uitzoektape. De vermelding op de doos: 24-06-1977 en 25-06-1977, Radio Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Nog een Radio Caroline tape. Nu eentje uit 1980: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 795 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een tape uit 1984 met alleen Simon Barrett als naam. Wie wil deze voor ons uitzoeken? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
Een RNI tape met alleen 23-08-1974 en 24-08-1974 als omschrijving. Wie wil deze tape uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 736 weergaven
-
-
Soms komt er wat boven water……… een leuke zin in het kader van oud Veronica spul. Ik kreeg van Ad een externe HD omdat ik er het nodige archief spul op moet zetten dat ik bewerkt heb. Maar Ad zei, kijk even goed op de HD want volgens mij staat er nog veel op dat jij nog niet hebt dan wel "ontsloten" hebt. En ja hoor, ik ontdek zo'n 100 Gb spul op een prachtige manier door Ad bewerkt. Het varieert van tunes, speciale spots interviews etc. En heel jingles die Ad in Stereo gemixed heeft. ( leuk om te horen maar meer ook niet ). Hij heeft het allemaal in "wav" over gezet van de masters. ( die ik kennelijk "gemist" heb. ) Ook een aantal VOO zaken …
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
-
-
Nog een eentje dat echt naar een huidige radiopiraat ruikt: Swinging Radio England. Een chaotische site (wordt onderliggend gedeeld met de site van RNI, dus gevaar op malware), een Chinese eigenaar (?) en veel onduidelijkheid over het station zelf. In elk geval hebben ze vrij goede gepresenteerde Engelstalige programma's, muziek uit de jaren 60 (soms ook wat recentere) en gebruiken ze de jingles van de ex-zeezender Swinging Radio England. Op de site wordt beweerd dat men ook af en toe via FM, AM en SW uitzendt in USA en UK. Ik kan alleen maar de stream bevestigen. Website : [verborgen inhoud] (sommige virusscanners doen moeilijk over deze site). Str…
-
- 0 antwoorden
- 968 weergaven
-
-
Arutz7 - 19012003 - 2115-22.00 - Scott Shilo - Blowing In the wind [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons 20-09-79 Baken 16 met Paul de Wit 1300 - 1400 uur [verborgen inhoud] 21-09-79 Gangboord met Paul de Wit 1600 - 1700 uur [verborgen inhoud] 30-08-79 Gangboord met Rob Hudson 1600 - 1700 uur [verborgen inhoud] 31-08-79 Gangboord met Rob Hudson 1610 - 1730 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 857 weergaven
- 1 follower
-