Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
maeva op 7 van 26 mei 2001:de praatstoel met ben van praag en patrick valain http://www4.zippyshare.com/v/12008302/file.html
-
Ik ben al heel lang "fan" van JUNIOR WALKER and the ALLSTARS . In 1966 kocht ik de LP "roadrunner". Bij platenzaak "De ROOS" in de Hilversumse Stationstraat. Op de fiets erheen met m'n spaarcenten. ( hoes LP geleend van Internet ) Maar ik heb heel wat USA singles stiekem geleend uit de Veronica discotheek. Ik ben ze nu allemaal aan het digitaliseren. Zaterdag aanstaande heb ik een uurtje "zendtijd van Ad gekregen op onze stream en komen er een hoop van die echte mono singles van echt vinyl voorbij. ( [verborgen inhoud] ) Maar nu heb ik gisteren "WHAT DOES IT TAKE" (to win your love) gedigitaliseerd. En ik kwam op de Tube deze eveneens schitte…
-
- 0 antwoorden
- 578 weergaven
- 1 follower
-
-
Hoogtepunten van 1964 tot 1990, 10 afleveringen gemaakt door Paul de Haan: [verborgen inhoud] Link geldig tot 17 januari 2016
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb gisteren een stapel mooie zoutwater elpees meegekregen om digitaal te maken. Dit is er een van. [verborgen inhoud] De hoes volgt nog.
-
-
Op deze website is een aardige discussie over Paul Harris. Paul kennen we van z'n boeken over o.a. zeezenders. Het blijkt dat hij het zo af en toe niet zo nauw neemt met de historische juistheid. Erg interessant dat weer wel. http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1343499209.html Juul PS. Ik heb Paul een aantal malen ontmoet bij Veronica en vond 'em erg aardig maar ja dat vind ik wel meer mensen.......
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
"Paul hosted at Radio Luxembourg for a spell in 1960 and 1961, with the 'Six O'Clock Record Show', sponsored by Philips and 'The Big O Show'. He was to be an early pirate, working on-air and as Programme Director of CNBC ("The Commercial Neutral Broadcasting Company'), an English language service from the Dutch Radio Veronica ship, funded by three brothers who'd made their fortune selling stockings. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 652 weergaven
-
-
Paul Lek / Maarten de Jong youtube kanaal, hier in intervieuwd hij meerdere ex collega's uit zijn zee tijd. oa Erwin van der Bliek,
-
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
6 januari 1972, RNI. 23:00-23:30 Paul May [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
-
-
2012 interview. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 653 weergaven
-
-
Mi Amigo 25 08 1974 0910 - 1021 Paul Severs [verborgen inhoud] Groet Philip
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
De belgische zanger, ook nog dj geweest op Radio Mi Amigo is overleden. Hij is 70 jaar geworden. Hij maakte programma's tot dat men naar Playa de Aro ging.
-
- 14 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
In april, mei en juni 1987 werd op Radio Monique doordeweeks het tijdslot 05:00-06:30 gepresenteerd vanaf tape. Ik heb een aantal namen voor degene die het programma presenteerde: Paul Winter, Harry Winter, Paul de Witte. Wie was het?
-
- 11 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
-
Effe snel doorheen gespoeld. Dus ik weet er niks van. Ik bewaar het in ieder geval niet. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 644 weergaven
- 1 follower
-
-
The Frying Pan, 35 miles offshore, zendertje erop, mastje erop, blazen maar. Paul de Haan.
-
- 2 antwoorden
- 726 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Een opname uit een mapje die ik al 9 jaar heb liggen en nog nooit uitgezocht..... Het enige dat ik weet van het doosje is dat het een opname is van Caroline (MV Mi Amigo) met een Personal top 30. Jaar: 1978 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Another recording from the early days of Radio Scotland with Pete Bowman. It was recorded on 13th January 1966 from 2333-2348. http://www.mediafire.com/?j2f0o6c4nd5z8b5
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ter info: Peter Brian is "The Late Great" Peter van Dam De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Zoals ik in een eerdere posting al liet weten, ben ik alle downloads die ik jaren geleden van de downloadclub heb gemaakt en opgeslagen had op CD-R aan het overzetten naar externe harde schijf. Daar stond ook deze opname bij, die zal ongetwijfeld al wel eens eerder aangeboden zijn maar daarvan zijn de links natuurlijk allang verlopen, dus komt ie hier opnieuw. Twee Nederlandse bemanningsleden, Peter en Jaap, waren gewond geraakt aan boord van de MV Mi Amigo en hadden medische verzorging nodig. Peter Chicago doet een noodoproep. Volgens de gegevens die Harm Koenders meegaf in 2004 was dit opgenomen op 3 Maart 1974 van 06:00uur tot 06:41 uur... [verbor…
-
- 0 antwoorden
- 514 weergaven
-
-
Op 3 Maart 1974 gebeurde er een ongeluk aan boord van de Mi Amigo waarbij bemanningsleden gewond raakten. Peter Chicago onderbeekt live het programma om assistentie van de wal te vragen. Echt een stukje radio geschiedenis. Caroline/Mi Amigo 3 Maart 1974 06:00-06:41 Peter Chicago. [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 579 weergaven
-
-
In de Tv serie 'Volle Zalen' was het vanavond de beurt aan zanger/producer/songwriter Peter Koelewijn. Verslaggever Cornald Maas volgde hem in zijn woonplaats Eindhoven, de studio in Hilversum en tijdens een optreden in België. In de reportage spreekt Koelewijn lovend over radio Veronica(begint op 17.28). Het was het station om zijn platen onder de aandacht te brengen. Peter was er kind aan huis en met Rob Out ontstond een hechte vriendschap. Die werkte echter in zijn nadeel, omdat Rob Out zo integer was, dat hij de platen van Peter niet wilde draaien om de schijn van vriendjespolitiek te vermijden. Koelewijn heeft Rob Out er van kunnen overtuigen…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
In 1974 waren er aan boord van de Mi Amigo zowel Nederlandse als Engelse bemanningsleden, een van de Engelse matrozen was "Peter the sailor" (Peter Leach) . Bob Noakes schrijft in zijn boek "Last of the pirates" dat Peter nou niet bepaald het warme water had uitgevonden en dat Andy Archer hem niet kon luchten of zien. Peter Leach, zoals zijn naam is, wou graag DJ op Caroline worden maar dat is nooit gebeurd, ook had Peter een alcoholprobleem dat hem uiteindelijk flink in de problemen bracht. In Juni 1974 had ik contact met Peter Leach en wat opnames met hem geruild. Luister naar de "DJ kwaliteiten" van Peter Leach, het komt van een bandje dat Peter naar mij stuurde, medio…
-
- 0 antwoorden
- 283 weergaven
-