Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.014 discussies in dit forum
-
Het SBS weerbericht van gisteren werd vanaf de Jenni Baynton gepresenteerd: http://www.pietsweer.nl/2014/default-1921/
-
- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik heb wel eens een deel van het programma "De Draaikolk" met Pietje Vitamine (Hans Oosterhof - Suhandi) gehoord. Ik dacht echt dat ik dat zelf had, maar helaas. Of het hier ooit is aangeboden, kan ik ook niet waarnemen. Een stukje jeugdsentiment, zou ik graag willen hebben. Wie kan mij helpen? Groeten, Cor.
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Afgelopen maand was ik samen met Ad in het Oude Luxor theater in Rotterdam voor wat interviews met de Pioniers van de Nederpop, het zeer succesvolle theaterprogramma samengesteld door Johan Derksen en Micha Hasfeld van The Clarks. Vrijdagavond 11 december om 20 uur in de ABTT het eerste deel van Pioniers van de Nederpop. Ad Bouman interviewt Johan Derksen, Theo Vaness, Johnny Kendall, Jan De Hont, Frans Krassenburg en Rudy Bennett. Met live opnamen én prachtige clips van de Pioniers van de Nederpop. Deel 2 zaterdag 12 december om 20 uur.
-
- 0 antwoorden
- 937 weergaven
-
-
Prachtige (sfeervolle) flashback naar (vooral) de sixties. Pirate Flashback (Sixties) By Mr Spock.mp3 http://www79.zippyshare.com/v/sw0Sv3u8/file.html Robin
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hier nog een LP uit de zeezendertijd. Een LP met Ed Stewart van Radio London en Tony Blackburn van Radio Caroline. LP Pirate Radio - Ed Stewart Radio London tracklist.txt http://www50.zippyshare.com/v/fgfp7XRV/file.html LP Pirate Radio - Ed Stewart Radio London.mp3 http://www50.zippyshare.com/v/uMbv1szr/file.html LP Pirate Radio -Tony Blackburn Radio Caroline tracklist.txt http://www50.zippyshare.com/v/LnmwBNKD/file.html LP Pirate Radio -Tony Blackburn Radio Caroline.mp3 http://www50.zippyshare.com/v/aw1R89a5/file.html LP-hoes Pirate Radio 20 golden greats.jpg http://www50.zippyshare.com/v/IIghFUv2/file.html
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Felixstowe & Offshore Radio are delighted to be able to announce a Pirate Radio Exhibition (taking place on Friday 5th, Saturday 6th & Sunday 7th August, between noon & 5pm each day), jointly with Chris Dannatt (Flashback 67/Pirate Memories), Ray Anderson (owner of Radio Fab, & the Spa Pavilion here in Felixstowe), Chris Brisland (Wireless of the Week Facebook page) & ourselves, with displays, memorabilia, vintage radios, and more! In addition, we can confirm: 1) Stephen Foster of Radio Caroline will open the event at noon on Friday 5th 2) Ray Clark of Caroline & BBC Eastern Counties will be present for a 'meet & greet' book sign…
-
-
- 5 antwoorden
- 934 weergaven
-
-
Klik hier voor 40 foto's:
-
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Van Paul Rusling ontving ik een mail over een nieuw project met een boot. Altijd interessant, nietwaar? In dit geval een legaal 'piratenschip' met allerlei voorzieningen aan boord zoals een restaurant, dancing, maar ook studio's voor radio en tv. Hij wil met dit schip diverse havens in Engeland aandoen en probeert via crowdfunding ongeveer 40.000 euro te werven om goede studio apparatuur aan te schaffen . De teller staat nu op 35 pond... Na bestudering van de video, de web site en de crowdfunding informatie , moet ik helaas concluderen dat ik het een te 'vaag' project vind en bovendien te pretentieus. Het lijkt me te hoog gegrepen. De ervarin…
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Via Alfred Bunzl Jingles & Themes 60's & 70's https://pixeldrain.com/u/KgEY8GtW Swining radio london closing down 13 11 1966 https://pixeldrain.com/u/sTA7jnmP groet Philip
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
If you're not already aware, we would like to draw your attention to a Pirate Radio Day on Sunday 13th August at the Spa Pavilion Felixstowe, with a number of special guests from the days of watery wireless! Hosted by Roger Twiggy Day (Radio England, Radio Caroline, Radio Northsea International and now Boom Radio), other names from the 1960's coming include Mark West/Wesley (Radio Essex, BBMS, Radio 270, Radio Scotland & in the 1970's, RNI, Radio Luxembourg & Radio Orwell), Pete Brady & Ian Damon from Radio London, Susan Moore (daughter of Reg Calvert, the owner of Radio City, who was shot dead by Major Oliver Smedley), Bob Le-Roi (Radio City), Chris Gosl…
-
-
- 2 antwoorden
- 774 weergaven
-
-
Hallo, Heb op mijn YT account de documentaire Piraten op de radiogolven uitgezonden op Canvas geplaatst. Piraten op de radiogolven is een historische documentaire die werd uitgezonden op 26 mei 2005 bij Canvas. De documentaire is van de hand van Servaas Heirman en Dirk Baert over 75 jaar radio. Op 18 juni 1930 werd de wet tot oprichting van de omroep een feit, maar voor die tijd heeft men in België ook al radio gemaakt. De eerste Vlaamse radio-uitzendingen komen op naam van Georges De Caluwé in de jaren '20, met zijn radiostation die de naam, “Radio Kerksken†had. In de documentaire wordt de spannende beginperiode, de tijd van de Tweede Wereldoorlog to…
-
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
-
-
Beste allemaal, Het is misschien vloeken in de kerk maar mag men op deze site ook downloads aanbieden van andere zeezenders ? Groet. Hans de Purmer (NH)
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Een paar weken geleden werden we verblijd met een 15-tal plakboeken. Ze hadden een hele rare weg afgelegd. We kregen ze van iemand die niet wist wat ze er mee moest. Ik herken ze omdat ik ze in mijn Veronica tijd wel eens raadpleegde. Ze beslaan de jaren 1966 - 1970. We hadden destijds een abo op de knipseldienst van Persburo Vaz Dias in A'dam. Zij speurden alle kranten af en ook lokale waar Veronica in voorkwam. Maar tevens veel andere zeezenders kwamen bij ons terecht. (Caroline etc. ) Als het maar raakvlakken had met Veronica. Dus ook popmuziek en politiek. Maar het was ook vaak veel van hetzelfde. (Zie de bijgevoegde afbeelding.). Want steeds dezelfde k…
-
- 0 antwoorden
- 312 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben de actie Veronica moet aan land aan het terugluisteren. Ik hoorde Lex zeggen dat ze een paar dozen met platen mee hadden genomen. Wat bij mij de vraag deed opkomen: was er op de Norderney een (bescheiden) fonotheek?
-
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Ik heb al eens geschreven dat we heel erg snel de nieuwe singles en LP's uit de USA kregen. Onze directie had in NY een kennis die een bedrijf had in "van alles". ( typisch iets voor de Verweij's. ) Daar werkte een mevrouw die een keer over was uit de USA en ik maakte kennis met haar, ze was erg slim op het gebied van nieuwe releases. Ik vond dat wel interessant en had op mij genomen als we lucht hadden gekregen van een speciale release een Telex te sturen met daarin de vraag of ze in NY bij de platenbazen langs te gaan en die dan te bemachtigen. Zij stuurde ze dan per expresse op, we kregen ze 2 keer in de week en zo konden we de Billboard Top 100 erg ac…
-
- 1 antwoord
- 691 weergaven
-
-
Beste radiovrienden, ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond. Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ? Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef. Waren dit speciale draaitafels ? Ben eens benieuwd Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude p…
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Juul nu je het over de platenzaak van Rob hebt moest ik denken aan deze afbeelding in mijn map . Ik kan heel sentimenteel worden als ik afbeeldingen zie van oude platenwinkels . Ik ben zo blij dat ik nog uit een tijd kom dat je met je zakgeld lekker naar de winkel ging en aan die luisterbar ging zitten om je singletje voor te laten draaien .
-
Beste vrienden, ik weet het ... het mag niet ... maar ga toch een kans wagen. Ik zoek al jaaaaren naar het plaatje van Erik Marijsse "Playa De Aro". Op youtube staat enkel de spaanse versie. Wie heeft de Nederlandstalige versie ? Je zou me daar een e-n-o-r-m plezier mee doen.:) Met heel mijn hart : dank op voorhand ! Mvg, Danny
-
Dit weekend met mijn (jarige) echtgenote op vakantie in Playa de Aro. Gisteren een trip down memory lane gemaakt. Met Joan, de directeur van Radio Platja d’Aro eerst naar het gebouw waar ik in 1975 de eerste Spaanse Radio Mi Amigo studio’s bezocht. Uitgebreid gesproken met Herman Tops wiens vader veel vastgoed belangen behartigde voor Sylvain Tack. Vervolgens naar de villa van Sylvain Tack die sinds twee jaar wordt bewoond door Russen. Daarna naar het nu makelaarskantoor in downtown Playa waar voorjaar 1976 de studio"s werden gevestigd die ik in 1977 bezocht. Joan probeerde aldaar of we even binnen mochten kijken maar bij de woorden "Mi Amigo" reageerde de dame gelijk neg…
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
https://www.mediapages.nl/nieuws-actueel/3809-radio-mi-amigo-s-playa-studio-s-gered Nog wat foto's van de verworven zaken uit de Playa de Aro studio's. Helaas in wat mindere staat maar herkenbaar op mijn Playa foto's van 1977. De eerste in de benedenstudio ("aquarium") en de tweede in de bovenstudio.
-
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Regelmatig luister ik nog naar oude Radio Mi Amigo opnamen en dan vooral die uit Playa de Aro. Ik vraag me nu nog wel eens af , hoeveel van al die programma`s die daar opgenomen zijn , zijn ook letterlijk uitgezonden ??? want altijd waren er wel problemen met de tendering vooral in 1977 en 1978 , ik kan me nog goed herinneren dat er vaak programma`s herhaald werden , moet toch wel vaak frustrerend voor de diskjockeys in Spanje geweest zijn dat er opgenomen programma`s vaak het schip niet konden bereiken.
-
Als tweede plaat vandaag draaien we Love is Strange van The Everly Brothers. Als je dan ziet dat ie op de 135e plaats staat in de Amerikaanse Top 100, dan denk je: dat is natuurlijk omdat ie pas deze week is uitgekomen, die moet nog beginnen aan z'n opmars. Mooi niet, hoger dan 128 haat dit plaatje het niet! Wel in Engeland, waar ie bijna de Top 10 haalt, maar in de VS doet het niks. Dat is niet het beeld dat wij hier van The Everly Brothers hadden, maar het klopt wel: ook The Price of Love, eerder dit jaar uitgekomen, haalt de Top 100 niet. Ook net uit is The Eve of Destruction van Barry McGuire. Staat 'slechts' op 58, maar ja, dat is natuurlijk een ander verhaal. Die k…
-
Makkelijk hebben ze het niet, die 'oudjes' die in 1965 te maken krijgen met het popgeweld uit Engeland en nu ook, nota bene, uit eigen land! Freddy Cannon, held van lekkere meezingers als Talahassee Lassie en Pallissades Park, eind jaren '50, probeert helemaal 'in' te zijn met Let Me Show You Where It's At. Maar ook al was het een nummer van de heren Boyce en Hart (Monkees!), het haalde de Top 100 niet eens. Dan doet Dean Martin het beter, zijn I Will brengt het tot nummer 10. Merkwaardig? Ja, dat is merkwaardig, voor dit zo popgevoelige jaar. Aan de andere kant hebben niet alle British Invasion artiesten het tij mee. Voor Billy J. Kramer en zijn Dakotas lijkt de magie zo…
-
Playback 10 november 1963 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 10 november 2013, 20-22 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Kees Brinkerink Techniek: Jaap Lensen ​Ach, het is allemaal nog zo onschuldig in 1963. ‘Groepen’ zijn vooral meisjes-combo’s zoals The Secrets (The Boy Next Door) en The Four Pennies/Chiffons (When The Boy’s Happy)(zie foto rechts). Groepen die bij de tijd zijn maken surfmuziek (Be True to Your School, Surfin’ All Over the World) en verder is het beeld ook behoorlijk traditioneel: Johnny Tillotson, Bobby Rydell, Bobby Vee, instrumentale nummers met scheurende saxen (Bust Out) en softe soul. En ni…
-
Tja, verbazend is het natuurlijk niet dat The Beatles met Yesterday op nr. 1 staan. Misschien wel dat zoveel andere Britse groepen het ook fantastisch doen in the States. The Fortunes, Herman's Hermits, Dave Clark Five, Animals, Yardbirds, allemaal in de Top 30 te vinden deze week. Zelfs The Bachelors staan in de Top 100! Stonden daar ook hordes gillende tieners voor op de vliegvelden te wachten? De eerlijkheid gebeiedt te zeggen dat dit Ierse trio wel 9 singles in de Amerikaanse Top 100 heeft gehad, een prestatie van formaat. Intussen staan allerhande groepjes in Amerika op die geinspireerd raken door die 'British Invasion' en die daar vooral creativiteit tegenover stel…