Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
-
Hier is Roger Day, Swinging Radio England, op 6 sept 1966 met een stuk van zijn avond show. Komt van een niet te downloaden Mixcloud file. 1966 09 06 - 1939-2028 - SRE Roger Day.mp3 [verborgen inhoud] Groeten, Jan
-
- 2 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 663 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 563 weergaven
-
-
This recording was made by Nick Richards around 0500 on the morning of March 19th 1980. He planned to use the tape between 2000-2100 that night as he wanted to watch a programme on television. As we know events overtook things and only non stop music, religious programmes and numbers were broadcast that night. When Nick was rescued from the Mi Amigo the programme cassette was in his pocket. Here it is; [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 878 weergaven
-
-
Ik ben maar weer aan het scannen geslagen. Het boek "De groetjes van Radio Noordzee" gesloopt en hup……….. Dit boek dus.
-
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
From the good old Mi Amigo 0000-0100 [verborgen inhoud] 0100-0200 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 747 weergaven
-
-
Enkele maanden geleden kwam ik, via Alex v.d. Hoek, in het bezit van de "Piet Treffers Tapes". Piet heeft in de loop der jaren een enorme collectie opnamen van voornamelijk zeezenders opgebouwd en deed daar nu afstand van. Ik ben nog bezig met doornemen wat het allemaal zoal is, maar het is enorm. In hoeverre het uniek is kan ik niet bepalen, maar ik heb al veel zaken voorbij horen komen waarvan ik eigenlijk het bestaan niet kende ( al zegt dat niet alles ). Zo is er een prachtig verslag van hoe de Mi Amigo in '77 zwaar water maakte als gevolg van een gesprongen pijpleiding en is de golflengtewisseling 192 - 212 (een beter idee) gearchiveerd. Nogmaals: Het…
-
Weet iemand wat de status is van de Sylvain Tack film die al enkele keren is aangekondigd?
-
- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Afkomstig van Douwe Dijkstra
-
- 3 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
Vandaaq 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 715 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 3 september 2017 20.00- 22.00 uur en 8 september 2017, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Frans de Graaff Genoeg iconen van de Summer of Love vandaag, zoals San Francisco, Amsterdam en The Jefferson Airplane. (Hoewel, dat Amsterdam is eigenlijk een oudje van Jacques Brel). Verder mogen we We Love You ook typisch 1967 noemen, om nog maar te zwijgen van Armand’s Blommenkinders. Tussendoor zijn er nog meer nummers… [verborgen in…
-
In augustus 1974 heb ik uit de kast van Veronica hoofdtechnicus Karel van der Woerd een aantal buizen "geleend". De buizen zaten nl. in de AKAI opname recorders en in de oude Zeedijk mengpanelen. Dat moest kunnen vond ik toen. Ik ben ook nog zendamateur en dacht die kan ik wel goed gebruiken. Want alle spullen zouden toch verkocht worden. Maar al die jaren heb ik die buizen ongebruikt "achter mij aangesleept". En omdat onze technische Norderney mensen Niels Zack en Rob Schel alle spullen aan het restaureren zijn hebben die volgens mij wel wat aan die originele buizen. Dus was het de hoogste tijd om na 43 ! jaar ze maar eens weer terug te geven aan hoofdtechnicu…
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI 19.06.1970 Larry Tremaine - as Caroline Int. 13.10-15.15 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
- 1 follower
-
-
02-06-79 Top 50 met Paul de Wit 1300 - 1340 uur [verborgen inhoud] 03-06-79 Zondagmiddagmatinee 1600 - 1722 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 739 weergaven
- 1 follower
-
-
Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] En een opname waarvan de uitzenddatum niet bekend is: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 587 weergaven
-
-
Zo af en toe kom er weer iets moois bovenwater. Vandaag kreeg ik per post twee studiobanden binnen die in eerste instantie aan Radio Veronica werden toegeschreven. Maar er staat Joop op het etiket en ik ken geen Joop bij Veronica. Woensdag 22 augustus? Dat is toch 1973? Snel de eerste tape op de recorder en ja hoor: Joop Verhoof, Radio Atlantis, 22 augustus 1973. En dan is het morgen al weer 44 jaar geleden dat deze werden uitgezonden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Rob Luttge voor het beschikbaar stellen van de tapes. En een foto van de banden:
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 600 weergaven
-
-
Vandag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
31 augustus 1974….. een datum om nooit te vergeten en die ook in de toekomst nooit vergeten mag worden, een datum die niet meer weg te denken is uit de geschiedenislijn van Nederland. Daarom beheert Museum RockArt in samenwerking met Stichting Norderney voor een belangrijk deel het cultureel erfgoed… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Zaterdag is het 2 september en 43 jaar geleden dat we studio Lapershoek gingen opruimen. Het ging heel ordelijk. Het was ook een mooie gelegenheid het .e.e.a. mee naar huis te nemen. ( foto Ad-Juul-Karel ) En zo stapelden we alle carts op een tafel in de kamer van hoofdtechnicus Karel van der Woerd. foto's en scan: ©Stichting Norderney.
-
- 4 antwoorden
- 944 weergaven
- 2 followers
-
-
Lees hier; [verborgen inhoud] Groet Nico.
-
- 0 antwoorden
- 708 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 915 weergaven
-