Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Kan iemand deze dateren?
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 672 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 867 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wederom afkomstig van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 579 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 791 weergaven
-
-
Vandaag, zondag 19 maart 2017 is het vijftig jaar geleden dat Kenny Everett op Radio London het volgende programma de lucht in stuurde. Waar blijft de tijd... 1967 03 19 Sun 1612-1643 R London (266m) - Kenny Everett.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 598 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Afgelopen week vertelde Ad Bouman dat we 1 juni maar vast in de agenda moeten zetten. Natuurlijk komt de vraag op wat we dan gaan doen. Het is 1 juni een historische dag , op die dag bestaat Sgt Pepper van de Beatles ook 50 jaar.
-
- 22 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 14 augustus altijd tijd voor aandacht voor 1967, hier Caroline, ooit heruitgezonden door radio Popular
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Caroline North 1967 08-14 1300-1340 JerryKing.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 667 weergaven
-
-
Een juweeltje uit de Nederlandstalige pop historie. Ahum Oordopjes bij de hand? Hier zijn Maud, Mieke and The Free Radio Band met de Delmare tune en wat ingezongen Delmare jingles. Laten we zeggen: Het is apart Met dank aan Piet Treffers voor de singles. ja dit is op single uitgebracht. [verborgen inhoud] De 'jingles' [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
270 1967 08-14 1400-1500 PhilHayton.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 570 weergaven
-
-
Delmare 1979 06-23 1607-1622 RonaldBakker.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 616 weergaven
-
-
Caroline North 1965 07-00 NoelAndrews - AndrewsSummerShowSponsorShow.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
-
-
Radio Del-mare jingles from the promotion cassette 9 [verborgen inhoud] Mart538
-
- 2 antwoorden
- 922 weergaven
-
-
Wat was de oorzaak van het afbreken van de grote mast op de ross? Kwam dat door de storm, of slecht onderhoud of een combinatie van deze 2?
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 816 weergaven
-
-
Maud Mieke and the free radio band, dachten: We zijn nu toch bezig, dus laten we deze ook nog maar op single zetten. Sweet Caroline. Ik ben niet verantwoordelijk voor opgelopen gehoorschade. Ook dit kunstwerkje komt weer uit de verzameling van Piet Treffers. dank daarvoor. [verborgen inhoud] Hier het bewijs.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vanndaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Gelukkig toch nog gevonden het laatste uur van Mi-Amigo op de 259 meter met Peter van Dam 10-12-1976. Radio Mi-Amigo 259 meter laatste uitzending 10-12-1976 met Peter van Dam [verborgen inhoud] Mart538
-
- 2 antwoorden
- 720 weergaven
-
-
De geruchten werden steeds sterker na Caroline Laser zal ook Big L terug komen ,op deze tape vertelt John England het verhaal. Radio London story 1984 de terug keer naar Engeland van Radio London door John England. [verborgen inhoud] Mart 538
-
- 0 antwoorden
- 590 weergaven
-
-
Zonder datum, DNI goes DX met de RNI story in twee delen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Van de week kocht ik die prachtige nieuwe verzamel cd van Bolland&Bolland met alle singles A&B kanten 1972--1984. Ik vind die begin periode van ze erg goed en nu heb ik de belangrijkste nummers eindelijk in goede kwaliteit. In die begin jaren maakten Bolland&Bolland mooie jingles voor Veronica en RNI. Zo kan ik me hun jingle voor Tony Allan goed herinneren, Tony was een fan van ze. Maar er waren ook jingles van ze voor Lex Harding en andere voor Veronica. Ik vraag me af of er studio banden bewaard zijn met die jingles op goede kwaliteit. Het lijkt me zo leuk om ze in studio kwaliteit bij mijn muziek van ze te bewaren.
-
- 1 antwoord
- 779 weergaven
-