Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Toen Veronica in 1969 haar nieuwe studio's betrok, gelegen aan de Utrechtseweg in Hilversum, werden de Garrard 401 draaitafels voorzien van een audio correctie filter, ontworpen door Juul Geleick. Onlangs was ik al mijn foto's aan het digitaliseren en daar zat een foto bij die ik gemaakt had van een Veronica 401 draaitafel, gezien van de onderkant. Je ziet daar het "Juul printje" zitten en de MD voorversterker. Dit "ter leeringh ende vermaeck".... och ja, als "free radio freak" wil je alles laten zien he? Deze foto is van een van de Garrard draaitafels die bij de "boordstudio" hoort, in "Rock art" museum(Hoek van Holland) Fijne dag Henk…
-
-
- 1 antwoord
- 751 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 10 september 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Deze week de volledige UK Top 40 van 54 jaar geleden. De lijst van 8 september 1962. Op 1 vinden we Frank Ifield met I Remember You. Deze in Engeland geboren Australiër scoorde in 1962 en 1963 vier nummer 1-hits in de UK. I Remember You was de eerste van… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
819-01041989RonVDPlas-HenkVanHemert08000930OpstaanMet819 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 751 weergaven
- 1 follower
-
-
Uploaded yesterday to YouTube by Forever Jingles. Don't think I've seen this before. "This is the film shot by Leon Tipler during his short stay on the Pirate Radio Station Radio City, on the Shivering Sands Fort in 1965 or 1966. This film was found in Leon's archives when he died."
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Beste Nederbeatvrienden. Hier ff 2 mededelingen, de belangrijkste is wel dat de uitzending van Nederbeat op de eerder opgegeven data (30-1 en 6-2 in het nieuwe jaar) gewoon doorgaat, en dat je dus nog steeds je lijstje met 10 favoriete Nederbeatnummers kan opsturen naar wijdraaien@gmail.com. Een 2e en minder leuke mededeling is dat de opname in de oude Veronica studio van Rockart op 23 januari helaas niet kan doorgaan. Op de geplande datum is er iets tussen gekomen waardoor de opname op die dag niet kan plaatsvinden, en aangezien Rockart verder niet eerde ruimte had dan in maart hebben we in goed overleg besloten de zaak daarom af te blazen. De opnames vinden nu, net als …
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
11-04-1974 1400-1500 Bart v Leeuwen (live) Veronica [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 750 weergaven
-
-
Op Zaterdag 20 Juli 1974 maakte ik met de "Fortuna" een trip naar de 3 zendschepen voor de Nederlandse kust, deze trips werden georganiseerd door Hans Verbaan van de Free Radio Campaign Holland. Ik nam mijn Philips radio cassette recorder mee en nam tijdens die trip wat programma fragmenten op van Radio Noordzee, Radio Atlantis en Radio Mi Amigo's Internationale service. Brain Anderson en Norman Barrington lazen vervolgens de namen op van alle fans aan boord van de "Fortuna". Helaas had ik maar 1 cassette (C60) meegenomen en was er net genoeg tape over om onderstaand fragment op te nemen. Graag zou ik het hele uur, ik dacht tussen 19 en 20 uur, in mijn bezit wil…
-
-
- 4 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
Hi all, I've been looking for recordings of the 1980s' most forgotten offshore radio station, "World Mission Radio" (broadcast on SW from the Ross Revenge 1988 to 1989). Two recordings were uploaded to Zippyshare a couple of years ago, however they have since expired: "WMR-19880501-Nonstop-JohanMaasbach" "WMR-19881106-1022-1100-TomDeWit-DxProgramma" Does anyone have these recordings, or any others, from World Mission Radio? many thanks in advance, -Duncan
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
playback-30-maart-1964 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 30 maart 20.00 - 22.00 uur en woensdag 2 april 2014, 21.00 - 23.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff ​Het blijft een merkwaardig beeld in de Amerikaanse Top 100. The Beatles op plaats 1 t/m 4 (op vier verschillende labels!), maar verder nog weinig te zien van de ‘British Invasion’. The Dave Clark Five en The Searchers kruipen langzaam omhoog, maar veel stelt het nog niet voor. Tegelijk horen w…
-
Top 40 en Tipparade - 27 maart 1965 Waarom zelf verzinnen? Je zou het misschien niet verwachten, maar in 1965 barstte de lijst der lijsten van de covers. Zomaar een greep: Rock & Roll Music (Chuck Berry), Ode to Jim Reeves (Larry Cunningham), Don’t let me misunderstood (Nina Simone), Send Me the Pillow That You Dream On (Hank Locklin), Twilight Time (The Platters), Deck of cards (Wink Martindale)… Gelukkig is Traume der Liebe wel het origineel en deze week nog steeds terug te vinden bij ons, waar anders? Gerard de Vries Een originele Veronica jock in de lijst en gelijk twee keer. Gerard de Vries, ooit door Cees van Zijtveld getipt om bij Veronica te kome…
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 750 weergaven
-
-
Top 40 en Tipparade - 27 februari 1965 Top 40, 1ste jaargang, nummer 9 gedateerd 27 februari 1965 Roddels en The Beatles, we waren er gek op…. De nieuwe Teenbeat (het maartnummer) is De advertentie voor de week! Met daarin het verslag van het huwelijk van Ringo met Mary (Cox). Mary ontmoette Ringo in The Cavern Club in Manchester. Lang verhaal lekker kort, ze kuste Paul op de platte bek, daarna Ringo en pas na 3 weken ontmoetten ze elkaar opnieuw. Hoewel, Ringo kon zich de eerste zoen al niet meer herinneren. Kort verhaal beloofden we, dus de climax: het was een moetje. Meer…lees de nieuwe Teenbeat! De Nederlandse versie van Patches… Top…
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
Afgelopen donderdag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
Radio 558 - 24071988 - 1600-1730 - Live Colin Peters - 1e Top-10 Popmagazine Playlist [verborgen inhoud] Radio 558 - 24071988 - 1730-1800 - Live Colin Peters - 1e Top-10 Popmagazine Playlist [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
- 1 follower
-
-
Opstaan met Ron van der Plas. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
-
-
Caroline-Monique963-22121986Onbekend-HerbertVisser04060554 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 749 weergaven
- 1 follower
-
-
Op één van m'n harde schijven staat een verzameling opnamen, die ik blijkbaar lang geleden 's gedigitaliseerd heb, maar waarvan ik niet meer weet wat de herkomst van die opnamen was. Dit is er zo één van. [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 749 weergaven
- 1 follower
-