Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Wat ik me afvraag hoe de dagelijkse communicatie ging in die tijd tussen de wal en het zendschip? Misschien staat het ergens vermeld, maar kan dat niet vinden. Ik kan me voorstellen dat het toen ging via de marifoon en Radio Scheveningen.

• 37 antwoorden
    • 7k weergaven
  2. Started by Juul,

Ik opende afgelopen weekend m'n mailbox en vond daar een alleraardigste mail van een meneer die vroeg of ik op de hoogte was van het bestaan van de single van "Het cabaret der onbekenden-cabaret voor de overlevenden" die een single uitbrachten met de titel "Voor de overlevenden". Ik dacht; "ach daar heb je weer zo'n goed bedoelde mail." ( ik krijg er tientallen in de week ) Ik beantwoorde hem keurig en schreef dat ik wel 2 van die singles heb. Daarop kreeg ik een zeer gedetailleerde mail terug met het verhaal achter de single....... Van verbazing viel m'n mond open. Het waren notabene jongelui die om de hoek bij de Veronica studio's vandaan kwamen..... En dat heb…

• 11 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. Marc Jacobs,marinebroadcaster op de Mi Amigo tussen juni1976 en september 1979 voor Radio Mi Amigo en Caroline NL< en mede Grunninger> presenteerde vanmiddag 31-8-2014 de laatste 2 Radio Waddenzee uren live vanaf de JB op de Waddenzee. Ziehier: [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 2 antwoorden
    • 883 weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Sinterklaas dus tijd voor cadeautjes (4) Uurtje Lieven colijn op 5 december 1976, laatste op 2-5-9. Radio Mi Amigo 1976.12.05 10:00-11:00 Tot elven op de koffie - Lieven Colijn [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Van de Golden Radio NL server - met dank aan JPL Mi-Amigo - 13021977 - 1600-1700 - VVVR-TheFortunesStory2+1 [OrginalStudiotapesNeverTransmitted] We hoorden toen een toespraak van Marc Jacobs - ik heb dat nooit zo slim gevonden, waarin ie zei dat ie het allemaal erg slecht vond.

6. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 8 november 2015 20.00- 22.00 uur en vrijdag 13 november 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer ​Protest!! Ja, het tijdperk van de protestsong is definitief aangebroken. Dylan gaf het goede voorbeeld, en Barry McGuire (of liever de componist P.F. Sloan) ging met Eve of Destruction de wereld over. Dit duo is weer helemaal terug met Child of Our Times, zelfde thema, maar doet het veel minder… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Gast Norderney192

​Van 11.00 uur tot 18.00 uur de Top 100 Aller Tijden op 192 Radio en Extra Gold, met veel fragmenten van deze Top 100 Aller Tijden die door de TROS werd uitgezonden op Hilversum 3 in 1975. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 621 weergaven
  9. CarolineSouth-19670814-1500-1510-Robbie Dale (with switch over from Radio Londen). [verborgen inhoud] Groet Henk.

• 9 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

12. Folks, I am sorry, but could I ask for this to be made available once again. I seem to have lost the file and have not backed it up.....silly. If anyone can help I would be very grateful. Thanks Ian

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Radio 355 05-08-1967 The Closedown [verborgen inhoud] Radio 355 05-08-1967 The Last 14 Minuts [verborgen inhoud] Radio 355 08-07-1967 Mark Sloane [verborgen inhoud] Radio 355 15-07-1967 Tony Monson [verborgen inhoud]

15. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. De "Zeezenderdag Radio Veronica" die op 31 augustus werd gehouden in Museum RockArt. Met beelden van de live uitzending van de Tineke Show op NPO Radio 5 vanuit RockArt. Met daarin interviews met Ad Bouman, Karel van der Woerd, Hans Becker en Ferry Maat. En optredens van Michel van Dijk en Ferdinand Bakker en de Wannebiezz. Maar ook interviews van Wim van de Water met Atze Veenstra, Hans Becker, Peter Jager, Ad Roland en Serge Haderman. (Tekst Mediapages.nl)

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Ook de ex-zeezender Britain Radio heeft een erfgenaam en dit helemaal zoals die zender ook oorspronkelijk voor bedoeld was : easy-listening muziek brengen als alternatief voor de opkomende pop-piratenzenders. Een programma-schema heb ik niet gevonden. Er worden gesproken Engelstalige programma's uitgezonden en de muziek is easy-listening, country, instrumentaal en 'sweet mellow' muziek, uit de jaren 60 uiteraard. En tussendoor de jingles van de ex-zeezender Britain Radio. Stream :[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Nog even vergeten te melden, in verband met de uitzending van de Nederbeat top 40 op beide avonden tussen 19.00 en 22.00 is er dan geen vinyl van Juul. Ik verwacht dat Juul die tijd gebruikt om nog meer moois op te zoeken, voor nu, Juul bedankt voor het ter beschikking stellen van jouw zendtijd. Groet, Jan van Weeterloo

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  19. Klopt de datum? Monique begon toch pas om 12:00 uur? Ja, die klopt. Ad Roberts zegt het zelf even voor de start van Johan Maasbach. Mooie vangst, want dit zit nog niet in het archief. Monique-19841216-0659-0700-Testuitzending - [verborgen inhoud] Monique-19841216-0700-0800-JohanMaasbach - [verborgen inhoud] Monique-19841216-0800-0821-DsToornvliet-Radiogemeente - [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Laser 558 00-00-1985 Erin Kelly [verborgen inhoud] Laser 558 11-01-1985 Holly Michaels 1 [verborgen inhoud] Laser 558 11-01-1985 Holly Michaels 2 [verborgen inhoud] Laser 558 11-01-1985 Rick Harris [verborgen inhoud] Laser 558 12-09-1984 Jessie Brown [verborgen inhoud] Laser 558 14-10-1984 Sixties Sunday [verborgen inhoud] Laser 558 16-09-1984 Tommy Rivers [verborgen inhoud] Laser 558 17-03-1985 David Lee Stone [verborgen inhoud] Laser 558 17-10-1984 David Lee Stone 1 [verborgen inhoud] …

21. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 662 weergaven
  22. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney Ik denk dat ik er nog een paar heb, maar inmiddels heb ik zo goed als alle Tom Collins-opnames uit het archief geplaatst. Aanvullingen zijn uiteraard welkom.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Juul,

Beste vrienden, Onze Ad wil wat aandacht schenken aan de top 100 allertijden 1968. Dit is wat ik heb in ons archief. Is er nog meer? En zo ja, is iemand bereid dat ter beschikking te stellen?

24. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.