Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
Veronica-19711122-NewsAboutDriftingMebo-II Veronica-19721203-BeatlesStory-(eerste-gedeelte) Veronica-19671200-HenkVanDorp-JoostDenDraaijer-HelpErZitEenOlifantInDeTram-GastEddyBecker De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 699 weergaven
-
-
Juul je vertelde laatst dat bij een Veronica reünie het vaak een hele tour is om alle dj s bij elkaar te hebben omdat de een niet goed gaat met de ander enz... Dat is natuurlijk niets nieuws, in de muziekwereld gaat het net zo. Maar ik krijg de indruk dat zo n situatie met de Veronica technici niet of in veel mindere mate bestaat. Klopt dat gevoel?
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
-
Het boek over Veronica uit 2007 door Auke Kok kent 3 drukken. De 3e is uit 2008. Is er eigenlijk iemand die de 3e druk heeft? Er zitten nl een flink aantal wijzigingen in weet ik. Ik denk er aan omdat ik doende ben om de eerste druk te scannen. Zo maar nieuwsgierig.....................
-
- 18 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Op verzoek heb ik het super 8 filmpje wat regelmatig te zien is op de achtergrond bij de Radio 192 Drive In show nog een keer online gezet. Ook volgende week, zondag 22 september, is er weer een Radio 192 drive show in Naaldwijk. Dit ism Museum Rockart en met de originele discobar. Met dank aan Ad Bouman. Vergeet niet de kwaliteit omhoog te zetten rechts onder in beeld. http://youtu.be/ISjSoKEEFYw Het is alweer video nr. 100 op dit kanaal Radio video's & The Fortunes video's
-
Ik hoorde vanochtend vroeg, even voor 6 uur, een radio repo over het optreden van de Beatles in Blokker in 1964. Woord van de VPRO. Daarin werd gemeld dat de zaal maar half vol zat, maar geen probleem voor de organisator, Ben Essens (?) want Veronica ("U weet wel dat schip daar op zee") alle kaartjes had opgekocht, in de verwachting dat wel even te slijten. Was dit al bekend of heb ik iets gemist.
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik wist het maar kwam net het stukje weer tegen in ons archief. De KLM schoot ons in juni 1960 te hulp.
-
-
- 23 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Naar aanleiding van dit draadje even een aparte topic met foto's over Veronica en Dordrecht. Eerste Merwedehaven Dordrecht, circa 1978 (links nog een klein deel van de energiecentrale te zien) Eerste Merwedehaven Dordrecht, circa 1978 27 februari 1979, sleep naar Rocon Werk BV, 's-Gravendeelsedijk, Dordrecht Studio circa 1979, 's-Gravendeelsedijk, Dordrecht Expositie Geluidsmuseum Dordrecht, 1994 Geluidsmuseum Dordrecht, 1994 In de jaren '70 en '80 werd er jaarlijks een Veronicaloop georganiseerd in Dordrecht.
-
- 14 antwoorden
- 6,2k weergaven
-
-
Ik moest ineens denken aan een artikel wat ik ooit gelezen heb waarin stond dat Lex Harding in 1975 onderhandeld heeft met Sylvain Tack over een herstart van Radio Veronica. Ik vroeg mij af of Rob Out daar ook bij betrokken was. Heeft iemand hier misschien wast meer informatie over? Fijn weekend, Wim
-
-
- 20 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Erres 2234-00Z Volgens mij de enige radio die RNI op 220m en Veronica op 538m op de schaal had. Bij alle andere bekende radio's met zeezenders op de schaal betekende "Noordzee" de uitzendingen vanaf het REM-eiland in 1964 en/of Radio Veronica werd genoteerd op 192m. I think the only radio that had RNI at 220m and Veronica at 538m on the scale. On all other known radios with offshore radio stations on the scale, "Noordzee" meant the broadcasts from REM-eiland in 1964 and/or Radio Veronica was listed at 192m.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit weekend bezocht ik mijn moeder die in "beschermd wonen" is opgenomen omdat ze dement is. Ik bladerde daar door een boek met foto's uit het verleden heen, dat daar voor bewoners ligt. Ik kan me niet herinneren dat ik bijgaande Veronica foto die daarin stond met een verhaal eerder heb gezien.
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Veronica Foto herinnering uit de ledenwerf actie tijd, Mini's uit een boek over geschiedenis Mini's
-
-
- 6 antwoorden
- 673 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kwam een web-site tegen van Ronald Speijer, beroepsfotograaf uit Den Haag. Op zijn beeldbank staan honderden mooie foto's, waaronder een leuke serie van 107 foto's van Radio Veronica. Te zien zijn onder meer een bezoek aan boord in de zomer van 1972, het feest van de 150 ste ABTT, en de studio's Laapersveld in Hilversum https://ronaldspeijer.photoshelter.com/gallery/Radio-Veronica/G00008W4RA.4zYZs/C0000EDWnW8pDMnU Ook Juul en Adje komen 'voorbij' https://ronaldspeijer.photoshelter.com/gallery-image/Radio-Veronica/G00008W4RA.4zYZs/I0000j13FHHkZUH8/C0000EDWnW8pDMnU Ronald Speijer werkte onder meer voor de Nieuwe Haagsche…
-
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik bewaar hele fijne herinneringen aan de Lp serie van Dureco, Veronica Gaat Door. Ik heb zelf een paar lp s en twee bandjes die niet "beluisterbaar" meer zijn. Wat zou ik de hele serie graag digitaal willen hebben om b v in de auto te kunnen horen. Zijn er onder jullie misschien die deze serie hebben of een plek weten waar hij te downloaden is? Wat ik gelukkig nog wel heb is het rode koffertje waar de cassette serie destijds in zat. Wim de Lang
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
In het blad Recorder van de VGO (VerenigingGepensioneerdenOmroep) staat een leuk stukje over Veronica. Het kan mijn goedkeuring wegdragen. https://pixeldrain.com/u/Z6LEN97G Juul
-
- 1 antwoord
- 421 weergaven
- 1 follower
-
-
Als je terug luistert naar programma's en jingles uit de tijd van 1960-1975 vallen er dingen op. Het taalgebruik is heel vaak zoals Joost den Draaijer het later zei ' met mes en vork' anderzijds sluipt er ook heel veel speciaal Veronica jargon in, vanmorgen hoor ik er weer 1 in een jingle: de nationale zaterdagmiddag gebeurtenis, VIER UUR GERICHTE HITGEVOELIGHEID . klinkt nu tamelijk bombastisch en over de top. En, wat is in godsnaam GERICHTE hitgevoeligheid? En wie voelt dat? Kortom, als je het uit gaat pluizen hebben wij jaren lang alles voor zoete koek geslikt maar dat maakt me geen zak uit, ik geloof in gerichte hitgevoeligheid als Lex dat zegt Mij gaat het er om,…
-
- 12 antwoorden
- 6,7k weergaven
-
-
Veronica Fans Er is ooit een lp uitgebracht met als ik het goed heb 100 Veronica Jingles. Heeft iemand die voor mij als MP3 liggen. Ik mis deze nog bij mijn verzameling alvast bedankt voor de moeite groetjes ruud
-
- 14 antwoorden
- 5,6k weergaven
- 2 followers
-
-
ik heb veel geluisterd naar deze programma's de afgelopen dagen op verornica 192.is er iemand de de programma,s van donderdag 28-juni-1973 in zijn bezit heefd en deze hier wil plaatsen.groetjes en alvast bedankt.
-
beste vrienden,op woensdag 27-juni-1973 zond veronica live uit i.v.b. met de kamer debatten.ik ben nog op zoek naar de uren van1900-tot 2400 uur(27-juni-1973) en de programma's van de volgende dag(28-juni-1973).ik hoop dat wanneer deze uren bewaard zijn gebleven iemand deze hier wil plaatsen,ik zou er zeer blij mee zijn.alvast bedankt.h.roos.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Uit het plaatselijk wekelijks nieuwsblad Volendam 18 december 1969. Over Klaas Tuyp Okke. Beroep visser (16-08-1893 - 30-08-1982) In het radioprogramma van zaterdagmorgen 13-12-1969.
-
- 0 antwoorden
- 546 weergaven
-
-
Van de week zat ik weer te luisteren naar opnamen van de laatste week op Veronica in augustus 1974. Op een gegeven moment heeft Tom Collins het over het Profumo schandaal uit 1963. De manier waarop hij het behandeld, doet vermoeden dat het iets is van heel lang geleden. Veel langer dan bijna 10 jaar. Dat valt me verder ook op als het ging over gebeurtenissen van een jaar of 10 eerder. Men praatte dan alsof het echt tientallen jaren geleden was. Dit merk ik niet alleen bij het luisteren van Veronica programma s maar ook als het gaat over andere zaken van lang geleden. Ik denk dat onze beleving van tijd toen heel anders was, want als ik nu terug denk aan ee…
-
- 1 antwoord
- 863 weergaven
-
-
Ik kwam deze tegen op een hd en stond ooit op Golden Radio NL in 2006 Het is een video van een Veronica dag Lapershoek_15 04 2006
-
- 2 antwoorden
- 907 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal, ik heb vandaag het veronica lego schip binnen gekregen. Deze heb ik via marktplaats besteld, echter er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Heeft iemand deze in het bezit of kan ik daar aankomen? Alvast bedankt voor de moeite.
-
-
- 24 antwoorden
- 5,7k weergaven
-
-
Veronica Lichtschip zendt thans commerciele radioprogramma's Krant van 22 april 1960
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-