Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.535 discussies in dit forum
-
[Verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica-19690925-Top100AllerTijden-JanVanVeen-LexHarding-RobOut-38-19 Veronica-19690925-Top100AllerTijden-JanVanVeen-LexHarding-RobOut-51-39 Veronica-19690925-Top100AllerTijden-JanVanVeen-LexHarding-RobOut-83-51 Veronica-19690925-Top100AllerTijden-JanVanVeen-LexHarding-RobOut-18-1 Uit de archieven van Douwe Dijkstra. Helaas laat de geluidskwaliteit hier en daar te wensen over, maar beter kan ik het niet maken. Lastige band .....
-
- 2 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 14 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Ik ben nu enkele weken druk doende om de top 1000 van Radio Veronica uit tezenden .Aangezien ik maar 3 uur in de week heb duurt het een tijdje maar dat geeft allemaal niets , de muziek is zo mooi .Maar ik heb een vraag ,de single That i'll be the day van Buddy Holly werd uitgevoerd door de Everly Brothers en The Blue Diamonds.Werden deze platen toen als 1 uitvoerende gerekend , om dat ze samengevoegt werden op nummer 518 maar ook in de top 40 hadden ze de zelfde noteringen .
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 37 antwoorden
- 11,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 2 followers
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 589 weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 630 weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 749 weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 737 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik verwonderde me om twee uur dat we al bij 20 waren in de top 40, want het uur ervoor hoorde ik Thimo Schellevis, dus de onderste 20 heb ik dus niet gemist. Maar intussen start het tweede uur ook weer bij 20, dus dat betekent dat we de onderste 20 collectief wel hebben gemist of er moet zometeen nog een wonder gebeuren....Wel jammer dat we daardoor alle zes binnenkomers van deze week hebben moeten missen, maar gelukkig horen we de meeste nummers daarvan ook regelmatig in andere programma's terug.
-
-
-
-
-
Wie heeft de rechten over deze lijsten? Ik zou zeggen de Stichting Norderney, omdat het de zeezenderperiode betreft. Waarschijnlijk is het toch de Stichting Nederlandse Top 40.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik kom tot de conclusie dat ik geen enkele opname uit deze jaren heb. Zijn er opnames in omloop?
-
-