Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.187 discussies in dit forum
-
Beste verzamelaar, Ik heb veel verzamel spullen van de zeezenders. DVD's, LP's, boeken enz. Ik kan per bericht helaas maar 1 foto toevoegen. Dus houdt mijn komende oproepen in de gaten!! Hartelijke groet, Koos de Ruijter Dieren
-
- 0 antwoorden
- 147 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door James Hutchison in de UK. Aan het eind van de vorige eeuw heb ik een aantal R2R banden overgenomen van James, die toen ging verhuizen naar Singapore. Die banden staan al meer dan 25 jaar hier op zolder en er zijn er nog steeds een aantal, die gedigitaliseerd moeten worden. Deze opname had ik al eerder gedigitaliseerd maar nog niet gedateerd. Op basis van een Top 30 notering, de smashplay en dat het zondagmorgen is ben ik op 1 Juli 1973 uitgekomen. Voor de liefhebbers, een korte golf opname: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 146 weergaven
-
-
Chrispian St.John was te horen op RNI, Caroline (jaren 80 als Jay Jackson), Atlantis en V.O.P. Dit is een leuke opname, ooit in 1983 van Douwe Dijkstra op tape gekregen en later, bij "de buren" een digitale kopie. (Op CD-R "Diversen-1" track 14) Chrispian met de breakfast show op The Voice of Peace, zo lang Abi Nathan zich niet met de programma's bemoeide waren het leuke programma's met goeie muziek, en ergens begrijp ik het ook wel, de DJ's wilden een "leuke show neerzetten" en Abi wou het accent op "peace is the word" leggen. Al met al was het een legendarisch station. Voice of Peace - 10 Juni 1980 - 0600-0643 uur - Chrispian St. John. [verborgen inhoud] Fijne Zaterd…
-
- 0 antwoorden
- 144 weergaven
-
-
Uit het archief van Ton van Draanen, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Atlantis-19740503-1917-1917-SteveEngland [verborgen inhoud] Atlantis-19740504-0207-0210-DaveOwen-MorningMusicMade [verborgen inhoud] Atlantis-19740504-0214-0214-DaveOwen-MorningMusicMade [verborgen inhoud] Atlantis-19740504-0217-0217-DaveOwen-MorningMusicMade [verborgen inhoud] Atlantis-19740504-0223-0230-DaveOwen-MorningMusicMade [verborgen inhoud] Atlantis-19740507-1800-1900-DaveOwen-BlastOff-Edits-8min
-
- 0 antwoorden
- 143 weergaven
-
-
Dit is een opname uit het archief van Ad Couwenberg. Het is 't laatste uur van Veronica's Billboard American's Hot 100 Show met Will Luikinga (Lex was ziek), gevolgd door een klein stukje van de Jukebox. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 143 weergaven
-
-
De bron van deze opname is mij niet bekend. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 142 weergaven
- 1 follower
-
-
Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Laser558-19840524-0600-0700-RicHarris-Edits-7min [verborgen inhoud] Laser558-19840524-0700-0800-RicHarris-Edits-47min [verborgen inhoud] Laser558-19840524-0800-0810-RicHarris
-
- 0 antwoorden
- 141 weergaven
-
-
Fragmenten uit het archief van Ton van Draanen, vers van de recorder: [verborgen inhoud] MiAmigo-19740425-1858-1900-PeterVanDam-MetPeterGaatHetBeter [verborgen inhoud] MiAmigo-19740425-1900-2000-BrianAnderson-Edits-10min [verborgen inhoud] MiAmigo-19740425-2000-2100-NormanBarrington-Edits-7min
-
- 0 antwoorden
- 136 weergaven
-
-
Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Caroline-19791111-1100-1233-SebastiaanPeters-BelgischeNationaleHitparade
-
- 0 antwoorden
- 127 weergaven
-
-
De bron van deze opname is bij mij niet bekend. Op de website van Jan Fré zie ik dat er van deze avond veel opnamen bewaard zijn gebleven. Alleen het stukje van 22:13-22:30 zou ontbreken en dat zou dan wel in deze opname moeten zitten. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 122 weergaven
-
-
Beste verzamelaar, Ik heb veel verzamel spullen van de zeezenders. DVD's, LP's, boeken enz. Ik kan per bericht helaas maar 1 foto toevoegen. Dus houdt mijn komende oproepen in de gaten!! Hartelijke groet, Koos de Ruijter Dieren
-
- 0 antwoorden
- 115 weergaven
-
-
Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Caroline-19800303-2000-2100-TomHardy [verborgen inhoud] Caroline-19800303-2100-2200-TomHardy [verborgen inhoud] Caroline-19800303-2200-2300-MikeStevens-CountdownOfAlbumSounds
-
- 0 antwoorden
- 113 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 109 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 107 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 103 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-Toornvliet-32min Lukt het iemand om deze te dateren?
-
-
- 4 antwoorden
- 102 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 96 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 95 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 94 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 92 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 89 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 88 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 87 weergaven
-
-
Nog zo'n opname uit de tijd dat de middengolf uitzendingen van R.N.I. door de Britse GPO werden gestoord, het begint met Andy Archer die excuus maakt aan de luisteraars voor de storing die ze horen. Andy laat ook weten dat RNI het hier helemaal niet mee eens is, daarna hoor je ex-Radio London DJ Duncan Johnson... en het hoogst irritante jengeltoontje.... Digitale kopie is van "de buren" uit 2003 en bij mij van CD-R "RNI disc 15 track 3". RNI - 31 Mei 1970 - 1200-1330 uur - Andy Archer - Duncan Johnson (met GPO storing) [verborgen inhoud] Groetjes Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 85 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 83 weergaven
-