Spring naar bijdragen

Radio TV reclame bij ramp


ruudam

Aanbevolen berichten

Nou , ik vond het op z'n zachtst gezegd vrij onkies om op deze vrijdag na één van de lange ochtend bulletins van het NOS journaal boordevol vliegtuignarigheid en intens verdriet (en opvallend: slechts een paar flitsen over de Gaza) geconfronteerd te worden met een opgewekte aankondiging voor het "muziekfeest op het plein" dat voor 's avonds op het programma stond.

Wat een stelletje dombo's, om het maar voorzichtig te zeggen.

Groet, Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou , ik vond het op z'n zachtst gezegd vrij onkies om op deze vrijdag na één van de lange ochtend bulletins van het NOS journaal boordevol vliegtuignarigheid en intens verdriet (en opvallend: slechts een paar flitsen over de Gaza) geconfronteerd te worden met een opgewekte aankondiging voor het "muziekfeest op het plein" dat voor 's avonds op het programma stond.

Wat een stelletje dombo's, om het maar voorzichtig te zeggen.

Groet, Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het er in mijn boek over Radio Noordzee Nationaal ook over. Daar haal ik de Bijlmerramp aan: op ons slechts enkele maanden oude Noordzee werd toen gedurende enkele dagen de muziek aangepast en een telefoonspelletje werd gestopt. Heel gepast allemaal.

En ik vervolg met de opmerking dat die discussie over wel of niet aanpassen telkens plaatsvindt bij een ramp of een koninklijk overlijden en dat dat wel nooit zal veranderen.

En zie, daar gaan we dus weer: een vliegtuig wordt uit de lucht geschoten en 192 Nederlanders komen om.

Zo ongeveer het toppunt van gruwelijkheid. Wat zich, hopelijk in seconden, heeft afgespeeld, tart elke beschrijving. De hel waar de nabestaanden doorheen gaan, beschadigt hen voorgoed.

Dat je dan niet bepaald in de stemming bent voor vrolijke dingen, en zelfs niet voor 'normale' dingen, behoeft geen betoog. Ik herinner me mijn gemoedstoestand toen mijn vader was overleden nog heel goed.

Dus dan zet je je radio niet aan. Of je tv. En als je het laatste nieuws wilt horen of zien, zet je hem dan aan en daarna weer uit.

Wat het uitzenden van commercials met zo'n situatie te maken heeft, ontgaat me. Moeten de kranten deze dagen ook maar geen advertenties plaatsen?

Toen in juni 2009 de Franse Airbus met 228 personen in de oceaan stortte, ging de wereld in Nederland gewoon door. Net zoals de wereld in Frankrijk nu gewoon doorgaat.

Overigens is deze discussie volslagen zinloos. Voorstanders zullen hun standpunt nimmer wijzigen en tegenstanders ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het er in mijn boek over Radio Noordzee Nationaal ook over. Daar haal ik de Bijlmerramp aan: op ons slechts enkele maanden oude Noordzee werd toen gedurende enkele dagen de muziek aangepast en een telefoonspelletje werd gestopt. Heel gepast allemaal.

En ik vervolg met de opmerking dat die discussie over wel of niet aanpassen telkens plaatsvindt bij een ramp of een koninklijk overlijden en dat dat wel nooit zal veranderen.

En zie, daar gaan we dus weer: een vliegtuig wordt uit de lucht geschoten en 192 Nederlanders komen om.

Zo ongeveer het toppunt van gruwelijkheid. Wat zich, hopelijk in seconden, heeft afgespeeld, tart elke beschrijving. De hel waar de nabestaanden doorheen gaan, beschadigt hen voorgoed.

Dat je dan niet bepaald in de stemming bent voor vrolijke dingen, en zelfs niet voor 'normale' dingen, behoeft geen betoog. Ik herinner me mijn gemoedstoestand toen mijn vader was overleden nog heel goed.

Dus dan zet je je radio niet aan. Of je tv. En als je het laatste nieuws wilt horen of zien, zet je hem dan aan en daarna weer uit.

Wat het uitzenden van commercials met zo'n situatie te maken heeft, ontgaat me. Moeten de kranten deze dagen ook maar geen advertenties plaatsen?

Toen in juni 2009 de Franse Airbus met 228 personen in de oceaan stortte, ging de wereld in Nederland gewoon door. Net zoals de wereld in Frankrijk nu gewoon doorgaat.

Overigens is deze discussie volslagen zinloos. Voorstanders zullen hun standpunt nimmer wijzigen en tegenstanders ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(en opvallend: slechts een paar flitsen over de Gaza)

Zo gaat dat altijd bij een (grote) ramp, waar Nederland op een of andere manier bij betrokken is, dan valt het zogenaamde (belangrijke)

Internationale nieuws (tijdelijk) vrijwel helemaal weg bij het NOS journaal.

Maar er zijn nog genoeg andere nieuwsbronnen, om al het nieuws over het (beperkte?) grondoffensief in de Gazastrook wel goed te volgen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(en opvallend: slechts een paar flitsen over de Gaza)

Zo gaat dat altijd bij een (grote) ramp, waar Nederland op een of andere manier bij betrokken is, dan valt het zogenaamde (belangrijke)

Internationale nieuws (tijdelijk) vrijwel helemaal weg bij het NOS journaal.

Maar er zijn nog genoeg andere nieuwsbronnen, om al het nieuws over het (beperkte?) grondoffensief in de Gazastrook wel goed te volgen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger werd er tijdens zon en feestdagen geen reclame uitgezonden.

Tijdens 9/11 werd in NY (en ik neem aan ook andere plaasten) ook geen reclame uitgezonden, de anders zo vrolijke muziekzenders namen het signaal van een nieuwszender over.

Maar ja, deze crash met 193 NL slachtoffers is natuurlijk letterlijk wat verder weg, geen beelden van uit ramen springende mensen, ale stoffelijke overschotten op de rampplek worden uit beeld gehouden.

(Overigens slecht nieuws voor de nabestaanden, zie maar het stoffelijk overschot thuis te krijgen, het gebied wordt gecontoleerd door outlaws die niets met de slachtoffers hebben en redddingswerkers niet of nauwelijks toelaten, de lichamen liggen in de warmte weg te rotten, er wordt niets geborgen. En dan de idenficatie en nog de papier rompslomp om een SO uit door wie ?? gecontroleerd gebied te krijgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger werd er tijdens zon en feestdagen geen reclame uitgezonden.

Tijdens 9/11 werd in NY (en ik neem aan ook andere plaasten) ook geen reclame uitgezonden, de anders zo vrolijke muziekzenders namen het signaal van een nieuwszender over.

Maar ja, deze crash met 193 NL slachtoffers is natuurlijk letterlijk wat verder weg, geen beelden van uit ramen springende mensen, ale stoffelijke overschotten op de rampplek worden uit beeld gehouden.

(Overigens slecht nieuws voor de nabestaanden, zie maar het stoffelijk overschot thuis te krijgen, het gebied wordt gecontoleerd door outlaws die niets met de slachtoffers hebben en redddingswerkers niet of nauwelijks toelaten, de lichamen liggen in de warmte weg te rotten, er wordt niets geborgen. En dan de idenficatie en nog de papier rompslomp om een SO uit door wie ?? gecontroleerd gebied te krijgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kan ik mij wel in vinden.

Al die "BN-ers" die ook moeten vinden dat ze het zo erg vinden..............Ik zit mij er ook al dageb aan te ergeren. Dat vind ik erger dan een discussie over wel of niet reklame.

http://www.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kan ik mij wel in vinden.

Al die "BN-ers" die ook moeten vinden dat ze het zo erg vinden..............Ik zit mij er ook al dageb aan te ergeren. Dat vind ik erger dan een discussie over wel of niet reklame.

http://www.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt m eraan waar je naar kijkt en luistert.

BNérs heb ik gelukkig niet gezien en mijd ik als de pest, altijd al.

Ik kijk bijna alleen naar nieuws en sport.

Films en muziekprogramma's op BBC (zonder reclame dus!!)

Bij nieuws is de reclame altijd al hinderlijker, maar bij deze berichtgeving nog meer. De reclame zit tot diep in de nacht tussen herhalingen van actualiteiten/journaals.

Mijn FM -radio: alleen Radio 1 en soms BNR.

Muziek zit op Paradijs, en zonder reclame.

Reclame op amusement zenders TV en hit-muziek zenders radio, best, zelfs met neerkomende vliegtuigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6407
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    strichacht
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.