Spring naar bijdragen

Gezocht: Muziekje Avondspits - Nationale Hittest


pvanklei

Aanbevolen berichten

Enkele jaren geleden heb ik bij "de buren" ook al eens gevraagd wat dit voor muziekje is.  

Het zit al in de Avondspits van 17-08-1979. Vermoedelijk is het eerder dat jaar opgenomen. 

Maar ja, hoe heet dit prachtige deuntje, waarvan je als het ware in trance raakt. Frits zal het antwoord misschien nog wel weten.... 

Greetz,

Everton

 

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 7 years later...

Kwam deze weer eens tegen bij het afluisteren van oude Avondspitsjingles....deze vraag (zowel van Peter als Rauhfaser) staat nog steeds open...wellicht dat iemand 7 jaar later het antwoord alsnog weet....ik hoop het....

Alvast dank hiervoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn speurtocht is uiteindelijk op niets uitgelopen omdat de betrokken personen het zelf niet meer weten.

 

Ik heb Tom Blomberg erna gevraagd en die kwam met Martin Duiser omdat hij ook de eerste 'Goeieavond' jingle van de Avondspits had gemaakt, maar die kon zich niet eens goed herinneren dat hij die jingle had gemaakt terwijl zijn handschrift op het doosje van de jingle staat 🙂

 

NOS-Avondspits-GoeienavondSpits.jpg.d609f098cabf5b1c4aa056c9b5a6264c.jpg

 

Martin kon wel met vrij grote zekerheid melden dat hij die jingle van Nationale Hittest niet had gemaakt. Tom dacht overigens dat de zangeres van de Nationale Hittest Shirley Zweres was.

 

Frits Spits heb ik ook gevraagd. Die antwoordde met  'Ja , …tja…nou…eeeh…..ik ga zoeken.', maar daarna helaas niets meer vernomen. Ik ben bang dat het voor die mannen te lang geleden is. Ik weet nog goed dat ik bij de presentatie van het eerste Tunesboek in Beeld & Geluid was en dat Felix Meurders bepaalde tunes, die hijzelf had gebruikt, niet meer kon herinneren. Op ons hebben die muziekjes waarschijnlijk meer indruk gemaakt dan voor de programmamakers zelf.

 

 

Peter

 

 

bewerkt door pvanklei
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie en je uitzoekwerk, Peter.....dit blijft dus een mysterie....wat mogelijk nooit meer opgelost zal worden....heeft ook wel iets...gelukkig hebben we de muziekjes nog die, inderdaad, na al die jaren nog indruk maken mede door de nostalgie naar die 'goeie ouwe (radio)tijd'....overigens deze week een mooi interview met Frits in de Volkskrant.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik stond er tijdens de opname in het muziek paviljoen nota bene bovenop maar ook ik kan me er verder niets van herinneren.

Frits gaf aanwijzingen aan de zangeres dus hij wist heel goed hoe hij het wilde hebben.

Het was op een vrijdagmiddag, dat weet ik dan weer wel...

Hallo Harm, je hebt een over een zangeres....mij staat me ook bij dat rondom deze jingle een zangeres iets zei / zong. 

Heb jij toevallig de jingle met zangeres? Zodat ook dat gat in m'n geheugen weer gevuld wordt ;).... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel zeker dat het muziekje van een bestaande plaat/song komt. Zo goed als alle muziekjes, die voor tunes en jingles in de Avondspits zijn gebruikt, komen van handelsplaten en niet van library LP's.

 

Wel grappig dat die sample in 2018 in een loop voor een nieuw nummer is gebruikt. Frits had een goede neus voor 'catchy hooks'. Ik zie overigens bij de reacties op Youtube dat Benno Roozen een jaar geleden al vraagt of iemand weet uit welke song de gebruikte sample komt. Het zou mij niets verbazen dat Benno als 'Gast' het bericht (met de verwijzing naar de song) hierboven heeft geplaatst.

 

Ik ben nog even in mijn Avondspits archief gedoken en de jingle van Nationale Hittest wordt inderdaad door Shirley Zweres gezongen. Waarschijnlijk is in dezelfde zangsessie de jingle voor 'dag dag dag dag LP' ingezongen want de stem in die jingle is ook van Shirley. Het muziekje van de Dag LP komt uit de song Ladies' Night Out van Pleasure.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.