Jump to content
Jan-Fre

RNI april 1970

Recommended Posts

Jan-Fre,,

The upload for 15th April will not download with an mp3 suffix. All that I get is a file which can be opened with Media Player.

Is it possible to re-upload with the mp3 suffix?

Groetjes

John Coole

Carl -met non-stop- is van do avond 30-04, maar Roger en Andy zijn van een dag later; 01-05 (Carl zit dan op de tender zegt Roger in zijn -ochtend- programma). Op deze  dag, even na het middaguur (tijdens het programma van Duncan Johnson), werden de uitzendingen overigens reeds gestaakt ivm probleem gerelateerd aan zender/antenne.

Dank voor de links.

Gr. John

• Like 1

Posted (edited)
Op 16-4-2019 om 00:40 zei Jan-Fre:

2970411_1970-04-16DeWaarheid.thumb.jpg.898fe39fcb81eb769153a0faa2f14d7f.jpg

Dit vind ik wel heel bijzonder.

Jan-Fré publiceert een knipsel uit een communistische krant die niet meer bestaat. De Waarheid was destijds ook nog eens de spreekbuis van de  Communistische Partij Nederland, de CPN. Ik vermoed dat de familie Vos geabonneerd was op deze krant en dus het communisme steunde. Klopt dat Jan-Fré ?

Nooit geweten dat er ook aandacht voor de zeezenders in deze krant werd ingeruimd. Overigens stemde de CPN wel tegen de 'Veronica wetjes'. Heb dat nooit begrepen. Ik dacht de communisten getrouw het gezag volgden, net zoals in Rusland. En dus voor het behoud van de publieke omroep zouden zijn en niet voor 'een piraat'.

Daarnaast heb ik nog niet eerder gelezen dat er een verzet van jongeren was om met zendertjes de uitzendingen van de BBC te gaan storen. Wel was mij bekend dat een groep landpiraten  de BBC wilde gaan storen.

Of dit ooit  is gebeurd weet ik niet. 

Salut

Leendert

Edited by Leendert Vingerling

De krantenknipsels komen uit het Franse Offshore Echos dus het vermoeden richting de familie Vos is wat prematuur

Posted (edited)
4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Ik vermoed dat de familie Vos geabonneerd was op deze krant en dus het communisme steunde. Klopt dat Jan-Fré ?

Nee, dit klopt niet. Ik moet zeggen dat ik wel het allerlaatste exemplaar van De Waarheid destijds heb gekocht als verzamelobject, maar thuis hadden we een abonnement op De Telegraaf. En ik lees nu zelf Het Parool.

Jan-Fré

Edited by Jan-Fre
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

Posted (edited)

Wij hadden thuis "De Gooi"...of te wel de Gooi en Eemlander.

hier iets uit de waarheid van 19 april 1960.

Archief Hans Knot.

19600419  De Waarheid.jpg

Edited by Juul
  • Like 4

Posted (edited)
15 uur geleden zei Jan-Fre:

Nee, dit klopt niet. Ik moet zeggen dat ik wel het allerlaatste exemplaar van De Waarheid destijds heb gekocht als verzamelobject, maar thuis hadden we een abonnement op De Telegraaf. En ik lees nu zelf Het Parool.

Jan-Fré

Bedankt voor je toelichting

Het was maar een gedachte. In Groningen had de CPN een grote schare aanhangers en dus ook lezers van 'de Waarheid'. Het zou toch best kunnen dat jouw vader daar ook onder zat.

Dat je nu het Het Parool leest is opvallend. Je woont toch niet in Amsterdam ? De krant is veranderd  van een verzetskrant in een  'grachtengordel' krant . Ooit was daar Matthijs van Nieuwkerk de hoofdredacteur en schreef Simon Carmiggelt zijn Kronkel stukjes.

Toen ik begin zeventiger jaren in Amsterdam studeerde, had Het Parool ongeveer 160.000 abonnees. Nu is dat ongeveer 40.000 geworden.

Salut

Leendert

Edited by Leendert Vingerling

Op 2-5-2019 om 16:25 zei Louis Stuster:

1385...Bovenop radio Moskou met 1000 kw….

kwam 's avonds de hoek niet om..;(

Dat is hier inderdaad te horen, mooie beat freq.

Please login or register to see this link.

Op 2-5-2019 om 14:44 zei jan227:

: 1970 04 30 Thu 217 andy archer test.mp3

groet, Jan

Is dit een studio tape of FM - aircheck?

• Like 3
  • Thanks 1

17 uur geleden zei ruudam:

Is dit een studio tape of FM - aircheck?

Gezien de QRM en QRN is het een opname van de middengolf.

dat komt als er weer wordt uitgezonden vanaf de mebo, 13 mei.

van 1-12 mei waren de zenders uit,.

Kan niet wachten!  Dan breekt de 244 periode aan.  Misschien wel de meest rumoerige periode van een zeezender ..stoorzenders.. verkiezingscampagne ..naamwisseling...

• Thanks 1

13 minuten geleden zei Louis Stuster:

Kan niet wachten!  Dan breekt de 244 periode aan.  Misschien wel de meest rumoerige periode van een zeezender ..stoorzenders.. verkiezingscampagne ..naamwisseling...

Ik kan ook niet wachten.

Heb ergens nog een opname van Radio Caroline International (vanaf de Mebo natuurlijk en met die krijsende stoorzender erdoor.)

• Thanks 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Robin Westhof
      Al weer meer dan 15 jaar geleden overleden.

1967: Studio Radio Scotland ( Tony Allan links op de foto).

____  The Pirate Radio Hall of Fame___

1967 Ook op het zendschip van Radio Scotland de MV Comet (rechts op de foto).

___Freewave Magazine_____

1971: Op de MEBO II (links op de foto).

____ Dave Rogers____

1971/1972 Studio Mebo II (links op de foto).
      Please login or register to see this link. ____ Paul May____

1979: Op de Mi Amigo

____ Hans Knot___

1979:  En in Ierland bij ARD/ Radio 257.

____ DX Archive___

• By hans knot
      This is a longer version than in the discography was

Don Charles And His Singing Dogs – We’re going to the circus/ Happy Birthday. Eén van de meest gekke platen uit de jaren vijftig van de vorige eeuw die begint alsof er een circusoptreden gaat plaats vinden: "Ladies and gentlemen, this circus now has the honour of presenting to you the unique and world famous attraction Don Charles Singing dogs." Dezelfde zin tot en met het woord "attraction," uit het nummer ‘We’re going to the circus’, gevolgd door een naamjingle, werd op Radio Atlantis en Radio Mi Amigo door Joop Verhoof gebruikt aan het begin van zijn programma. En dan was er van de blaffende honden ook nog eens hun versie van ‘Happy Birthday’. Peter van Dam gebruikte het op Radio Mi Amigo voor de productie van een commercial voor Dierenpension St. Bernhard. Het nummer werd op RNI door Alan West gebruikt wanneer hij in zijn programma weer iemand ging feliciteren. En het was Tony Allan op RNI die het zo’n mooie jingle vond ter promotie van Alan West dat hij, Tony, spontaan begon mee te blaffen.

Don Charles And His Singing Dogs - We're going to the circus/ Happy Birthday. One of the most crazy records from the fifties of the last century that starts as if a circus performance is about to take place: "Ladies and gentlemen, this circus now has the honour of presenting to you the unique and world famous attraction Don Charles Singing dogs." The same sentence up to and including the word "attraction," from the song 'We're going to the circus', followed by a name jingle, was used on Radio Atlantis and Radio Mi Amigo by Joop Verhoof at the beginning of his programme. And then there was the barking dogs' version of 'Happy Birthday'. Peter van Dam used it on Radio Mi Amigo for the production of a commercial for Dierenpension St. Bernhard. The song was used on RNI by Alan West when he started to congratulate someone in his program. And it was Tony Allan on RNI who found it such a beautiful jingle to promote Alan West that he, Tony, spontaneously started barking along.

• By hans knot
      Koos van Beurden, Orkest – Fiësta Di Beur-Ba. Een heerlijk swingend soundje uit 1970 dat uitkwam op het Cardinal label. Het is een compositie van Koos van Beurden en Thieu Baats, die als muzikant onder de naam Tony Bass bekend werd. Beur-Ba zijn dan ook afkortingen van beide namen van de muzikale mannen. Alan West gebruikte het nummer in augustus 1970 als filler naar het tijdsein van het hele uur op RNI. Het nummer werd trouwens aan het vinyl toevertrouwd door tal van, in die tijd bekende, dansorkesten.

Koos van Beurden, Orchestra - Fiësta Di Beur-Ba. A wonderfully swinging sound from 1970 that came out on the Cardinal label. It is a composition by Koos van Beurden and Thieu Baats, who became known as a musician under the name Tony Bass. Beur-Ba are abbreviations of both names of the musical men. Alan West used the song in August 1970 as a filler to the hourly time signal on RNI. The song was entrusted to the vinyl by numerous dance orchestras known at the time.

• By Vincent
      Afgelopen weekend een nieuw speeltje gekregen om mee op te nemen. Vanmiddag deze maar eens in het rack geplaatst en getest. De eerste band die ik pakte was uit 1972. Veel plezier ermee.

• By Robin Westhof
      Radiopoll 1973 (zomer) in het Engelse blad Record (and Radio) Mirror.

Met RNI op nummer 1 :-) en BBC Radio One pas op nummer 4.

Zie voorpagina en pagina 8.

Of een mooiere scan hier.

"Record Mirror  on 29th September 1973 published the results of a poll to determine the most popular radio station in Britain. Radio North Sea International (RNI )came first with 51% of the votes, Caroline second with 15%, Radio Veronica third with 9%, while BBC Radio One received only 5%."

• Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      3,958
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    networkisworking
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.