Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je komt zo nu en dan wel eens een programma-overzicht tegen van Radio Veronica. Ook kom je vaak advertenties of artikelen tegen met de vermelding van een programma, meestal van een kwartiertje, op Radio Veronica. Ik dacht heel even zo van, je zou eigenlijk al die gegevens in een soort database moeten verwerken om een mooi totaaloverzicht te krijgen. Speciaal over de periode jaren 60’ begin 70’. Hier is waarschijnlijk al eerder veel aandacht aan besteed en wordt dit al gedaan door diverse leden. Ben hier wel benieuwd naar. Groeten, Cor.

 

Veronica 1962-10-11 Leo Riemens opera kwartiertje

Veronica 1962-10-11 Leo Riemans opera kwartiertje.jpg

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei thijs5326:

De zondagprogrammering tijdens de CNBC-periode. ( Bron: Tuney Tunes)

Interessant. Omdat ik me afvraag waarom Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon. 

 

Was dat om de gelovigen niet tegen het hoofd te stoten?

 

De zondag was  een 'rustdag' en in sommige godsdienstige kringen ook letterlijk een rustdag. Niets doen, geen radio luisteren of tv kijken.  Zelfs onkruid wieden was verboden.( Ik denk dat Douwe daar wel meer over kan vertellen)

 

Detail: Frans Nienhuys was toen al present.

 

Salut

Leendert

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Interessant. Omdat ik me afvraag waarom Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon.

 

Radio Luxembourg (Nederlandstalig) had in die tijd (nog) heel veel luisteraars in vrijwel geheel Nederland ( de antenne was in de ochtend en begin v/d middag op Nederland gericht) na de sluiting van de Nederlandse uitzendingen en de start van de Duitstalige programmering ( en het richten van de antenne op Duitsland) kon Radio Veronica begin v/d middag (na de sluiting van CNBC) mooi de luisteraars van Luxembourg overnemen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Interessant. Omdat ik me afvraag waarom Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon. 

 

Was dat om de gelovigen niet tegen het hoofd te stoten?

 

De zondag was  een 'rustdag' en in sommige godsdienstige kringen ook letterlijk een rustdag. Niets doen, geen radio luisteren of tv kijken.  Zelfs onkruid wieden was verboden.( Ik denk dat Douwe daar wel meer over kan vertellen)

 

Detail: Frans Nienhuys was toen al present.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Leendert,

 

Er staat de CNBC periode, dus zeg maar de Engelse invasie, en niet alleen op zondag maar elke dag de morgen voor de andere zijde van de Noordzee.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had je ook het "programma" Waar Een Baan In Zit. 

Veronica 1965-09-16 Luister vanavond (Donderdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. WALA

Veronica 1965-09-24 Luister vanavond (Vrijdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. Victoria Biscuit en chocoladefabriek

Veronica 1965-09-16 Luister vanavond (Donderdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. WALA .jpg

Veronica 1965-09-24 Luister vanavond (Vrijdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. Victoria Biscuit en chocoladefabriek.jpg

Veronica 1965-10-08  Waar een baan In Zit Luister vanavond (Vrijdag) om 1900.  Blaauwhoedenveem.jpg

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Interessant. Omdat ik me afvraag waarom Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon. 

 

Was dat om de gelovigen niet tegen het hoofd te stoten?

 

De zondag was  een 'rustdag' en in sommige godsdienstige kringen ook letterlijk een rustdag. Niets doen, geen radio luisteren of tv kijken.  Zelfs onkruid wieden was verboden.( Ik denk dat Douwe daar wel meer over kan vertellen)

 

Detail: Frans Nienhuys was toen al present.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Ik sluit mij aan bij de slogan waarmee de Barneveldse VVD wethouder altijd de grootste partij in Barneveld, de SGP, de wind uit de zeilen nam: "op zondagmorgen ga ik naar de kerk, maar zondagsmiddags wil ik ook iets leuks (kunnen) doen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-4-2019 om 01:21 zei cdb:

Veronica 1962-11-10 Topform meubelen. Zondag nieuws over Topform 1330-1345

 

Toch leuk al die krantenknipsels. Uw gastvrouw is Maud van Praag. Bekend geworden als de  assistente van spelletjes presentator Theo Eerdmans. Ze was in die periode nog getrouwd met Ajax voorzitter Jaap van Praag.

 

Nu zouden we spreken van een BN'er. Overigens kan ik geen adres in de advertentie vinden. Schijnbaar wist iedereen waar het pand zich bevond.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Toch leuk al die krantenknipsels. Uw gastvrouw is Maud van Praag. Bekend geworden als de  assistente van spelletjes presentator Theo Eerdmans. Ze was in die periode nog getrouwd met Ajax voorzitter Jaap van Praag.

 

Nu zouden we spreken van een BN'er. Overigens kan ik geen adres in de advertentie vinden. Schijnbaar wist iedereen waar het pand zich bevond.

 

Salut

Leendert

 

Leendert,

 

Er staat wel een plaats in de advertentie, onder in het logo, en dat was op de meubelboulevard aldaar, inmiddels niet meer, de naam bestaat nog wel als Riant Stoutenbeek.

 

Nico. 

image.png.845ab46b28ac166827ac78d0b28fd12c.png

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei nchuijg:

Er staat de CNBC periode, dus zeg maar de Engelse invasie, en niet alleen op zondag maar elke dag de morgen voor de andere zijde van de Noordzee.

 

Het kwartje valt nu. De Engelstalige testuitzendingen waren vanaf 16 februari iedere ochtend tot 13.00 uur. Daarna kwamen de Nederlandstalige uitzendingen weer aan bod. Dus het  Veronica programma overzicht wat Thijs publiceert  is aansluitend op de CNBC uitzendingen.

 

Ik kreeg de indruk dat Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon, maar dat betrof alleen de Nederlandstalige uitzendingen. 

 

Dus de suggesties dat het geloof en de sterke ontvangst van radio Luxemburg daarin een rol speelden kunnen in de prullenbak.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Het kwartje valt nu. De Engelstalige testuitzendingen waren vanaf 16 februari iedere ochtend tot 13.00 uur. Daarna kwamen de Nederlandstalige uitzendingen weer aan bod. Dus het  Veronica programma overzicht wat Thijs publiceert  is aansluitend op de CNBC uitzendingen.

 

Ik kreeg de indruk dat Veronica op zondag pas om 13.00 uur begon, maar dat betrof alleen de Nederlandstalige uitzendingen. 

 

Dus de suggesties dat het geloof en de sterke ontvangst van radio Luxemburg daarin een rol speelden kunnen in de prullenbak.

 

Salut

Leendert

Ik vond het eigenlijk sowieso een vreemde theorie. Wel erg extreem en orthodox.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-4-2019 om 23:16 zei cdb:

Zo had je ook het "programma" Waar Een Baan In Zit. 

Veronica 1965-09-16 Luister vanavond (Donderdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. WALA

Veronica 1965-09-24 Luister vanavond (Vrijdag) 1900 naar - Waar Een Baan In Zit. Victoria Biscuit en chocoladefabriek

 

Op 12-4-2019 om 23:27 zei cdb:

Veronica 1965-11-17 Luister vanavond (Woensdag) 1900 Programma Spelenderwijs 1900(Hans van der Mey). Aangeboden door Joh de Heer & zn

 

 

Allemaal programma's gepresenteerd door een 'zekere'  Hans van der Mey.  Ik heb gezocht, maar kan helaas niets over hem vinden. Over iemand die in die periode zoveel programma's presenteerde moet toch wel iets bekend zijn?

 

Wie weet er meer?

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

 

Allemaal programma's gepresenteerd door een 'zekere'  Hans van der Mey.  Ik heb gezocht, maar kan helaas niets over hem vinden. Over iemand die in die periode zoveel programma's presenteerde moet toch wel iets bekend zijn?

 

Wie weet er meer?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Nee hoor, was een sponsor programma. "tape op tafel constructie". ( werd zo aan geleverd. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Juul:

Nee hoor, was een sponsor programma. "tape op tafel constructie". ( werd zo aan geleverd. )

Maar vind je het dan niet opvallend dat deze persoon zoveel sponsor programma's heeft gepresenteerd? Hij moet dan toch een zekere reputatie hebben gehad? En blijkbaar is er niets over hem bekend? 

 

Karin Kraaykamp, Max Appelboom, Willem Duys of  Stan Haag  presenteerden ook sponsor programma's. Over hen is wel wat bekend.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar over hem niet.

Ken jij alle mensen die reklame spots inspreken nu ?................

Gewoon lekker een anonieme stem. We kregen gewoon dat bandje, kreeg een code en datum en dan uitzenden. Soms werd het ook wel eens gekopieerd en in een langer programma, daarvoor of draarna opgenomen.

 

Plaatje maar weer dan.

 

scans: ©Stichting Norderney

 

Berdy reklame banddoos.jpg

Oscar2 doos  dat109.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.