Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik weet het nog goed, ik werkte net 3 weken officieel bij Veronica en Joost en Henk van Dorp hadden samen met Ad een programma bedacht met de illustere titel "Help er zit een olifant in de tram".  En Ad zei, kom d'r bij als ik dan een keer niet kan neem jij het over........En dat was het begin van een lange werkrelatie met Henk van Dorp. Wat het precies betekend, "Help er zit een olifant in de tram"., weten we nog steeds niet.  Het programma werd een paar dagen voor de Kerst van 1967 uitgezonden, de 23ste om precies te zijn.

Ik ben wat programma's  aan het afluisteren om de nodige sigaretten reclame's te "verminken" zodat je niet meer hoort dat het over sigaretten gaat. Het Commissariaat  heeft nl gevraagd of wij de reclames die we via de stream uitzenden willen ontdoen van die reclame's. Ik vind het vreemd maar ja. Want vragen ze dat dan ook aan aan de uitgevers van oude kranten e.d. waar die reclames in staan?

Maar goed om de "sfeer" tussen ons en het Commissariaat voor de media goed te houden verknip ik die reclames. Dus ik haal ze er niet helemaal uit.

Terug naar "De olifant", ik heb het helemaal afgeluisterd en heb genoten van het programma. Schitterende platen. Omdat het bijna Pasen is hier een link,

van het programma rechtstreeks van de master tape. Copyright Stichting Norderney. ( met  ingekorte reclame).

https://we.tl/t-bPoVFoStyL

Help 23 december 1967  24.00 - 01.00 uur.

Dit programma stamt uit de "flower power" periode en dat is soms ook duidelijk te horen aan de soms vage onderwerpen. Het begin van deze uitzending is wellicht ook wat vreemd, Joost die allerlei getallen opnoemt, het waren de nummers van de reklame’s en het laatste getal, "4535" was de reklame van Norton tabak.

Vaste onderdeel in "Help" was Eddie Becker met de "tafel van 19".

In deze uitzending demonstreerd Ad Bouman een uitvinding met 2 pick-up’s.

In "Help" kun je horen dat de bijzondere manier van programmamaken tegenwoordig van Henk van Dorp, vroeger bij Veronica ontstaan is.

techniek Ad Bouman.

LET OP :  9 december was de 2e uitzending van Help zegt Joost op 34’.

==============

Het is een programma dat eigenlijk heel bijzonder was voor Veronica, maar Joost was de"baas"  dus kon het.

En hier die prachtige single van Johnny Rivers met "Summer rain". (  Op 12 juni 2009 werd Johnny Rivers opgenomen in de Louisiana Music Hall of Fame. )

bewerkt door Juul

Geplaatst
2 uur geleden zei Juul:

I Het Commissariaat  heeft nl gevraagd of wij de reclames die we via de stream uitzenden willen ontdoen van die reclame's. Ik vind het vreemd maar ja. Want vragen ze dat dan ook aan aan de uitgevers van oude kranten e.d. waar die reclames in staan?

Ik snap ook wel dat je dit doet om de sfeer goed te houden.

Maar ik vrees dat je binnen nu en niet al te lange tijd nog meer werk krijgt.

Want dan moeten alle drank en suiker reclames er uit, en waarschijnlijk uiteindelijk alle producten die niet Co2 neutraal gemaakt zijn.

Man, man, man.

Ik geloof dat ik eerst nog eens een "lange" discussie met ze aan zou gaan over cultuur historisch erfgoed.

Geplaatst

Schokkend om doelbewust de integriteit van historische radioprogramma's te verkrachten omwille van latere regelgeving.

Gaan ze straks ook historische TV-interviews met in beeld rokende "excellenties" verbieden?

bewerkt door Harm ten Brink

Geplaatst

Het is een programma dat eigenlijk heel bijzonder was voor Veronica, maar Joost was de"baas"  dus kon het.

Prachtig hoor, zo'n soort van programma's op de avond of in de nacht. Je had nog Radio Drama door Klaas Klaas Vaak en Parels Voor De Zwijnen, maar dat was meer plaatjes draaien. Ook nog De Willem Keukenhof Show waar af en toe gekke dingen in gebeurde. Maar zover ik weet is er later alleen nog De Kolder Op Zolder Show als "alternatief" nachtprogramma uitgezonden. Ik kan me voorstellen dat er wel meer animo was om 's nachts iets meer te doen dan alleen nonstop muziek.

Was de directie/programmaleiding zo streng?

Geplaatst

Bedankt voor dit programma, Juul en... Summer Rain van Johnny Rivers staat al heel lang (ik hoorde het voor 't eerst in 1984 toen ik in de US woonde) op de lijst met mijn meest favoriete nummers ;)

Geplaatst
15 uur geleden zei Juul:

Wat het precies betekend, "Help er zit een olifant in de tram"., weten we nog steeds niet.

Het was een absurdistisch programma en daar hoort een absurde naam bij.

Dat absurdisme was best populair in die jaren, vooral onder jongeren, en drong eind jaren zestig zelfs op tv door; denk aan Monty Python's Flying Circus (ook al zo'n absurde naam) bij de BBC en de programma's van Wim T. Schippers bij ons.

(En misschien was het onbewust ook geinspireerd door het liedje 'De Beer' (1966) uit de populaire tv-serie 'Ja zuster, Nee zuster' van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink, dat ging over een beer in de tram.)

bewerkt door Will Stevens

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.