Geplaatst 17 april 20214 jr. Populair bericht Hallo iedereen. In navolging van de jaargangen 1975 t/m 1982 gaan wij vandaag beginnen met 1983 met velle dank aan Vincent. Het is de bedoeling de complete archieven van Veronica te plaatsen tot 1995. Mochten mensen aanvullingen en of beeld en geluid materiaal hebben horen wij het graag. We beginnen met Januari 1983 https://onno87.stackstorage.com/s/hsp9BWtilFdmG3Zv
Geplaatst 19 april 20214 jr. Auteur Populair bericht Vandaag februari 1983: https://onno87.stackstorage.com/s/R5sgTOqShWaPNPAJ Je hoort o.a. de top 100 allertijden in de nacht van 19-02-1983. De Top 100 aller tijden van 19 februari 1983, uitgezonden op Hilversum 1 door de VOO. Nr.ArtiestTitel 1Deep PurpleChild in Time 2Led ZeppelinStairway to Heaven 3Golden EarringRadar Love 4QueenBohemian Rhapsody 5AC/DCWhole Lotta Rosie 6The Rolling StonesAngie 7Pink FloydAnother Brick in the Wall 8EaglesHotel California 9SupertrampSchool 10The Moody BluesNights in White Satin 11Dire StraitsSultans of Swing 12Meat LoafParadise by the Dashboard Light 13Status QuoRoll Over Lay Down 14UltravoxVienna 15Van HalenRunnin’ With the Devil 16The CureA Forest 17Simon & GarfunkelBridge Over Troubled Water 18Simon & GarfunkelThe Sound of Silence 19NazarethLove Hurts 20The DoorsRiders on the Storm 21Black SabbathParanoid 22Kate BushWuthering Heights 23The BeatlesLet It Be 24BostonMore Than a Feeling 25Fleetwood MacGo Your Own Way 26The Rolling StonesSatisfaction 27Electric Light OrchestraMr. Blue Sky 28BostonDon’t Look Back 29ABBAThe Winner Takes It All 30Bruce SpringsteenThe River 31John Lennon & The Plastic Ono BandImagine 32The WhoSee Me, Feel Me 33The BeatlesHey Jude 34Bob DylanHurricane 3510ccDreadlock Holiday 36KISSI Was Made for Lovin’ You 37The PoliceRoxanne 38John MilesMusic 39David BowieSpace Oddity 4010ccI’m Not in Love 41Uriah HeepEasy Livin' 42Bob Marley & The WailersNo Woman, No Cry 43The Jimi Hendrix ExperienceHey Joe 44The AnimalsHouse of the Rising Sun 45Alice CooperHalo of Flies 46Phil CollinsIn the Air Tonight 47The BeatlesYesterday 48Fleetwood MacSara 49Fischer-ZSo Long 50NormaalOerend hard 51Elvis PresleyJailhouse Rock 52Kim WildeKids in America 53The PoliceSo Lonely 54Elvis PresleyIn the Ghetto 55Procol HarumA Whiter Shade of Pale 56Sniff ’n’ the TearsDriver’s Seat 57Doe MaarSmoorverliefd 58AmericaA Horse With No Name 59Al StewartYear of the Cat 60David BowieHeroes 61The DoorsLight My Fire 62RainbowAll Night Long 63SantanaShe's Not There 64Orchestral Manoeuvres in the DarkEnola Gay 65QueenWe Are the Champions 66Deep PurpleSmoke on the Water 67Doe MaarSinds 1 dag of 2 (32 jaar) 68Art GarfunkelBright eyes 69CommodoresThree Times a Lady 70Golden EarringWeekend Love 71Lou ReedWalk on the Wild Side 72KinksLola 73Earth, Wind & FireFantasy 74The BuoysGive Up Your Guns 75The PoliceMessage in a Bottle 76Shocking BlueVenus 77Cat StevensMorning Has Broken 78ChicagoIf You Leave Me Now 79Diana RossTheme From Mahogany (Do You Know Where You’re Going To) 80Cockney RebelSebastian 81Jon and VangelisI Hear You Now 82Kim WildeCambodia 83ABBADancing Queen 84The Alan Parsons ProjectThe Turn of a Friendly Card 85Bee GeesStayin' Alive 86Emerson, Lake & PalmerPeter Gunn 87Fleetwood MacOh Well, Part 1 88MadnessNightboat to Cairo 89SupertrampGive a Little Bit 90The Rolling StonesMiss You 91Barry RyanEloise 92Soft CellTainted Love 93Patti Smith GroupBecause the Night 94The PoliceEvery Little Thing She Does Is Magic 95The ClashMagnificent Seven 96Gerry RaffertyBaker Street 97SantanaSamba pa ti 98Anita MeyerWhy Tell Me Why 99Little River BandIt's a Long Way There 100Pink FloydMoney
Geplaatst 19 april 20214 jr. 1 uur geleden zei Vincent: https://www.hitnoteringen.nl/hitlijsten/top-100-aller-tijden/1983 Prachtig vormgegeven en meer over de Top 100 Allertijden van 1983 hoef je naast deze pagina niet meer op te zoeken.
Geplaatst 20 april 20214 jr. Auteur Populair bericht Maart 1983: https://onno87.stackstorage.com/s/OEkQYTBINLsOcu4l
Geplaatst 20 april 20214 jr. 2 uur geleden zei jarno1973: Het onderste gedeelte is van mei, want toen was Mono om 12.00 En dat niet alleen. In het midden ook programma's van "De grote verwarring" van april en mei. Dit geeft alleen maar grote verwarring. Soms ook programma's die 3 keer vermeld worden. Misschien is het een idee om gewoon op datum te werken, te beginnen met de eerste van de maand en zo doorlopend tot de laatste.
Geplaatst 20 april 20214 jr. Het is echt een klus om al die programma's te archiveren, misschien kan het niet anders. Ik doe gewoon in het regeltje, de naam van het programma typen, of datum. Dan krijg je al die programma's op een rijtje die ik zoek. Ben blij dat ik naar die programma's kan luisteren, echt heel veel dank Onno87 voor al dat werk. Kijk er iedere dag naar uit wat er gaat komen. 20 april 20214 jr. bewerkt door jarno1973
Geplaatst 20 april 20214 jr. Auteur 1 uur geleden zei Gerard van den Ende: En dat niet alleen. In het midden ook programma's van "De grote verwarring" van april en mei. Dit geeft alleen maar grote verwarring. Soms ook programma's die 3 keer vermeld worden. Misschien is het een idee om gewoon op datum te werken, te beginnen met de eerste van de maand en zo doorlopend tot de laatste. Op datum werken kost helaas nog meer tijd, er staan helaas ook dubbele programma’s tussen. Met jullie meewerking kan het archief zo compleet mogelijk
Geplaatst 20 april 20214 jr. Vooral met De Grote Verwarring ben ik blij. Ook Tineke met Kletskop van 16 maart is een leuke aanwinst. Voor elke Veronica-fan is dit een unieke kans om de ontbrekende programma's uit het VOO-tijdperk aan te vullen. Hulde aan Onno!
Geplaatst 21 april 20214 jr. Populair bericht 16 uur geleden zei jarno1973: Het is echt een klus om al die programma's te archiveren, misschien kan het niet anders. Ik doe gewoon in het regeltje, de naam van het programma typen, of datum. Dan krijg je al die programma's op een rijtje die ik zoek. Ben blij dat ik naar die programma's kan luisteren, echt heel veel dank Onno87 voor al dat werk. Kijk er iedere dag naar uit wat er gaat komen. Ieder heeft zijn eigen wijze van archiveren, sommige mensen bewaren meerdere exemplaren van één uitzending, andere alleen een 'beste'. Laten we niet aan Onno vertellen dat hij onze ogen iets verkeerd zou doen. Hulde aan Onno, die ons laat grasduinen in zijn archief. Edwin
Geplaatst 21 april 20214 jr. Helemaal mee eens, ik pik er toch regelmatig programma's uit die ik nog niet heb. Enig nadeel: ik was een dag korter gaan werken maar die is met het kijken en vergelijken van al die bestanden wel redelijk ingevuld 😀 Maar wat een plezier om dat allemaal weer terug te horen!
Geplaatst 21 april 20214 jr. Auteur Populair bericht Hierbij April https://onno87.stackstorage.com/s/hAEDeL5HU2so8WE5 De eerste uitzending van In The Mix Ben Liebrand zijn radiodebuut in 1983, met het Veronica Radio 1/2 programma In The Mix, dat op vrijdagnacht/zaterdagochtend tussen 2 en 3 uur werd uitgezonden. Dit programma was het eerste radioprogramma waarin non-stop dansmuziek gemixt werd zonder de tot dan toe gebruikelijke dj voice-overs. De enige spraak die te horen was, was een aankondiging van de dj van het vorige radio-uur "Zet je radio maar aan en je diskjockey maar uit" en een lijst van platen. 21 april 20214 jr. bewerkt door Onno87
Geplaatst 21 april 20214 jr. Populair bericht 2 uur geleden zei Onno87: Hierbij April https://onno87.stackstorage.com/s/hAEDeL5HU2so8WE5 De eerste uitzending van In The Mix Hij maakte zijn radiodebuut in 1983, met het Veronica Radio 1/2 programma In The Mix, dat op vrijdagnacht/zaterdagochtend tussen 2 en 3 uur werd uitgezonden. Dit programma was het eerste radioprogramma waarin non-stop dansmuziek gemixt werd zonder de tot dan toe gebruikelijke dj voice-overs. De enige spraak die te horen was, was een aankondiging van de dj van het vorige radio-uur "Zet je radio maar aan en je diskjockey maar uit" en een lijst van platen. Voor de duidelijkheid: Onno bedoelt hier met "Hij" Ben Liebrand
Geplaatst 21 april 20214 jr. Populair bericht 1 uur geleden zei Gerard van den Ende: Voor de duidelijkheid: Onno bedoelt hier met "Hij" Ben Liebrand Maakt dat wat uit? Laten we het gezellig houden hier en vooral dankbaar zijn voor het werk wat Onno en Vincent verrichten. We krijgen hier nota bene voor nop een heel groot deel van het VOO archief in onze schoot. Daar hoeven we niks voor te doen. Een ieder heeft het recht een mening te hebben en dat er soms dubbee bestanden tussen zitten maakt mij niets uit. Sommige zijn opgeknipt en sommige niet. Daardoor kan dat gebeuren. Ik ben de heren enorm dankbaar dat ze dit voor ons doen en dat ze hier vooral mee doorgaan dus laten we het leuk houden met z'n allen en genieten van al het moois wat zij met ons delen.
Geplaatst 21 april 20214 jr. Populair bericht 17 minuten geleden zei dave76: 17 minuten geleden zei dave76: Laten we het gezellig houden hier en vooral dankbaar zijn voor het werk wat Onno en Vincent verrichten Dave, En je vergeet hierbij Martinja nog te vermelden. Ook hij levert hier bijna elke dag een bijdrage. Ook voor hem hulde. Gerard
Geplaatst 21 april 20214 jr. Populair bericht 3 uur geleden zei dave76: Maakt dat wat uit? Ja, voor de duidelijkheid, er lezen hier ook onwetenden mee. 3 uur geleden zei Gerard van den Ende: Ook voor hem hulde. Hulde voor iedereen die op dit forum, op wat voor manier dan ook, een bijdrage levert!
Geplaatst 22 april 20214 jr. Auteur Populair bericht Mei 1983: https://onno87.stackstorage.com/s/4zHkzTh6o28AJk5i
Geplaatst 22 april 20214 jr. 18 uur geleden zei Robin Westhof: Ja, voor de duidelijkheid, er lezen hier ook onwetenden mee. Hulde voor iedereen die op dit forum, op wat voor manier dan ook, een bijdrage levert! Daar ben ik het mee eens. Een pluim voor een ieder die in dit topic of een topic een bijdrage levert.
Geplaatst 22 april 20214 jr. 4 uur geleden zei Onno87: Mei 1983: https://onno87.stackstorage.com/s/4zHkzTh6o28AJk5i Met terugwerkende kracht kromme tenen bij het "interview" door Annette van Trigt van Joop van den Ende. Kan me nog herinneren dat dit veel commotie heeft gegeven.
Geplaatst 22 april 20214 jr. 1 minuut geleden zei Musicman: Met terugwerkende kracht kromme tenen bij het "interview" door Annette van Trigt van Joop van den Ende. Kan me nog herinneren dat dit veel commotie heeft gegeven. Ik kan mij dit niet meer herinneren. Zou jij kort kunnen duiden welke commotie dit heeft veroorzaakt. Gerard
Geplaatst 22 april 20214 jr. 50 minuten geleden zei Gerard van den Ende: Ik kan mij dit niet meer herinneren. Zou jij kort kunnen duiden welke commotie dit heeft veroorzaakt. Gerard https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Annette_van_Trigt_in_de_media 671164 Ratel reacties op interview in Kletskop van Annette van Trigt met Joop van den Ende op basis waarvan zij wordt geschorst 1983 20-5-1983
Geplaatst 22 april 20214 jr. 3 uur geleden zei Musicman: https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Annette_van_Trigt_in_de_media 671164 Ratel reacties op interview in Kletskop van Annette van Trigt met Joop van den Ende op basis waarvan zij wordt geschorst 1983 20-5-1983 https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Joop_van_den_Ende_in_de_media 38985 Kletskop interview Annette van Trigt met Joop van den Ende over zijn werk; interview eindigt in nare sfeer 1983 18-5-1983 Annette dacht zich zodanig goed voorbereid te hebben dat ze geen oor meer had voor het weerwoord van Joop. Niet zo verwonderlijk dat hij geïrriteerd raakte, want het leek de "zuigjournalistiek" van de VARA wel. https://leiden.courant.nu/issue/LD/1986-10-08/edition/0/page/31 Volgens dit artikel was de Veronica leiding "not amused" en werd ze voor drie weken geschorst. 22 april 20214 jr. bewerkt door Musicman
Geplaatst 22 april 20214 jr. Jullie hadden mijn interesse gewekt dus ik ben gaan luisteren. Annette ging inderdaad echt te ver. Vanaf 20 minuten wordt de sfeer grimmiger en Joop probeert gewoon vriendelijk en respectvol te blijven maar Van Trigt drijft hem volledig naar de afgrond. Dus ik snap die schorsing wel. Bijzonder tijdsdocument wat ik nu voor het eerst hoor. Zo ken ik Annette helemaal niet maar een uniek VOO moment uit de toch al bijzondere VOO periode.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.