Spring naar bijdragen

(Offshore) radio foto's Douwe Dijkstra


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Ben:

Bedankt voor jullie reacties, Douwe, Juul, Theo, Harm en Paul.

 

Paul, als je op de betreffende Please login or register to see this link. klikt in het Please login or register to see this link. op Flickr kun je lezen dat die rode apparaten de pompen zijn. Je vraag over waar de deur naartoe ging kan één van de Veronica experts misschien beantwoorden.

 

Het is nog steeds 24 Oktober 1975 met nog een paar foto's van de Norderney en een aantal van de MEBO II en de Angela in Slikkerveer (DD_CN_069 - DD+CN_085).

 

Op deze foto zie je de Angela en de MEBO II achter elkaar liggen:

 

Please login or register to see this link.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

Dank je.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, Theo, Nico en Paul.

 

Er gaan nu drie sets foto's komen, die Douwe maakte bij de VOO in Hilversum op 17 December 1975. De eerste set bestaat uit foto's DD_CN_86 - DD_CN_99 met onder andere deze foto van Hans Mondt:

 

53108697893_67fc652607_o.jpg

 

Morgen komt de tweede set on-line.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Juul:

Je bent er maar druk mee.

 

Maar het staat wel allemaal door elkaar.

Juul, het staat op de volgorde waarin Douwe ze genummerd heeft, de oudste eerst en de nieuwste het laatst. Met behulp van tags kun je dan aangeven tot welke groep iets behoord (RNI, Mi Amigo, Radio Veronica, VOO, etc maar dat moet je handmatig doen), gemaakt in Playa, in Hilversum, Slikkerveer, etc (dat gebeurt automatisch heb ik gezien). Ook kun je "collections" creeren van specifieke sets foto's. Ik heb ervoor gekozen om alle foto's van Douwe in één album te stoppen, hetzelfde geldt ook voor de foto's van Helmut en Kurt. Het moet ook wel "behapbaar" blijven.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Ben,

 

Dank voor je uitleg maar ik begrijp er niks van. Maar dat ligt aan mij hoor.

 

Maar ik denk dan het is toch makkelijker voor mensen zoals ik die heel simpel op een link willen drukken met foto's van bijvoorbeeld RNI en dat ze dan allemaal daar staan? Dus in 1 oogopslag zonder "tags" of hoe dat allemaal heet. Of is dat te simpel gedacht?

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-8-2023 om 08:39 zei Ben:

Bedankt voor jullie reacties, Theo, Nico en Paul.

 

Er gaan nu drie sets foto's komen, die Douwe maakte bij de VOO in Hilversum op 17 December 1975. De eerste set bestaat uit foto's DD_CN_86 - DD_CN_99 met onder andere deze foto van Hans Mondt:

 

Please login or register to see this link.

 

Morgen komt de tweede set on-line.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

 

Mooie series. Dank hier voor.

 

Drie dingen ....1975 Tom Mulder op bezoek bij de VOO. Had waarschijnlijk te maken met het uitzenden van de top 40 door de TROS.

 

Op één vd foto's in de H3 studio zien we Lex met een Earing t shirt en naast zich een iele dame met grote bril. Is dat niet toevallig Haike Dubois? 

 

Norderney in Amsterdam....in de cart machine zit nog de bekende weer jingle...niet meer gebruikt sinds 31 aug 74 om 1700 uur. 

Op de draaitafels liggen nog twee 45 toeren plaatjes, de boordploeg na 31-8 draaide dus af en toe nog wel een plaatje om de apparatuur gaande te houden, zo vermoed ik. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Marinebroadcasters:

Op één vd foto's in de H3 studio zien we Lex met een Earing t shirt en naast zich een iele dame met grote bril. Is dat niet toevallig Haike Dubois?

Ik denk dat je refereert naar de dame op foto DD_CN_247, Paul. Op deze foto (meteen rechts achter Frits) is ze wat beter te zien:

 

53090872530_b0aa5cef33_o.jpg

 

Mogelijk weet Douwe wie het zou kunnen zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-8-2023 om 10:54 zei Ben:

Ik denk dat je refereert naar de dame op foto DD_CN_247, Paul. Op deze foto (meteen rechts achter Frits) is ze wat beter te zien:

 

Please login or register to see this link.

 

Mogelijk weet Douwe wie het zou kunnen zijn.

 

Ken haar niet. Ze heeft wel iets van Haike maar is het zeker niet. (Want ik kende Haike en Mike toen al).

4 uur geleden zei Ben:

Dit is dan het derde en laatste deel van de foto's van het bezoek aan de VOO op 17 December 1975 van Douwe. Het zijn de foto's DD_CN_113 - DD_CN_127, met onder andere deze foto van Karel van der Woerd:

 

Please login or register to see this link.

 

En (met dank aan Juul voor de correcties en aanvullingen) het is nu duidelijk dat de man, hier links op de foto (Jos Bakker), de chauffeur van de VOO Volkswagenbus was:

 

Please login or register to see this link.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

Omdat 14 Augustus toch altijd een beetje een zwarte dag is komt er morgen een serie Zwart/Wit foto's.

 

De jongeman rechts was degene met wie ik meerdere keren op vrijdag naar Hilversum ging en we dan met Lex en/of Ad mee naar de H III studio konden gaan maar ik weet zijn naam niet meer. Hij kwam uit (2e?) Exloermond in mijn herinnering.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Douwe. En na een dag van soberheid met zwart-wit, vandaag twee sets foto's in kleur.

 

De eerste set is het "opvullen van de gaten" in de set DD_CN_001 - DD_CN_025, waar nog 10 foto's in ontbraken, zoals deze van Jacqueline Tack:

 

53117775319_6af22e6f30_o.jpg

 

De tweede set van vandaag is een serie foto's, die Douwe maakte op 1 September 1976 tijdens de Firato.  Foto's DD_CN_294 - DD_CN_306 zijn gemaakt op de Veronica/Graetz stand. Een aantal foto's zijn door een ruit heen gemaakt en dat geeft soms hele speciale beelden. De groep Lemming was ook van de partij:

 

53116984792_0db8f117f8_o.jpg

 

Foto's DD_CN_307 - DD_CN_310 zijn van de bus van Radio STAD (Amsterdam):

 

53117586361_d0d9f3e5d7_o.jpg

 

Het album met de inmiddels 308 foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

 

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Marinebroadcasters:

In de zwart wit serie van MA in Playa zien we dat de studio een buurman had, ene  "Albastros". Wat een toeval. In de zwart wit serie zien we de Mi Amigo's niet al te vrolijk meer kijken. 

alabastros is de buurman

Op 7-8-2023 om 09:29 zei Ben:

Bedankt voor jullie reacties, Theo en Juul. Op 6 Augustus 1975 was Douwe op bezoek bij de VOO aan de Groest 53 B en de Oude Enghweg 24 in Hilversum. Deel 1 van de foto's, die hij toen maakte, staan nu on-line : DD_CN_217 - DD_CN_229 en deze serie begint met deze foto:

 

Please login or register to see this link.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link.

 

Een drietal foto's had Douwe buiten de collectie gelaten, maar heb ik toegevoegd ondanks dat het erg donkere foto's zijn. Dat zijn onder andere de foto's van Hans Mondt en één van Stan Haag.

 

het lijkt me dat foto's 217 tot 243 van 6 augustus 1976 zijn ipv 1975;

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.