Spring naar bijdragen

(Offshore) radio foto's Douwe Dijkstra


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

Dit mengpaneel ontbreekt (helaas) in de studio die ik een aantal jaren geleden in Playa heb gekocht. Was ook gelijk (namens de toenmalige eigenaar) door Bokkebroek gemeld toen ik belangstelling toonde. Achterover gedrukt door iemand van de Spaanse fiscus voor de studio op een openbare veiling werd aangeboden.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-8-2023 om 09:32 zei Ben:

Bedankt voor je aanvulling, Douwe.

 

We gaan verder waar we gisteren gebleven waren en dat is met een serie foto's, die Douwe maakte op 8 en 9 Juni 1977 in Playa de Aro. Dat zijn de foto's DD_CN_403 - DD_CN_419, met de viering van de verjaardag van Bokkebroek:

 

Please login or register to see this link.

 

En plaatjes van de Mi Amigo familie in Playa de Aro:

 

Please login or register to see this link.

 

En de laatste serie foto's uit het fotoboek van Douwe is gemaakt op 23 Mei 1982 in Playa de Aro bij Sonipro. Dat zijn  de foto's DD_CN_452 - DD_CN_462 met onder andere deze foto van de Sonipro "outfit":

 

Please login or register to see this link.

 

Nu zitten er qua nummering nog een paar relatief grote gaten in het fotoboek van Douwe. Daar zitten de foto's die Douwe nam van het TV scherm tijdens de eerste Veronica uitzending op TV, tijdens het uitzenden van een Mi Amigo Special en tijdens de uitzending van The Day the music died. Van alle drie deze uitzendingen voegen we voor elk één compilatie met elk een paar beelden van de TV uitzending toe als "placeholder", waarbij het foto album van Douwe met 400 foto's compleet is. Deze compilaties zijn DD_CN_158 - 216, DD_CN_274 - 293 en DD_CN_420 - 430.

 

Tenslotte wil ik graag Douwe bedanken voor het beschikbaar stellen van zijn prachtige foto's, Juul voor de aanvullingen en correcties, Bert en Douwe voor de correcties en allen die gereageerd hebben in dit draadje.

 

Het album met de foto's van Douwe vind je Please login or register to see this link. .

 

 

foto 346 van Robin Banks is niet genomen in juli 2023 ter aanvulling

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2023 om 07:56 zei radio tpot:

Dit waren de 2 aggregaten voor de buiten verlichting en dergelijke, ze zaten voorin het schip.

Mooi te zien aan de vorm vd wanden.

 

Theo

 

Dat klopt niet, zijn twee pompen die voor het visruim werden gebruikt. Staan 1 cilinder luchtgekoelde motoren achter, Je ziet de koppelbare zuigslangen nog aan het plafond hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DS23MAN ik begrijp dat je kennis hebt van het doel en het gebruik van deze pompen. Ik zou graag de beschrijving bij deze foto op Flickr zo compleet mogelijk willen maken. Zou je kunnen aangeven welke stof (vloeistof/lucht/gas) er door deze pompen ging en met welk doel en van waar naar waar werd dit dan gepompt? Je input wordt zeer op prijs gesteld!

 

Inmiddels beantwoord zie ik, dank je.

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan! Je moet in dit soort gevallen de geschiedenis van het schip in de gaten houden. De Norderney was een hele rare ombouw. Oude Trawler met een stoomaandrijving. Die pompen die je ziet zijn trouwens ook een latere toevoeging als vissersschip. Zag op andere foto's ook nog wat aparte dingen. De Norderney had nog een kolengestookt fornuis die als ik de foto's zo zie ook nog in gebruik was. Op de Angela zie je een gasfornuis! Blijkbaar kregen ze gasflessen aangeleverd. Maar waarom in godsnaam? Je hebt toch stroom aan boord, dan prak je er toch een elektrisch fornuis in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Marinebroadcasters:

 

Ik stelde de vraag. Dank voor het antwoord. Even een zijvraagje....heb je goede herinneringen aan de Groninger coasters? 

 

Paul de Haan.

Ik zat op dit soort coasters:

 

Please login or register to see this link.

 

Zeer stabiel en makkelijk in onderhoud met slechts 6 bemanningsleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Juul:

 

 

Heb je het over de Norderney?

Moet ik in de ombouw tekeningen kijken van de werf in Zaandam.

Ik kom hier toch even op terug. Met een beetje forensisch speurwerk zit het toch anders. Op de plek van de antennekast van het originele schip stond een mast met laad en losgerei. Daarachter stond een winch die voor zowel de ankers als de mast werd gebruikt.

 

Please login or register to see this link.

 

De kettingbaan:

 

Please login or register to see this link.

 

Maar als je naar de ombouwtekening kijkt, zijn de kettingbakken verdwenen....

 

screen 1.323.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Marinebroadcasters:

Mooi, daar zitten nog lijnen zoals bij de 50er en 60er jaren Groninger coasters. Het pre schoenendoos tijdperk.

 

En het was voor die tijd nogal revolutionair.  Dit model schip was een samenwerking tussen de Noordelijke scheepswerven en het ontwerp door ConoShip. De werven kregen het staal voorgesneden aangeleverd door CentraalStaal in groningen die het toen al computergestuurd sneden. Dat ging toen al basis van het just in time principe. De opdrachtgever ( meestal een kapitein-eigenaar) had nog behoorlijk veel keuzevrijheid in de uitvoering. Denk aan voortstuwing, hoofdmotor, ballastsysteem, generatorsets, type luiken, laadgerei en zelfs de indeling van de accommodatie. De laatste was zeer ruim en super geïsoleerd met zelfs zwevende vloeren in de hutten. Zijn er heel van gebouwd en er varen nog zat van in de Carieb rondt. Kan me trouwens niet 1 voor de geest halen die vergaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.