Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Scott Fitzgerald - If I had Words (zonder Yvonne Keeley)

Featured Replies

Geplaatst

Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978.

Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende

DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen?

Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie.

De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen.

Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten.

Aanvullende informatie is van harte welkom!!

Geplaatst

Snap ik niet helemaal Theo.

"omnivoor" woont gewoon in de UK....................................................

Geplaatst

Nee Juul ze willen niets meer met het vaste land van doen hebben, zelf de zangeressen van het vaste land worden uit 'hun' liedjes gefilterd.

Is mijn humor 😊

Theo

Geplaatst

Het duo was eigenlijk een gelegenheids duo. Overigens hebben ze ergens in de 90'r jaren ook nog een nummer aan het vinyl toevertrouwd.

Het zal me niet verbazen als Scot het ook solo gezongen heeft, denkelijk live en door deze en gene BBC technicus is "bewerkt".

Rob V.

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben nog es effe de katakomben ingedoken en vond een album (geheten If I Had Words, vermoedelijk om het album te pluggen vanwege het succes van de single 77/78)van Scott Fitzgerald aka William McPhail. Aangezien "The Joy Of Love" in NL rond de jaarwisseling van 78/79 op de radio werd gedraaid vraag ik me af of het album nummer "If I Had Words" de Keeleyloze versie is m.a.w. een remake later in 1978.

https://www.discogs.com/master/1528364-Scott-Fitzgerald-If-I-Had-Words 

TRACKLIST

The Joy Of Love3:29

Pascale3:01

If I Had words3:50

Mahogany2:00

Time To Say Goodbye5:08

Cumbaya4:16

Two Of A Kind2:40

This Time Of Year3:05

Whatever Happened3:34

Oh To Be Young Again4:46

Geplaatst
  • Auteur
Op 15-1-2024 om 18:27 zei Juul:

Wat ik veel erger vind is dat je geen antwoord kreeg.  Arrogante types die dj's.

Nog steeds niet....

Untitled.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is sowieso een vreemde versie. Het lijkt ook wel een andere muziektrack (of het is de processing van de BBC). In de versie zoals wij hem kennen begint Yvonne. Daarna komt Scott en later zet het koor in. Op de zang in "onze" versie zit een andere galm, dan op de versie van de BBC.

Ik heb de zang van Scott opnieuw gemixt op de originele orkestband. Dan hoor je het verschil. Dus in het eerste couplet de zang zoals je hem bij de BBC hoort en het tweede couplet uit het origineel. En later laat ik Yvonne ook weer terugkomen. Klinkt toch echt beter dan deze vreemde solo versie.

Het zou mij niet verbazen als de BBC-versie gemaakt is op dezelfde manier zoals ik nu gedaan heb, maar ik doe graag mee aan de zoektocht naar de echte Scott-versie!

https://pixeldrain.com/u/Jv4WoKAV

bewerkt door GKoedam

Geplaatst
  • Auteur

Beste Radiovrienden,

Wat een genot om bovenstaande versies te horen. Ik ben GKoedam en PowerMusic zeer erkentelijk voor hun inbreng. Wacht trouwens nog steeds op antwoord van BBC RaSu.

OMNI ;) 

Geplaatst

Ik heb de zusjes Paay wel eens horen vertellen dat ze geen cent hebben gehad van deze mega hit!

Nico

Geplaatst
Op 19-1-2024 om 01:08 zei PowerMusic:

En ik heb het lied even uit het programma van de BBC geknipt!

https://pixeldrain.com/u/yZ9yT77V

Het probleem bij het opnemen van muziek uit een radio programma is dat er altijd een staartje tekst aan het begin en eind over de muziek zit, zo ook hier.

De eerste "klap" mis ik aan het begin en aan het einde een schielijke uit fade op 3'31 terwijl de versie met Yvonne Keeley 3'48" is.

Beide tekortkomingen zijn bij deze versie verholpen: https://pixeldrain.com/u/gXmehD8x door gebruik te maken van stukjes uit de versie met Yvonne Keeley.

Nico.

Geplaatst
7 uur geleden zei nchuijg:

Het probleem bij het opnemen van muziek uit een radio programma is dat er altijd een staartje tekst aan het begin en eind over de muziek zit, zo ook hier.

De eerste "klap" mis ik aan het begin en aan het einde een schielijke uit fade op 3'31 terwijl de versie met Yvonne Keeley 3'48" is.

Beide tekortkomingen zijn bij deze versie verholpen: https://pixeldrain.com/u/gXmehD8x door gebruik te maken van stukjes uit de versie met Yvonne Keeley.

Nico.

Mijn bedoeling was niet om de perfecte versie te creëren aan het ende zat geen tekst maar de nieuws jingle en ja die heb ik weg gefade, Ben binnenkort hopelijk de bezitter van de single die er van is uitgebracht.

Geplaatst

Op wikipedia lees ik dit 

Citaat

Fitzgerald bracht het nummer ook uit op zijn elpee met dezelfde titel.

Zou dus de lp versie kunnen zijn. 

Maar dat is inderdaad niet te doen op de p2p sites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.