Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
16 minuten geleden zei jan V:

1966-01-24  2300-2400  JanvanVeen-Alle Remmen Los  https://pixeldrain.com/u/aG5nmw6G

bron Stichting Norderney-Radio Veronica192

gr jan V 

En we horen Gerard de Vries met een mededeling live vanaf boord ivm mist in het verkeer en daarna de gesproken commercial. Mooi opname Jan V.

Geplaatst
  • Populair bericht
2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

En we horen Gerard de Vries met een mededeling live vanaf boord ivm mist in het verkeer en daarna de gesproken commercial. Mooi opname Jan V.

Wat de datering betreft, Alle Remmen Los duurde elke avond van 23.30 tot 01.00 uur. Jan neemt aan het eind afscheid van 'deze maandagavond'. Het is dus de uitzending die begon op 24-1-1966 om 23.30, maar dit is het uur van 00.00 tot 01.00, feitelijk 25-01-66 dus.

Zie maar hoe jullie dit willen administreren, ik houd de officiele kalender aan, waar de dag begint om middernacht.  

Het is, zoals hierboven al vermeld, dus niet een studiotape van Stichting Norderney, maar een opname van de radio. Prachtige kwaliteit overigens.

Edwin

Geplaatst
  • Populair bericht

Hans Hendriks, als je meeleest: deze heb jij elf jaar geleden aangeboden met de volgende omschrijving:

Veronica-19660124-2300-0000-JanVanVeen-AlleRemmenLos

Even aanpassen dus. 😉

• jan V changed the title to 1966-01-25. JanvanVeen-Alle Remmen Los
Geplaatst
  • Populair bericht
8 uur geleden zei Martin1968:

Hans Hendriks, als je meeleest: deze heb jij elf jaar geleden aangeboden met de volgende omschrijving:

Veronica-19660124-2300-0000-JanVanVeen-AlleRemmenLos

Even aanpassen dus. 😉

En om Juul even voor te zijn, ik weet dat Veronica zelf de kalender liet lopen tot einde uitzenddag (in een bepaalde periode tot 02.00 uur), maar dat beschouw ikzelf als een begrijpelijke bedrijfsinterne afwijking, waar de buitenwereld (de overige 99,99999999999% van de mensheid) wat mij betreft bij voorkeur niet aan meedoet. Maar als je er anders over denkt, be my guest

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik zeg niks.  Sorry, "ik schrijf niks". Sterker nog,; wij hebben 'em niet eens. En ik ga 'em niet downloaden ook"😀.

Ik ben vanochtend weer bij B&G geweest om te vergaderen, vindt het wel weer genoeg.

En wij zijn waren niet de enige die het zo deden. Tot op vandaag gebeurd het nog steeds. afb. BNR vandaag 24 jan 2024.

https://www.bnr.nl/programmagids

screen 55.jpg

screen 56.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
3 uur geleden zei Rob Veld:

En niet alleen RTV werkt zo, ook bij het OV begint de dag niet om 00.00 uur.

Rob V.

Misschien iets voor het toekomstige kabinet Wilders 1 om daar een wetswijziging voor in te dienen. 

Laten we de datumwijziging om 06.00 uur ingaan.

Dan behoren dit soort discussies tot het verleden.😀

Geplaatst
  • Populair bericht

Deze steeds terugkerende discussie is nergens voor nodig, naar mijn bescheiden mening.

Als verzamelaar ben ik hier bezig met archiveren en niet met programmeren.

En dat archiveren gaat het best op datum en tijdstip,

zodat de uren in de volgorde komen te staan zoals oorspronkelijk geprogrammeerd.

Geplaatst
  • Populair bericht
22 minuten geleden zei Martin1968:

Deze steeds terugkerende discussie is nergens voor nodig, naar mijn bescheiden mening.

Ik ben het helemaal met je eens. Iemand binnen de omroep heeft ooit bedacht dat het wel handig zou zijn om een dag door te laten lopen tot 06:00 uur. Maar de wereld standaard is dat een dag loopt van 00:00 tot 24:00 uur. En als je archiveert kan je beter de standaard volgen dan een zelf bedachte norm. Dus... laten we deze discussie hier niet nogmaals houden. Het advies hier op het forum is: volg de standaard. Wil je afwijken prima, maar vermeld dat dan. Dan is er op dat punt in ieder geval duidelijkheid.

Geplaatst

Zo hebben meteorologen bedacht dat de zomer op 1 juni begint, hi hi. Daar denkt de zonnewende toch anders over...

Geplaatst
2 uur geleden zei Musicman:

Zo hebben meteorologen bedacht dat de zomer op 1 juni begint, hi hi. Daar denkt de zonnewende toch anders over...

Ja en die lieden weten ook alles over het milieu. Nu het weer voor morgen nog leren voorspellen.

Maar ik dwaal af...

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.