Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

We gaan verder met het onderwerp van dit draadje, Sky Radio. Tegenwoordig is dit format een eigen kanaal van Sky Radio, maar in 1990 was dat (tijdelijk) de naam van de "gewone" Sky Radio : "The Christmas Station". Toen met niet alleen kerstplaatjes.

Sky Radio December 1990 - Cassette 619

bewerkt door Ben

Geplaatst

Veel dank Ben! Hopelijk komen er ook nog wat opnames van de helaas overleden Jan van Veen voorbij in zijn Sky Radio periode, met name vanaf 1995 werd het leuk op 100.7 FM met Jan. 

Geplaatst
19 uur geleden zei Marinebroadcasters:

"Robino Banko"shows behoorden tot het verleden, het deejay vak liet hij voor wat het was <zijn eigen woorden>.

Geen Robin Banks shows, maar de eerste maanden van 1977 was hij toch nog regelmatig te horen vanaf de Mebo II.

"' During February and March 1977 a number of test transmissions were made by Robin Adcroft from Tripoli Harbour. These transmissions took place generally between 8.00pm and 11.00pm local time and consisted of records and announcements, but there were no station identifications.''  

http://www.offshoreradiomuseum.co.uk/page588.html

Zijn laatste woorden (als dj/presentator) vanaf de Mebo II waren op 31-08-1978 tijdens een uur lang durend programma samen met Prinz Holman.

'' On 14th August 1978 Robin Adcroft and 'Printz Holman' decided to make a clandestine broadcast on shortwave to commemorate the eleventh anniversary of the introduction of the British Marine etc. Broadcasting (Offences) Act. This transmission took  place between 5.00am and 6.00am (GMT) before the broadcasts of Holy Koran readings started and were the last English language programmes ever made from the former Mebo II.''

http://www.offshoreradiomuseum.co.uk/page593.html

https://www.offshoreradio.co.uk/robinab.htm

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Lumpie:

Veel dank Ben! Hopelijk komen er ook nog wat opnames van de helaas overleden Jan van Veen voorbij in zijn Sky Radio periode, met name vanaf 1995 werd het leuk op 100.7 FM met Jan. 

Helaas, Lumpie, die heb ik niet.  Correctie, ik heb wel 't laatste uur op Sky : "Sky Radio 300103 2255-0005 Laatste Candlelight Jan van Veen" maar dat is al wel vaker aangeboden vermoed ik?

Robin, Paul, mag die Robin Banks discussie naar een eigen draadje svp?

bewerkt door Ben

Geplaatst
2 uur geleden zei Ben:

Helaas, Lumpie, die heb ik niet.  Correctie, ik heb wel 't laatste uur op Sky : "Sky Radio 300103 2255-0005 Laatste Candlelight Jan van Veen" maar dat is al wel vaker aangeboden vermoed ik?

Robin, Paul, mag die Robin Banks discussie naar een eigen draadje svp?

Tuurlijk. Goed dat je er op wijst.

Geplaatst
  • Populair bericht
13 uur geleden zei Ben:

Dank je, Paul. Hier is de volgende Sky Radio opname uit de zomer van 1990.

Sky Radio Zomer 1990 - Cassette 620

Wederom dank. Wat doe ik hiermee. Alle 1990 Sky Radio Programma's komen terecht op een USB stick met 128 gb ruimte. Is dan een toevoeging aan vele andere opnames van hoofdzakelijk non stop oldies en easy listening stations. Stick altijd aanwezig in de auto. Onder het mom "Who needs a autoradio". 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dank je, Bert. En die limit is met deze opname bereikt. Mogelijk is ook deze opname (afkomstig van een bandrecorderband) van 1990.

Sky Radio - MB-R2R-027

Dit was de laatste. In totaal iets meer dan 12 uur Sky Radio uit 1990.

Geplaatst
2 uur geleden zei Ben:

Dank je, Bert. En die limit is met deze opname bereikt. Mogelijk is ook deze opname (afkomstig van een bandrecorderband) van 1990.

Sky Radio - MB-R2R-027

Hartelijk bank voor deze  prachtige serie.

Geplaatst
5 uur geleden zei Ben:

Sky Radio - MB-R2R-027

In de tweede helft van de jaren 80 zag het ernaar uit dat satellietradio en -tv de meeste mogelijkheden zou geven voor een veel grotere keuze in het ontvangen van stations. Een zekere Jan Parent zei me toen: dit moet jij zeker niet aanschaffen, want dan ben je met niks anders meer mee bezig. Radioliefhebbers kennen elkaar, hé.   Door mijn drukke werkomstandigheden is het er ook nooit van gekomen.  Daarom wel leuk om het nu wel te kunnen beluisteren.  Hier in Vlaanderen is eigenlijk alleen radio 10 heel kort op de kabel te ontvangen geweest.  Maar daar kwam snel protest tegen. Vlaamse niet-openbare radio's mochten toen niet op de kabel want ze zouden op die manier ook  nog enkele km verder te  ontvangen zijn geweest dan de 5 à 8 km met hun FM-zender. 

Geplaatst

Ben, Ook namens mij hartelijk bedankt voor deze mooie opnames van Sky Radio uit 1990

het luistert lekker weg en er komen veel verrassende plaatjes uit de 60's en 70's voorbij! ☺️

Hgr. Ruis

(Peter Ruizendaal)

bewerkt door Ruis

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.