Spring naar bijdragen

Sky Radio?


Ben

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Marinebroadcasters:

"Robino Banko"shows behoorden tot het verleden, het deejay vak liet hij voor wat het was <zijn eigen woorden>.

 

 Geen Robin Banks shows, maar de eerste maanden van 1977 was hij toch nog regelmatig te horen vanaf de Mebo II.

 

"' During February and March 1977 a number of test transmissions were made by Robin Adcroft from Tripoli Harbour. These transmissions took place generally between 8.00pm and 11.00pm local time and consisted of records and announcements, but there were no station identifications.''  

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

Zijn laatste woorden (als dj/presentator) vanaf de Mebo II waren op 31-08-1978 tijdens een uur lang durend programma samen met Prinz Holman.

 

'' On 14th August 1978 Robin Adcroft and 'Printz Holman' decided to make a clandestine broadcast on shortwave to commemorate the eleventh anniversary of the introduction of the British Marine etc. Broadcasting (Offences) Act. This transmission took  place between 5.00am and 6.00am (GMT) before the broadcasts of Holy Koran readings started and were the last English language programmes ever made from the former Mebo II.''

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lumpie:

Veel dank Ben! Hopelijk komen er ook nog wat opnames van de helaas overleden Jan van Veen voorbij in zijn Sky Radio periode, met name vanaf 1995 werd het leuk op 100.7 FM met Jan. 

Helaas, Lumpie, die heb ik niet.  Correctie, ik heb wel 't laatste uur op Sky : "Sky Radio 300103 2255-0005 Laatste Candlelight Jan van Veen" maar dat is al wel vaker aangeboden vermoed ik?

 

Robin, Paul, mag die Robin Banks discussie naar een eigen draadje svp?

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ben:

Helaas, Lumpie, die heb ik niet.  Correctie, ik heb wel 't laatste uur op Sky : "Sky Radio 300103 2255-0005 Laatste Candlelight Jan van Veen" maar dat is al wel vaker aangeboden vermoed ik?

 

Robin, Paul, mag die Robin Banks discussie naar een eigen draadje svp?

 

 

Tuurlijk. Goed dat je er op wijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ben:

Dank je, Bert. En die limit is met deze opname bereikt. Mogelijk is ook deze opname (afkomstig van een bandrecorderband) van 1990.

 

Please login or register to see this link.

 

Dit was de laatste. In totaal iets meer dan 12 uur Sky Radio uit 1990.

 

Hartelijk bank voor deze  prachtige serie.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ben:

Dank je, Bert. En die limit is met deze opname bereikt. Mogelijk is ook deze opname (afkomstig van een bandrecorderband) van 1990.

 

Please login or register to see this link.

 

Dit was de laatste. In totaal iets meer dan 12 uur Sky Radio uit 1990.

 

In de tweede helft van de jaren 80 zag het ernaar uit dat satellietradio en -tv de meeste mogelijkheden zou geven voor een veel grotere keuze in het ontvangen van stations. Een zekere Jan Parent zei me toen: dit moet jij zeker niet aanschaffen, want dan ben je met niks anders meer mee bezig. Radioliefhebbers kennen elkaar, hé.   Door mijn drukke werkomstandigheden is het er ook nooit van gekomen.  Daarom wel leuk om het nu wel te kunnen beluisteren.  Hier in Vlaanderen is eigenlijk alleen radio 10 heel kort op de kabel te ontvangen geweest.  Maar daar kwam snel protest tegen. Vlaamse niet-openbare radio's mochten toen niet op de kabel want ze zouden op die manier ook  nog enkele km verder te  ontvangen zijn geweest dan de 5 à 8 km met hun FM-zender. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben, Ook namens mij hartelijk bedankt voor deze mooie opnames van Sky Radio uit 1990

het luistert lekker weg en er komen veel verrassende plaatjes uit de 60's en 70's voorbij! ☺️

 

Hgr. Ruis

(Peter Ruizendaal)

bewerkt door Ruis
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.