Spring naar bijdragen

Nieuw boek over Radio Veronica


Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Helmut:

Please login or register to see this link.

 

Vraag aan @Juul Hoe was de viering in Hilversum op 18 april jongstleden?

Ik was er niet. Had andere verplichtingen die ik niet kon verzetten

 

Zoals ik tegen de schrijver zei;"niet weer een boek hé?". Naar mijn idee is (bijna) alles al tot in detail beschreven. Op onze website, boek van Rob Out en boek van Auke Kok.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een boek maken over een boek dat reeds vele malen beschreven is lijkt mijn gezien de geschiedenis en het verhaal op de site van Stichting Norderney als water naar de zee brengen .

Het blijft een speelbal van de golven ook na dat de zender is uitgeschakeld op 31-0-1974 nu bijna 50 jaar gelden .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Ik was er niet. Had andere verplichtingen die ik niet kon verzetten

 

Zoals ik tegen de schrijver zei;"niet weer een boek hé?". Naar mijn idee is (bijna) alles al tot in detail beschreven. Op onze website, boek van Rob Out en boek van Auke Kok.

Mee eens. 

Nog wel effe wat  verbeteringen doorvoeren op de site zoals die 1563 aan het begin ipv 1562 kHz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jaap De Vries:

Een boek maken over een boek dat reeds vele malen beschreven is lijkt mijn gezien de geschiedenis en het verhaal op de site van Stichting Norderney als water naar de zee brengen .

Het blijft een speelbal van de golven ook na dat de zender is uitgeschakeld op 31-0-1974 nu bijna 50 jaar gelden .  

Mooi gezegd jaap..had het niet beter gekund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ruudam:

Nog wel effe wat  verbeteringen doorvoeren op de site zoals die 1563 aan het begin ipv 1562 kHz. 

In de zestiger jaren kon je 'luistervis' worden van Radio Veronica. Kostte geloof ik een gulden per jaar, hetgeen voldaan kon worden door een briefkaart te sturen met een extra postzegel van een gulden erop geplakt. Je kreeg dan een 'Luisterviskaart' toegestuurd. Daarop stond ook de foutieve frequentie van 1563 kHz vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt. Ik heb heeeeeeel lang geleden aan onze  toenmaiige webbaas gevraagd om te veranderen. Het is er niet van gekomen. En ik kijk ook niet "elke dag'...................................

 

Maar jullie hebben mij weer even wakker gemaakt.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

In de zestiger jaren kon je 'luistervis' worden van Radio Veronica. Kostte geloof ik een gulden per jaar, hetgeen voldaan kon worden door een briefkaart te sturen met een extra postzegel van een gulden erop geplakt. Je kreeg dan een 'Luisterviskaart' toegestuurd. Daarop stond ook de foutieve frequentie van 1563 kHz vermeld.


In '69/70 was de fout nog niet hersteld…..

 

 

IMG_4042.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-4-2024 om 09:53 zei Juul:

Zoals ik tegen de schrijver zei;"niet weer een boek hé?". Naar mijn idee is (bijna) alles al tot in detail beschreven. Op onze website, boek van Rob Out en boek van Auke Kok.

 

Een boek waarin alle bekende feiten worden herkauwd, daar zit inderdaad niemand op te wachten. Maar wie weet, misschien heeft Leo Weijers wel een geheel nieuwe invalshoek. Ik stel mijn oordeel dus nog maar even uit.

 

Als er een nieuw boek verschijnt over het Romeinse Rijk, zul je geen historicus horen zeggen: 'Maar er zijn al duizenden boeken over dat onderwerp verschenen!' Zo'n boek hoor je te beoordelen op grond van zijn inhoud.

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.