Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik ben nooit zo'n fan geweest van Giel Beelen, maar toch was er een piepklein draadje dat me verbond met Giel, maar ook dit draadje is nu gebroken. Giel zijn opmerking over luisteraars die zijn programmering van Yoursafe willen weten.... (Bron: Radiowereld)

"Een vaste programmering is er na 1,5 jaar nog steeds niet. “We zijn gewoon nog niet echt goed begonnen”, zo verklaart Beelen. Ook vindt hij een programmaschema niet belangrijk, omdat influencers kort voor aanvang van hun programma promotie maken via hun socials.

En dat een paar radiorukkers graag willen weten hoe de hele time schedule eruit ziet…, vervolgt Beelen. “Ik zeg eerlijk, hoe meer mensen erom vragen vanuit de ouderwetse mediawereld, hoe langer ik denk, wah… Wij hebben geen haast met een programmaoverzicht.

I rest my case.

Fijne avond

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
correcte naam

Geplaatst

Giel Beelen gaat er dus van uit dat iedereen op social media zit......

Dus niet !

Ik zit alleen op usenet en radiotrefpunt.nl !

Hij weet blijkbaar ook niet, dat er 1 tot 1,5 miljoen Nederlanders nog nooit op een computer hebben gezeten, dat er mensen zijn die niet kunnen lezen en/of schrijven (typen) en dat er mensen zijn die stress krijgen hiervan.

bewerkt door Rink Hof

Geplaatst
5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

We zijn gewoon nog niet echt goed begonnen

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha ha, ha, ha, ha...

1 uur geleden zei Rink Hof:

Hij weet blijkbaar ook niet, dat er 1 tot 1,5 miljoen Nederlanders nog nooit op een computer hebben gezeten, dat er mensen zijn die niet kunnen lezen en/of schrijven (typen) en dat er mensen zijn die stress krijgen hiervan.

Dat interesseert hem (echt) geen ene reet, de doelgroep is Gen Z.

Geplaatst
25 minuten geleden zei Robin Westhof:

Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha ha, ha, ha, ha...

Dat interesseert hem (echt) geen ene reet, de doelgroep is Gen Z.

Die niet naar de radio luistert.

• Henk-Anna Loog changed the title to Giel Beelen - Yoursafe Radio
Geplaatst
15 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Ook vindt hij een programmaschema niet belangrijk, omdat influencers kort voor aanvang van hun programma promotie maken via hun socials.

Je zou denken dat die influencers gewoon een podcast maken, die hun volgers daarna op elk willekeurig moment kunnen beluisteren. Het is vooral 'radiorukker' Giel Beelen die denkt dat je daar een fm-kavel voor moet gebruiken.

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Will Stevens:

Het is vooral 'radiorukker' Giel Beelen

Och, Giel liet zich in 2000 ook "oraal bevredigen" voor de radio microfoon, dus... pot verwijt de ketel. En laat mij nou toch altijd denken dat we naar de radio luisteren voor goede info en muziek.... blijkbaar kon het dus ook anders.

Henk Kruize

Geplaatst
Op 22-4-2025 om 18:27 zei Henk-Anna Loog:

Ik ben nooit zo'n fan geweest van Giel Beelen, maar toch was er een piepklein draadje dat me verbond met Giel, maar ook dit draadje is nu gebroken. Giel zijn opmerking over luisteraars die zijn programmering van Yoursafe willen weten.... (Bron: Radiowereld)

"Een vaste programmering is er na 1,5 jaar nog steeds niet. “We zijn gewoon nog niet echt goed begonnen”, zo verklaart Beelen. Ook vindt hij een programmaschema niet belangrijk, omdat influencers kort voor aanvang van hun programma promotie maken via hun socials.

En dat een paar radiorukkers graag willen weten hoe de hele time schedule eruit ziet…, vervolgt Beelen. “Ik zeg eerlijk, hoe meer mensen erom vragen vanuit de ouderwetse mediawereld, hoe langer ik denk, wah… Wij hebben geen haast met een programmaoverzicht.

I rest my case.

Fijne avond

Henk Kruize

Giel is en blijft voor mij het grootste radiotalent van de afgelopen 30 jaar. De beste sinds Evers in ieder geval.

Ik heb het dan over zijn programma's op Radio 3/3FM.

Dat hij grenzen opzocht, hoort bij het vak, vind ik. Dat deed Felix Meurders in zijn tijd ook, Wim T Schippers ook en Ferry Maat, door alléén zwarte muziek te draaien, ook.
Wat voor Giel meespeelde, zo vertelde hij tijdens 50 Jaar 3FM, was dat hij geen promotiebudget had en met zijn ochtendshow moest concurreren met de commerciele ochtendshows die allemaal op grote billboards langs de snelweg en op bushokjes hingen. Dat is hem dus via free publicity prima gelukt, want hij was megapopulair. Hij wás geen 'shockjock', maar die paar stuntjes zijn aan hem blijven hangen.

Giel was en is een groot muziekliefhebber - die ook 100% muziekshows heeft gemaakt - maar daar hoor je niemand meer over en daar was hij op 3 met zijn ochtendshow ook niet voor neergezet. In 2004 - toen zijn ochtendshow begon - was de norm al dat een deejay (de term klopte dus niet meer) moest entertainen, 'het gesprek van de dag' moest voeren of beter nog veroorzaken. Dat kon je aan Giel overlaten.

Technisch, qua timing e.d., alle zaken waar grootmeesters als Maat, Evers en Van Inkel voor worden of werden geroemd, past Giel prima in dat rijtje. Maar hij kon en kan meer. Zo was hij de allereerste die bandjes om half acht 's morgens live in de studio liet spelen: Vanaf zijn tweede uitzending - met Di-Rect élke dag! Daarna is iedereen dat gaan doen.

Wat hem heeft bewogen om de radio achter zich te laten en voor dat Yoursafe te kiezen...geen idee, ik denk inderdaad dat wij als 50-plussers sowieso niet de doelgroep zijn.

Daar haak ík dus ook af, maar Giel zelf verdwijnt er als radiomaker niet door van zijn standbeeld.

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 24-4-2025 om 14:37 zei Robin Westhof:

Het zal wel een kwestie zijn van smaak en leeftijd maar zowel Giel Beelen, Edwin Evers en Jeroen van Inkel komen zeker niet voor in mijn lijst van grootste radiotalenten.

In ieder geval een kwestie van smaak.

Ben wel benieuwd naar je leeftijd én je lijstje.

In mijn lijst staan overigens óók Joost den Draaijer (tot circa 1974), Kas van Iersel, Lex Harding, Peter van Bruggen, Leo van der Goot, Klaas Vaak (tot aan de terugkeer naar zijn eigen naam in 1979 dus), Felix Meurders, Tineke ('s avonds van 10 tot 12), Peter Holland en Jeroen Soer (in zijn VARA-tijd). Om een paar dwarsstraten te noemen.
Ik ben 58, sinds 1976 bewust radioluisteraar en zoals iedereen op dit forum later een hoop ingehaald.

Edwin

Geplaatst
3 uur geleden zei rauhfaser:

Ben van 1957 en begon in 1967/1968 naar Radio Veronica en Luxembourg te luisteren.

1 - Rob Out ( vooral periode 1968-1972)
2 - Lex Harding ( vooral Lexjo)
3 - Marc Jacobs ( Baken 16)
4 - Peter van Dam (vooral 1974/1975 op Radio Mi Amigo)
5 - Ferry Maat ( RNI, TROS Top 50, Soul Show 1974 - 1982)

6 - Felix Meurders ( Jaren 70 op Radio Luxembourg met de Felixtalige uitzendingen)

7 - Klaas Vaak ( 1969 -1971)

8 - Jan van Veen ( zowel begin van de middag als Alle Remmen Los)

9 - Frans van der Drift ( Radio Mi Amigo 1974)

10 - Leo van der Goot ( Live vanaf de Mebo II voor RNI)

11 - Mart van de Stadt ( Nacht Express programma + Disco Express jaren 80)

12 - Tineke ( eind jaren 60/begin jaren 70)

13 - Joost den Draaijer ( RNI 1971)

14 - Gerrie de Goede ( Radio City/Radio Stad Den Haag)

15 - Erik Beekman ( Radio Centraal, Radio Hofstad Den Haag)

16 - Roberto ( Radio Centraal, Radio Hofstad Den Haag)

17 - Ron McDonald ( Radio Stad Den Haag/Flitsende 50)

18 - Robert Tielman ( Radio Atlantis Rotterdam)

19 - Maarten Nieuwhuis ( Radio Nova Classic Rock Den Haag)

20 - Ron Bisschop/Johan Visser ( Mi Amigo/ RTL/Radio 192

21 - Bart van Leeuwen ( Live periode vanaf de Mi Amigo)

22 - Ad Bouman ( Radio 192)

23 - Rob Candy ( Radio Centraal Den Haag)

24 - Tom Collins

25 - Stan Haag

Geplaatst
12 uur geleden zei Robin Westhof:

Ben van 1957 en begon in 1967/1968 naar Radio Veronica en Luxembourg te luisteren.

1 - Rob Out ( vooral periode 1968-1972)
2 - Lex Harding ( vooral Lexjo)
3 - Marc Jacobs ( Baken 16)
4 - Peter van Dam (vooral 1974/1975 op Radio Mi Amigo)
5 - Ferry Maat ( RNI, TROS Top 50, Soul Show 1974 - 1982)

6 - Felix Meurders ( Jaren 70 op Radio Luxembourg met de Felixtalige uitzendingen)

7 - Klaas Vaak ( 1969 -1971)

8 - Jan van Veen ( zowel begin van de middag als Alle Remmen Los)

9 - Frans van der Drift ( Radio Mi Amigo 1974)

10 - Leo van der Goot ( Live vanaf de Mebo II voor RNI)

11 - Mart van de Stadt ( Nacht Express programma + Disco Express jaren 80)

12 - Tineke ( eind jaren 60/begin jaren 70)

13 - Joost den Draaijer ( RNI 1971)

14 - Gerrie de Goede ( Radio City/Radio Stad Den Haag)

15 - Erik Beekman ( Radio Centraal, Radio Hofstad Den Haag)

16 - Roberto ( Radio Centraal, Radio Hofstad Den Haag)

17 - Ron McDonald ( Radio Stad Den Haag/Flitsende 50)

18 - Robert Tielman ( Radio Atlantis Rotterdam)

19 - Maarten Nieuwhuis ( Radio Nova Classic Rock Den Haag)

20 - Ron Bisschop/Johan Visser ( Mi Amigo/ RTL/Radio 192

21 - Bart van Leeuwen ( Live periode vanaf de Mi Amigo)

22 - Ad Bouman ( Radio 192)

23 - Rob Candy ( Radio Centraal Den Haag)

24 - Tom Collins

25 - Stan Haag

Leuke lijst!

Felix is mijn nummer 1 aller tijden (dwz tot 1986, hij had niet moeten terugkeren, hij kan als 79-jarige technisch zijn eigen tempo niet meer aan en maakt teveel fouten).

Peter van Dam was ook een fantastische deejay, wat mij betreft vooral in zijn KRO-periode op de woensdag.
Out was geen fantastische deejay, vind ik, maar belichaamde wel meer dan wie dan ook 'het Veronica-geluid'.

Mart van der Stadt was in zijn eentje beter dan dat hele zwikkie uitgebluste derderangsacteurs op de NCRV zaterdag. Zijn liefde voor de soul en disco was ook écht. Net als Ferry heeft hij ook nog steeds een 24/7 radiostation, Soul Radio.

Bart van Leeuwen heeft ooit gezegd dat hij terugblikkend op zijn hele carrière de publieke tijd bij de VOO (1977-1992) het allerleukste vond, vanwege de veelzijdigheid aan programma's en óók nog het voice-overwerk voor tv.
Ad Bouman is onovertroffen als technicus én muzieksamensteller (neem alleen al hoe hij bij de terugkeer van Veronica na de stranding in '73, in de eerste uitzending via Mi Amigo, even 20/30 gouwe ouwen uit de hoge hoed tovert: stuk voor stuk even toepasselijk en allemaal raak. Ik heb hem nooit echt als deejay gezien.
Jan van Veen heb ik leren kennen op de AVRO-maandag begin jaren 80, toen hij al behoorlijk uitgebluste was. Toen ik later via TROS-Poster de oude opnames van ALR hoorde (en later via sites als deze hele uitzendingen) ben ik hem anders gaan beoordelen. Een heel belangrijke deejay voor de zeezender Veronica.

Dank voor je lijst. is het echt een rangorde, of is de volgorde willekeurig?

Groet, Edwin

Geplaatst
54 minuten geleden zei rauhfaser:

Dank voor je lijst. is het echt een rangorde, of is de volgorde willekeurig?

Zie het als clusters, de nummers 1 t/m 13 zijn uitstekende dj's, t/m nr 21 zeer goede dj's, t/m 25 goed.

Ben er nog een aantal vergeten die ook goed zijn.

Frits Spits ( vooral begin jaren 80)

Thimon Schellevis ( Radio 192)

Johan de Groot ( Radio Nova Classic Rock Den Haag)

Rob Reutel ( Radio City/ Stad Den Haag)

Marc Sanders ( Counterpoint Amsterdam)

Rob Hudson ( Radio Mi Amigo/ Caroline)

Paul de Wit ( Radio Caroline )

1 uur geleden zei rauhfaser:

Peter van Dam was ook een fantastische deejay, wat mij betreft vooral in zijn KRO-periode op de woensdag.

Geweldig dj ook onder moeilijke omstandigheden, vooral de live periode begin 1975 op Radio Mi Amigo.

Mart van der Stadt was in zijn eentje beter dan dat hele zwikkie uitgebluste derderangsacteurs op de NCRV zaterdag

Helemaal mee eens, zou geweldig geweest zijn Mart (vrijwel) heel de dag en een een paar non stop uren. :-)

Ad Bouman is onovertroffen als technicus én muzieksamensteller

Ik heb hem nooit echt als deejay gezien.

Zeker weten echt onovertroffen!

Op Radio 192 (toch wel een beetje) vind ik) vooral het uur tussen 18.00 -19.00 uur.

in de eerste uitzending via Mi Amigo, even 20/30 gouwe ouwen uit de hoge hoed tovert: stuk voor stuk even toepasselijk

Tijdens de zwanenzang van Radio 192 was er nog weken lang non stop (oldies) muziek te horen ( via een computer) samengesteld door Ad, beter kon het gewoon niet. :-)

bewerkt door Robin Westhof

• 2 weeks later...
Geplaatst

Giel Beelen was eind 90s, begin 2000s een prima radiomaker. Heb een paar programma's uit die tijd teruggeluisterd en hij was gewoon toen al écht snel, gevat en ad-rem (ja oké, dat zijn alle drie een beetje dezelfde superlatieven), en meeverend met de flow van zijn (en andermans, denk aan Stenders') shows. In 2019 bij Veronica heb ik even met hem mogen meekijken als fly on the wall, en dan zie je ook wat een geoliede machine zijn showvoorbereiding is, maar meer nog dat hij precies weet welke mensen hij om hem heen wil en wat hij van ze verwacht. Daarnaast stond hij er meer dan open voor om anderen, wie je ook was, wijzer te maken in het radiomaken, met name dát vond ik heel bijzonder.

Also: binnen heel dat toenmalige Veronica was hij de enige (De ÉNIGE) die zich netjes bij de stagiair kwam voorstellen: hand geven en als eerste zeggen "Hallo Samba-boy, ik ben Giel". De ÉNIGE. De rest van al die mensen daar binnen die vier muren van (toen) Talpa Network (op uitzondering van Tim Klijn, nu ik eraan terugdenk, die deed het ook, viel me ook reuze mee) waren van het kaliber 'je wéét wie ik ben, en anders ben jij niet belangrijk genoeg om me aan voor te stellen'. Dat radioseizoen was voor Giel (en team) dan misschien echt niet het beste (er was nogal wat ophef, wat controverses en relletjes), maar ik zag wel iets wat ik nóóit achter Giel had gezocht. Diepgang, inhoud en een houding van 'Maar de mensen snappen toch wel dat het maar een grap was?'.

Toegegeven, zijn keuzes en uitspraken over het homeopathische en (dare I say) 'zweverige' is iets waar ik het niet mee eens ben, maar als radiomaker vond ik 'm serieus heel erg meevallen. Misschien is dat mijn loftrompet aan hem nu, maar meteen ook mijn kritiekpuntje aan zijn huidige werkzaamheden: ik mis teveel zijn radiowerk. Het is teveel zenderwerk geworden. Met of zonder programmering. ...En ik voel me absoluut niet aangesproken als radiorukker.

Geplaatst
Op 25-4-2025 om 19:58 zei rauhfaser:

In ieder geval een kwestie van smaak.

In mijn lijst staan overigens óók Joost den Draaijer (tot circa 1974), Kas van Iersel, Lex Harding, Peter van Bruggen, Leo van der Goot, Klaas Vaak (tot aan de terugkeer naar zijn eigen naam in 1979 dus), Felix Meurders, Tineke ('s avonds van 10 tot 12), Peter Holland en Jeroen Soer (in zijn VARA-tijd). Om een paar dwarsstraten te noemen.
Ik ben 58, sinds 1976 bewust radioluisteraar en zoals iedereen op dit forum later een hoop ingehaald.

Edwin

Een nieuw draadje, zou ik zeggen: lijstjes! Ik ga een heel eind met je mee. Wat Hilversum 3 betreft waren Felix Meurders, Frits Spits, Peter Holland en Leo van der Goot (dat programma dat hij vrij kort op vrijdagavond deed) mijn favorieten, en in de begin jaren zeker ook Klaas Vaak en Ferry Maat. Edvard Niessing en Bart van Leeuwen luisterde ik ook altijd graag naar trouwens. En later Roel Bentz van den Berg en Martijn Stoffer met hun VPRO-programma's, maar toen heette het al Radio 3.

Geplaatst
Op 12-5-2025 om 20:02 zei Juul:

"meekijken als fly on the wall," ????? Waarom niet "vlieg op de muur" ? Staat wel interessant dat wel.

Help mij even.

Ach verrek, krijg nou wat. Is zeker interessant want dat is een term uit het documentaire-maken die ik een beetje misplaatst gebruikte hier. Gaat erom dat je in de categorie 'Let niet op mij, ik ben er niet' meekijkt, inderdaad als een vlieg op de muur en zo alles in je opneemt zonder daarbij de normale gang van zaken te verstoren.

Je afkeer van Engelse termen gebruiken in de Nederlandse taal kent geen grenzen, hi. 😄

Geplaatst

Ik ken de uitdrukking vooral van de Beatles-documentaire Get Back. Daarbij had je inderdaad het gevoel dat je stiekem meekeek en meeluisterde met wat The Beatles in de studio aan het doen waren zonder dat iemand je aanwezigheid in de gaten had.

bewerkt door Will Stevens

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.